«شناخت عراق» از سری ره‌توشه منتشر شد «شناخت عراق» از سری ره‌توشه منتشر شد «شناخت عراق» از سری ره‌توشه منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«شناخت عراق» از سری ره‌توشه منتشر شد «شناخت عراق» از سری ره‌توشه منتشر شد «شناخت عراق» از سری ره‌توشه منتشر شد «شناخت عراق» از سری ره‌توشه منتشر شد «شناخت عراق» از سری ره‌توشه منتشر شد

«شناخت عراق» از سری ره‌توشه منتشر شد

کتاب «شناخت عراق» از مجموعه آثار ره‌توشه است که به کوشش کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین و سازمان اوقاف به چاپ رسیده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، «شناخت عراق» عنوان كتابي از سلسله آثار ره‌توشه است كه به كوشش كميته فرهنگي آموزشي ستاد مركزي اربعين حسيني و معاونت فرهنگي اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه به چاپ رسيده است. حجج اسلام مجتبي منصورآبادي، ماجد منابي و سيدمحمدرضا خوش‌رو در نگارش و تدوين اين اثر تلاش كرده‌اند.
اين كتاب به منظور آشنايي زوار با تاريخ،‌ جغرافيا و فرهنگ عراق تهيه شده است. اين اثر علاوه بر در برداشتن اطلاعات درباره جغرافياي سياسي، انساني و فرهنگي عراق، بخشي را درباره نحوه مواجهه با مردم عراق در خود جاي داده است.
در پيشگفتار اين اثر آمده است كه مراسم اربعين بزرگترين اجتماعي است كه در حال حاضر به صورت سالانه در سطح جهان به صورت مسالمت‌آميز برگزار مي‌شود. اين اتحاد انساني، اسلامي و عمدتاً شيعه براي بسياري از دولت‌هاي مستكبر جهان سخت دشوار و غيرقابل پذيرش است.
دستگاه‌هاي امنيتي كشورهاي متخاصم با دين مبين اسلام از رژيم صهيونيستي و سعودي گرفته تا آمريكا و انگلستان و برخي ديگر از سرويس‌هاي امنيتي منطقه، درصدد هستند تا به انحاي مختلف اين اتحاد راهبردي كه با كنش فعال از جان و مال گذشته حاضرين همراه است را بر هم بزنند كه ايجاد تفرقه بين ميزبانان و مهمانان و برخي از گروه‌هاي مختلف يكي از حربه‌هاي اساسي دشمن است.
يكي از اساسي‌ترين راهبردها و سياست‌هاي فرهنگي ستاد مركزي اربعين كشور كه با توصيه مقامات عالي دو كشور ايران و عراق تعيين شده است، تكريم ميزباني مردم عراق در مراسم با شكوه اربعين است.
بر اين اساس و براي تحقق اين راهبرد، ضروري است كه نحوه مواجهه با مردم عراق مبتني بر ويژگي‌هاي خاص فرهنگي و آداب و رسوم آنان به زائران آموزش داده شود تا از برخوردهاي مناقشه‌انگيز پيشگيري به عمل آيد.
به اين منظور بهره‌مندي از تحقيقات مختلف مردم‌پژوهي عراق امري ضروري است. كميته فرهنگي آموزشي اربعين در تلاش است تا پژوهش‌هاي صورت گرفته در اين زمينه را جمع‌آوري، مواردي را به پژوهشگران مربوط سفارش داده و نتايج را در قالب مناسب ارائه كند.
منبع» ايكنا


| شناسه مطلب: 68292




تازه هاي نشر عراق



نظرات کاربران