نگاهی به کتاب ۶۵۵ پرسش در محضر امام موسی کاظم(ع)+دانلود نگاهی به کتاب ۶۵۵ پرسش در محضر امام موسی کاظم(ع)+دانلود نگاهی به کتاب ۶۵۵ پرسش در محضر امام موسی کاظم(ع)+دانلود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نگاهی به کتاب ۶۵۵ پرسش در محضر امام موسی کاظم(ع)+دانلود نگاهی به کتاب ۶۵۵ پرسش در محضر امام موسی کاظم(ع)+دانلود نگاهی به کتاب ۶۵۵ پرسش در محضر امام موسی کاظم(ع)+دانلود نگاهی به کتاب ۶۵۵ پرسش در محضر امام موسی کاظم(ع)+دانلود نگاهی به کتاب ۶۵۵ پرسش در محضر امام موسی کاظم(ع)+دانلود

نگاهی به کتاب ۶۵۵ پرسش در محضر امام موسی کاظم(ع)+دانلود

آموزش مطالب نقل شده از امام کاظم علیه السلام در قالب پرسش و پاسخ ویژگی اصلی این کتاب است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج سايت قائميه اصفهان(بازار كتاب قائميه)، كتاب 655 پرسش در محضر امام موسي كاظم عليه السلام، نوشته عليرضا زكي زاده رناني را براي معرفي و دانلود بارگذاري كرده است.
همانطور كه از نام كتاب برمي‌آيد، موضوع كتاب گردآوري پرسش‌هايي است كه افراد مختلف و اصحاب امام كاظم عليه السلام از ايشان پرسيده‌ و ايشان به آنها پاسخ داده‌اند و البته آموزش مطالب نقل شده از امام كاظم عليه السلام در قالب پرسش و پاسخ به ارادتمندان ايشان ويژگي اصلي اين كتاب است.
نويسنده نيز در پيشگفتار كتاب گفته است: «اين نوشتار نيز همچون كتب پيشين دربرگيرنده مباحثي اعتقادي، تفسيري، فقهي و كلامي است كه در قالب پرسش، افرادي گوناگون آنها را از حضرت كاظم عليه السلام مي‌پرسيدند.»
اولين بخش اين كتاب، بخش عقايد است كه نويسنده در آن به بيان پرسش­ها و پاسخ­هاي امام كاظم عليه ­السلام درباره توحيد و معرفت خدا، ذوالقرنين، معني ­استواي بر عرش خداوند، روحي كه در وجود پيامبر است، قرآن و تفسير و تفسير برخي آيات قرآن و ديگر موضوعات پرداخته است.
در بخش دوم كه امامت نام گرفته، نويسنده، موضوعات وجوب شناخت امام، نشانه‌­هاي شناخت امام، حدود فدك، پرسش­هاي هارورن از امام كاظم عليه السلام، خبردادن از كشته شدن موسي بن مهدي، ضمانت سه چيز براي علي بن يقطين، امام و ادعاي دروغين ابن هياج و ... را در قالب پرسش و پاسخ مطرح كرده است.
پرسش هاي علي بن جعفر، سبب بلند خواندن نماز صبح، كيفيت وضو گرفتن، سجده بر گليم و و فرش و ... از موضوعاتي است كه در بخش سوم، يعني بخش احكام، به صورت پرسش و پاسخ به آنها پرداخته شده است.
در بخش چهارم با عنوان زكات، پرسش­ها و پاسخ­هاي علي بن جعفر، مسائلي درباره زكات فطره و كسي كه گرفتن زكات براي او جايز است، موضوعاتي است كه خواننده مي­تواند به صورت پرسش و پاسخ درباره آنها مطالبي بياموزد.
در بخش حج نيز آقاي زكي زاده موضوعات قرض گرفتن براي حج، طواف نيابتي، قرباني در حج و ... را در قالب پرسش و پاسخ سامان داده است.
نذر و قسم، داد و ستد و مسائل مربوط به آن، ازدواج و طلاق، وصيت و ارث، شهادات و حدود، و خوردني ها و آشاميدني­ها از ديگر موضوعاتي است كه پرسش ها و پاسخ هاي مربوط به آنها نيز در اين كتاب در مقابل چشم خواننده قرار مي گيرد.
همچنين نويسنده در بخش آخر كه اخلاق ناميده شده، به نقل پرسش و پاسخ هايي درباره مسائلي چون حفظ آبروي مؤمن، ثواب صدقه دادن و برخي دعاها پرداخته است.
گفتني است، نشر حديث نينوا كتاب 655 پرسش در محضر امام موسي كاظم عليه السلام، نوشته عليرضا زكي زاده رناني را در سال 1387 در قطع رقعي منتشر كرده است و علاقه‌مندان مي‌توانند براي دريافت كتاب از بازار كتاب قائميه اينجا را و براي دانلود نسخهPDF بر روي گزينه دانلود فايل كليك كنند.
براي دريافت الكترونيكي متن كامل كتاب اينجا را كليك كنيد.




نظرات کاربران