همکاری آستان‌قدس‌رضوی با مسجد کوفه درعراق همکاری آستان‌قدس‌رضوی با مسجد کوفه درعراق همکاری آستان‌قدس‌رضوی با مسجد کوفه درعراق بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همکاری آستان‌قدس‌رضوی با مسجد کوفه درعراق همکاری آستان‌قدس‌رضوی با مسجد کوفه درعراق همکاری آستان‌قدس‌رضوی با مسجد کوفه درعراق همکاری آستان‌قدس‌رضوی با مسجد کوفه درعراق همکاری آستان‌قدس‌رضوی با مسجد کوفه درعراق

همکاری آستان‌قدس‌رضوی با مسجد کوفه درعراق

هیات اعزامی آستان قدس رضوی به دومین اجلاسیه اعتاب مقدس جهان اسلام که در کربلای معلی در حال برگزاری است در دیدار با تولیت مسجد کوفه آمادگی خود را برای تبادل فکری و فرهنگی در راستای خدمت رسانی بهتر به زائران و عمل به سیره اهل بیت(ع) اعلام کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، به نقل از معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي به عنوان يكي از اعضاي هيات اعزامي در اين ديدار گزارش داد: آستان قدس رضوي با برگزاري مراسم مختلف و برنامه هاي متنوع فرهنگي در مناسبتهاي گوناگون مذهبي و فرهنگي تجربيات ارزنده اي در اين حوزه دارد كه آماده انتقال آن به متوليان اداره مسجد مقدس كوفه است.
حجت ‌الاسلام سيد جلال حسيني با اشاره به تاكيدات توليت آستان قدس رضوي بر مفهوم توسعه خدمت افزود: هم اينك شمار زيادي از افراد مختلف كه در حوزه‌هاي گوناگون صاحب تخصص و علاقه مند به خدمت آستان مقدس رضوي هستند با در اختيار گذاشتن توان و تخصص خود در خدمت به محرومان و مستضعفان با نيت خدمت به امام رضا عليه السلام و زايران ايشان در نقاط مختلف كشور به صورت افتخاري لباس خدمتگزاري آن حضرت را به تن كرده اند.
دبير اجلاسيه بين‌المللي اعتاب مقدسه جهان اسلام ديدار اظهار اميدواري كرد كه همكاري مشترك آستان قدس رضوي و مسجد مقدس كوفه بر اساس تفاهمنامه اي كه در نخستين دوره اين اجلاسيه بين اين دو نهاد امضا شده با سرعت بيشتري اجرايي شود.
توليت مسجد كوفه نيز در اين ديدار با ابراز خوشحالي از ارتقا سطح تبادلات فرهنگي خواستار استفاده از تجربيات آستان قدس رضوي در امور فرهنگي و اداره مراسم و اماكن متبركه شد. سيد محمد موسوي با اندك دانستن حجم نذورات و موقوفات مسجد كوفه ابراز اميدواري كرد كه در آينده با افزايش پشتوانه هاي مالي، برنامه هاي فرهنگي اين مسجد مقدس توسعه بيش از پيش پيدا كند.
معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي نيز در اين ديدار فعاليت حدود 2 هزار خادم رسمي و بيش از 40 هزار خادم افتخاري در حوزه معاونت اماكن آستان را مورد اشاره قرار داد.
سيد خليل منبتي افزود: فعاليت آستان قدس رضوي در حوزه خدمات دهي به زائران بسيار وسيع است و معاونت اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي براي انتقال تجربيات به ساير اعتاب مقدسه آمادگي كامل دارد.
حجت‌الاسلام دكتر محمدعلي موحدي مدير مركز امور بين‌الملل آستان قدس رضوي نيز از دعوت رسمي اين مركز براي تبادل تجربيات در حوزه‌هاي فرهنگي، اقتصادي، عمراني و ديگر حوزه‌ها بين آستان قدس رضوي و مسجد مقدس كوفه خبر داد.
دومين اجلاس اعتاب مقدس جهان اسلام با حضور 18 نماينده آستانهاي مقدس در ايران، عراق و سوريه همزمان با سالروز بعثت نبي مكرم اسلام در كربلاي معلي آغاز شده و تا جمعه هفته جاري ادامه دارد.


| شناسه مطلب: 67741




كوفه آستان قدس



مطالب مرتبط

نظرات کاربران