حضور متولی شرعی حرم حسینی(ع) در سومین جشنواره بین المللی فیلم کربلا حضور متولی شرعی حرم حسینی(ع) در سومین جشنواره بین المللی فیلم کربلا حضور متولی شرعی حرم حسینی(ع) در سومین جشنواره بین المللی فیلم کربلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضور متولی شرعی حرم حسینی(ع) در سومین جشنواره بین المللی فیلم کربلا حضور متولی شرعی حرم حسینی(ع) در سومین جشنواره بین المللی فیلم کربلا حضور متولی شرعی حرم حسینی(ع) در سومین جشنواره بین المللی فیلم کربلا حضور متولی شرعی حرم حسینی(ع) در سومین جشنواره بین المللی فیلم کربلا حضور متولی شرعی حرم حسینی(ع) در سومین جشنواره بین المللی فیلم کربلا

حضور متولی شرعی حرم حسینی(ع) در سومین جشنواره بین المللی فیلم کربلا

سومین جشنواره بین المللی فیلم کربلا با حضور 26 کشور و 500 شخصیت هنری بین المللی در کربلا آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، استان مقدس كربلا شاهد بزرگترين رويداد از نوع خود در سطح عراق، يعني آغاز فعاليت سومين دوره جشنواره بين المللي فيلم با حضور متولي شرعي آستان مقدس امام حسين عليه السلام، شيخ عبد المهدي كربلايي و نماينده ارشد وزارت فرهنگ، جابر جابري و ناظر كلّ شبكه هاي ماهواره اي كربلا، حيدر جلوخان و با مشاركت بيش از 500 شخصيت هنري عراقي، عربي، و خارجي است.
اين جشنواره به مدت 5 روز ادامه مي يابد و 93 فيلم سينمايي كوتاه در سه بخش ( داستاني، مستند و پويانمايي) در آن پخش خواهد شد.
جشنواره بين المللي فيلم كربلا يك جشنواره سينمايي است كه به فيلم هاي سينمايي كوتاه (داستاني، مستند و پويانمايي) اختصاص دارد و مجموعه شبكه هاي ماهواره اي كربلا در عراق برگزار كننده آن است.
اين جشنواره در سال 2014 تأسيس شد و هدف برگزاري آن ترويج يك نوع زندگي همراه با عزت و خوشبختي براي مردم است.
شيخ عبدالمهدي كربلايي متولي شرعي آستان مقدس حسيني در سخناني گفت: لازم است هنرمندان به زيربناهايي توجه كنند كه از طريق آن زندگي همراه با خوشبختي و عدالت و پايداري را براي همه ي بشريت ايجاد كنيم، تا ملت ها با همكاري و همبستگي زندگي كنند و خير و سعادت در سراسر جهان و دور از نزاع هاي همراه با ستم و شر و سنگدلي، همه گير باشد.
وي افزود: هنرمد بايد خير و حق را معيار تلاش كاري و حرفه اي خويش قرار دهد و از باطل دوري گزيند و بر اساس آگاهي بخشي انسانها در زمينه خير و عدالت و فضايل و اصول و ارزش ها كار كند. و همچنين ماديات و مال و جايگاه و شهرت او را فريب ندهد.
لازم به ذكر است جوايز جشنواره فيلم كربلا عبارت است از شمش طلاي 21 عيار به شكل لوگوي جشنواره كه جايزه نفرات نخست 100 گرم، جائزه نفرات دوم 75 گرم و جائزه رتبه سوم 50 گرم است.
همچنين جوايز نقره اي عبارتند از شمش هاي نقره اي به شكل لوگوي جشنواره به وزن 100 گرم كه به برگزيدگان توسط هيأت داوران و همچنين به فيلم نامه ها و هنرمندان برتر تقديم مي شود.




نظرات کاربران