زائران حج 96 ملزم به طی دوره های آموزشی هستند زائران حج 96 ملزم به طی دوره های آموزشی هستند زائران حج 96 ملزم به طی دوره های آموزشی هستند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زائران حج 96 ملزم به طی دوره های آموزشی هستند زائران حج 96 ملزم به طی دوره های آموزشی هستند زائران حج 96 ملزم به طی دوره های آموزشی هستند زائران حج 96 ملزم به طی دوره های آموزشی هستند زائران حج 96 ملزم به طی دوره های آموزشی هستند

زائران حج 96 ملزم به طی دوره های آموزشی هستند

مدیر جذب و ساماندهی معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت:‌ تمامی زائران حج 96 باید با حضور در دوره های آموزشی احکام و مناسک حج و آموزش های لازم را فرا گیرند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل ازخبرگزاري ايرنا حجت الاسلام علي پروانه امروز درگفتگو با خبرنگارحوزه حج و زيارت اظهارداشت: با توجه به برنامه ريزيهاي انجام گرفته آموزش هاي لازم در خصوص احكام و مناسك حج در 12 جلسه به زائران اعزامي توسط مجرب ترين افراد ارايه خواهد شد.
وي با تاكيد بر اينكه مهمترين فعاليت حوزه كاري اين بخش جذب كارگزاران فرهنگي، گزينش و اعزام روحانيون در قالب كاروان ها به عتبات و حج است، گفت: كاروان هاي اعزامي به حج امسال در چهار گروه 85، 115، 135 و 160 نفره خواهد بود كه براي كاروان هاي 85 و 115 نفره هر كدام يك روحاني و مابقي علاوه بر يك نفر روحاني، يك نفر معين و يا معينه بنا به تعداد خواهران و يا برادران اعزام خواهند شد.
حجت الاسلام پروانه با بيان اينكه افراد معين و معينه داراي تحصيلات حوزوي بوده و در كاروان ها در كنار روحانيون پاسخگوي مسايل شرعي زائران هستند، گفت:‌ اگر در هر كاروان 135 و 160 نفره تعداد بانوان بيشتر باشد يك معينه (خواهر) و اگر تعداد آقايان بيشتر باشد يك معين اعزام خواهد شد.
وي با بيان اينكه زائران ايراني امسال در قالب نزديك به 600كاروان راهي عربستان خواهند شد، اظهار داشت: با توجه به برنامه ريزي هاي انجام گرفته به محض شكل گيري هر كاروان كار آموزش احكام و مناسك حج به زائران نيز آغاز خواهد شد.
پروانه خاطر نشان كرد: روحانيون با استفاده از تكنولوژي و نرم افزارهاي آموزشي تهيه شده توسط بعثه مقام معظم رهبري به صورت سمعي و بصري آموزش هاي لازم را به زائران ارايه خواهند داد.
*ياوران حجاج
مدير جذب و ساماندهي معاونت فرهنگي از ديگر اقدامات را موضوع ياوران حجاج عنوان كرد و افزود: به منظور ارايه مسايل فرهنگي به بهترين شكل ممكن به تمامي حجاج از بين هر 12 زائر يك نفر به عنوان ياوران حجاج انتخاب خواهد شد كه اين افراد پس از دوره آموزشي كوتاه مدت در طول سفر در زمينه مسايل فرهنگي به زائران فعاليت خواهند كرد.
به گفته وي، تشكيل شوراي فرهنگي نيز از ديگر موضوعاتي است كه در كاروان ها با هماهنگي مديريت كاروان و افراد تحصيل كرده به انجام خواهد رسيد.
وي تصريح كرد: با عنايت به برنامه ريزي هاي انجام گرفته امسال تمامي مسايل فرهنگي در مكان هاي حضور زائران ايراني به خصوص در هتل شامل دعاي كميل، ندبه و ديگر آيين ها برگزار خواهد شد.
پروانه افزود: تجليل از خانواده هاي معظم شهدا نيز از ديگر برنامه هايي است كه در طول سفر انجام خواهد شد.
وي با بيان اينكه همايش روحانيون نيز در مكه و مدينه برگزار خواهد شد، خاطر نشان كرد: پنجم ذي الحجه همايش روحانيون در مكه برگزار و در آن آخرين سياست هاي كلي بحث و بررسي خواهد شد.
پروانه برگزاري مسابقات متنوع فرهنگي براي زائران را از ديگر اقدامات عنوان كرد.
* نحوه انتخاب روحانيون براي عتبات و حج
وي با بيان اينكه روحانيون در سه قالب عتبات، عمره و تمتع با شرايط خاص جذب خواهند شد، گفت: روحانيون عتبات بايد داراي اتمام پايه هفت حوزي و حداقل شرط سني 30 سال باشند كه پس از انجام امتحان كتبي ، مصاحبه و ديگر بررسي هاي لازم و پس از قبولي به آموزش معرفي خواهند شد.
پروانه با بيان اينكه به تمامي روحانيون قبول شده كد اعزام ارايه خواهد شد، افزود: روحاني عمره بايد داراي اتمام پايه 10 حوزوي و شرط سني 30 سال و طي ديگر مراحل گزينش باشد.
وي با اشاره به شرايط گزينش معاون روحاني و روحاني كاروان اظهار داشت: به تعداد روحانيوني كه به عتبات و حج اعزام مي شوند تعدادي نيز به عنوان رابط اعزام شده كه در طول سفر عملكرد روحانيون كاروان ها را مورد ارزيابي قرار داده و به آن نمره خواهند داد.
امسال بيش از 86 هزار زائر ايراني براي انجام مناسك حج راهي عربستان خواهند شد.


| شناسه مطلب: 68470




زائران پروانه حج



مطالب مرتبط

نظرات کاربران