تجارب یک دانشجو از سفر به کربلا تجارب یک دانشجو از سفر به کربلا تجارب یک دانشجو از سفر به کربلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تجارب یک دانشجو از سفر به کربلا تجارب یک دانشجو از سفر به کربلا تجارب یک دانشجو از سفر به کربلا تجارب یک دانشجو از سفر به کربلا تجارب یک دانشجو از سفر به کربلا

تجارب یک دانشجو از سفر به کربلا

برنامه های آموزشی که در نجف و کربلا برگزار شد، خیلی خوب بود و پیشنهاد می کنم قبل از تشرف، توضیحات بیشتری درباره این سفر داده بشه تا با توجه به مدت ۷ روزی که اینجا هستیم با اطلاعات بیشتری به بازدید و زیارت اماکن مختلف بریم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سيد عطا الله مرتضوي؛ دانشجوي رشته ارشد برق از دانشگاه آزاد اسلامي خميني شهر از كاروان اصفهان است كه در اين دوره به صورت مجردي به عتبات عاليات مشرف شده است باهم صحبت هاي ايشان را مي خوانيم.
سفر اول است كه به عتبات ميام و خدا رو شكر مي كنم كه بعد از ۳۵ بهاري كه از خدا عمر گرفتم، اين بهار برام متفاوت بود و اين راه در مقابلم قرار داده شد كه بتوانم به زيارت امام علي(ع) و امام حسين(ع) بيام.
بعنوان يك شيعه كه سال هاي سال در تاسوعا، عاشورا، مراسم شهادت و ميلاد ائمه معصومين(عليهم السلام) شركت كردم ولي وقتي اينجا اومدم تازه مفاهيم خاصي برام معني پيدا كرد و فضيلت گريه بر امام حسين (ع) رو بيشتر درك كردم.
هر تكه اين زمين براي خودش حرفها و گفته هايي داره، واقعا درياي بيكراني هست كه من قبلا جزئي از اون رو تصور مي كردم ولي اينجا همه چيز هويدا ميشه و به گستردگي شناخت و معرفت نسبت به اهل بيت(ع) پي مي بريم.
از مسجد كوفه گرفته تا زيارت ياران امام، علماي نجف و كربلا هر كدام داستانهاي شنيدني خودشون رو دارند و اين تفاوت داره با وقتي كه فقط تفكري درباره آنها ميشه تا زمانيكه اينجا حضور پيدا مي كنيم.
من در سال ۸۵ تجربه سفر عمره دانشجويي رو داشتم و واقعا سفر خوبي بود، چون به سبك دانشجويي سفر كردن متفاوته و بودن با اين جمع جوان و با انرژي، زيبايي ديگه اي داره. يكي از آداب سفر، همسفر خوب داشتن هست كه در كاروان هاي دانشجويي كاملا مشخصه و حس و درك بيشتري از جنبه هاي معنوي به زائر ميده.
برنامه هاي آموزشي كه در نجف و كربلا برگزار شد، خيلي خوب بود و پيشنهاد مي كنم قبل از تشرف، توضيحات بيشتري درباره اين سفر داده بشه تا با توجه به مدت ۷ روزي كه اينجا هستيم با اطلاعات بيشتري به بازديد و زيارت اماكن مختلف بريم.
كتبي كه در اين سفر داده شد خيلي مفيد بود و در صورتي كه قبل از سفر مطالعشون كنيم با آمادگي فكري بيشتري در اينجا حاضر مي شيم. برنامه روايتگري آستان خورشيد در مرقد صافي صفا هم خيلي عالي و كاملا تحقيق شده بود.
من به همه دوستاني كه به اين سفر نيامدند پيشنهاد مي كنم كه به اين سفر بياين و قبل از سفر تا مي تونين شناخت و معرفتتون رو بيشتر كنيد تا بعنوان زائر با معرفتي خدمت ائمه(ع) مشرف بشيد.
حالا كه زمان اندكي از سفر باقي مونده بهتره به اين فكر كنيم وقتي برگشتيم چه كنيم و چه باشيم؟!وقتي اومديم در لحظه هاي اول همش ما از امامان در خواستيم و طلب كرديم حالا با خودمون خلوت كنيم، دلمون رو صاف كنيم، اين بار سكوت كنيم و فكر كنيم كه امامانمون از ما كه حالا زيارتشون كرديم و لحظه وداع هست چي ميخوان؟
حالا ما بايد نداي امامان كه جان و مال و زندگيشون رو در راه هدايت ما قرار دادن رو با گوش جان بشنويم و با برگزيدن راه درست، راهي شهر و ديار خودمون بشيم.
منبع: پايگاه ستاد عتبات دانشجويي


| شناسه مطلب: 67705




دانشگاه عتبات



مطالب مرتبط

نظرات کاربران