همایش روحانیون،مداحان و مدیران کاروانهای عتبات در تبریز برگزار شد همایش روحانیون،مداحان و مدیران کاروانهای عتبات در تبریز برگزار شد همایش روحانیون،مداحان و مدیران کاروانهای عتبات در تبریز برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش روحانیون،مداحان و مدیران کاروانهای عتبات در تبریز برگزار شد همایش روحانیون،مداحان و مدیران کاروانهای عتبات در تبریز برگزار شد همایش روحانیون،مداحان و مدیران کاروانهای عتبات در تبریز برگزار شد همایش روحانیون،مداحان و مدیران کاروانهای عتبات در تبریز برگزار شد همایش روحانیون،مداحان و مدیران کاروانهای عتبات در تبریز برگزار شد

همایش روحانیون،مداحان و مدیران کاروانهای عتبات در تبریز برگزار شد

همایش روحانیون،مداحان و مدیران کاروانهای عتبات عالیات استان آذربایجان شرقی با حضور حجت الاسلام و المسلمین زمانی مشاور امور استانها و نمایندگی های بعثه مقام معظم رهبری در سالن اجتماعات شهرداری تبریز برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، دراين همايش حجت الاسلام و المسلمين زماني مشاور امور استانها و نمايندگي هاي بعثه مقام معظم رهبري در سخناني نقش كارگزاران در اعزام زائران به عتبات عاليات و حج را بسيار مهم و تاثير گزار توصيف كرد.
وي با اشاره به سياست بعثه مقام معظم رهبري در بالا بردن كيفيت خدمت رساني به زائران گفت: شما بايد كيفيت فعاليت هايتان هر روز بهتر از ديروز باشد و زائر بايد مطالب جديد از روحاني و مداح كسب كند و از بيان مطالب تكراري و ملال آور نيز پرهيز شود.
مشاور امور استانها و نمايندگي هاي بعثه مقام معظم رهبري در خصوص آمار اعزام روحانيون و مداحان اظهار داشت: در سال 95 از استان آذربايجان شرقي تعداد 1114 روحاني و مداح با كاروانها به عتبات عاليات مشرف شدند كه از اين تعداد 665 نفر نفر روحاني و 449 نفر مداح بودند.
وي درادامه سخنان خود به مفهوم زيارت با معرفت اشاره كرد و افزود: برمبناي روايت شاخصه هاي معرفتي نسبت به امام را مي توان در چهارمحور معرفت به مقام امام، معرفت به وجوب اطاعت از امام، معرفت به شهيد بودن امام و معرفت به غريب بودن امام خلاصه كرد.
وي افزود: امام حافظ دين و نظام بخش جامعه اسلامي است، امام آشكار كننده امر و نهي تكويني و هم امر و نهي تشريعي است و شهيد به اين معناست كه امام شاهد بر اعمال انسانها مي باشد و اطلاق وصف غربت بر امام براي تفكيك جبهه اهل بيت و ياران ايشان از صف دشمنان بوده است.
برپايه اين گزارش در ابتداي اين همايش حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در استان آذربايجان شرقي ضمن خوش آمد گويي به كارگزاران كاروانهاي عتبات عاليات استان ، در خصوص اعزام روحانيون و مداحان به عتبات عاليات توضيحاتي ارائه كرد.
مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري دراستان آذربايجان شرقي در بخشي از سخنان خود با بيان حديثي از رسول اكرم (ص) اظهار داشت : دوست داشتن اهل بيت بيست نتيجه به بار مى آورد كه ده تا در دنيا و ده تا در آخرت است.
وي نتايج دنيوي و اخروي را بر شمرد و از زهد، شوق به كار و عمل، پارسايى در دين، رغبت به عبادت، توبه پيش از مرگ، نشاط در شب زنده دارى، چشم بركندن از آنچه مردم دارند، حفظ اوامر و نواهى خداوند ـ عزّ و جلّ ـ ، دشمن داشتن دنيا و سخاوت و بخشندگى بعنوان نتايج دنيوي نام برد.
در ادامه اين همايش آقاي روحي مدير حج و زيارت استان از اعزام كاروانهاي عتبات عاليات و حج تمتع امسال گزارشي ارائه كرد و گفت: در سال 1395 تعداد 41546 نفر از اين استان به عتبات عاليات اعزام شدند كه 17792 نفر زميني و 23754 نفر هوايي به عراق رفتند.
وي در خصوص حج تمتع افزود: با تلاش مسئولين اعزام زائرين براي انجام اعمال و مناسك حج تمتع قطعي است و بدنبال امضاي توافقنامه ، كارشناسان حوزه حج در شهرهاي مكه و مدينه استقرار يافته و مقدمات سفر زائران ايراني را فراهم كرده اند.
در پايان اين همايش از چهار مداح و روحاني فعال در حوزه حج وزيارت تقدير بعمل آمد.




نظرات کاربران