اهمیت حج در کلام اهل بیت(ع) /4

«حج»، جهاد است اهمیت حج در کلام اهل بیت(ع) /4

«حج»، جهاد است اهمیت حج در کلام اهل بیت(ع) /4

«حج»، جهاد است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اهمیت حج در کلام اهل بیت(ع) /4

«حج»، جهاد است اهمیت حج در کلام اهل بیت(ع) /4

«حج»، جهاد است اهمیت حج در کلام اهل بیت(ع) /4

«حج»، جهاد است اهمیت حج در کلام اهل بیت(ع) /4

«حج»، جهاد است اهمیت حج در کلام اهل بیت(ع) /4

«حج»، جهاد است
اهمیت حج در کلام اهل بیت(ع) /4

«حج»، جهاد است

از پیامبر اکرم (ص ) روایت شده است که فرمودند: کسی که به روزه‌داری افطار دهد یا مسلمانی را رهسپار حج کند و یا جنگجویی را تجهیز نماید یا عهده‌دار خانواده او شود، اجر او مانند اجر آنهاست.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، زيارت خانه حق، همراه با انجام مناسك ملكوتي و اعمال عاشقانه اي كه دستور پروردگار مهربان بدرقه آن است و انبياي الهي و امامان معصوم بر بزرگداشت تمام واقعياتش تأكيد داشتند، در كنار دلي مملوّ از معرفت و خلوص و همّتي عالي و شوقي وافر، از اركان اسلام و از اصول مسائل الهي و از شعائر عرشي و خلاصه از بزرگترين و با منفعت ترين برنامه هايي است كه انسان مستطيع نسبت به آن مكلّف و مسؤول است. گردهمايي عظيمي كه قدرت و توان حلّ مشكلات دنياي اسلام را در همه زمينه ها دارد. برنامه بسيار مهمي كه مي تواند صفوف مسلمانان را بهم پيوند داده و از اين نيروي عظيمِ پراكنده، دست واحدي براي جهان اسلام واسلحه كوبنده اي عليه دشمنان دين بوجود بياورد.
در ادامه 14 كلام نوراني از اهل بيت (ع) درباره حج و مناسك آن در پي مي آيد.
1. از پيامبر اكرم (ص) روايت شده است كه فرمودند: حج ، جهاد است. 2. امام صادق (ع) مي‌فرمايد: يك حج بهتر از دنيا و هر چه در آن است، و يك نماز واجب از هزار حج بهتر است. 3. امير المؤمنين علي (ع) مي‌فرمايد: چهار تا از كاخهاي بهشت در دنياست : مسجد‌الحرام ، مسجد پيامبر، مسجد بيت‌المقدس و مسجد كوفه.
4. پيامبر اكرم (ص) مي‌فرمايد: حج به جا آوريد تا بي‌نياز شويد. 5. از حضرت پيامبر (ص) روايت شده است كه فرمودند: انفاق نمودن مال براي سفر حج مانند انفاق در راه خداست كه خداوند صد برابر آن را پاداش مي‌دهد. 6. از پيامبر اكرم (ص) روايت شده است كه فرمودند: كسي كه به روزه‌داري افطار دهد يا مسلماني را رهسپار حج كند و يا جنگجويي را تجهيز نمايد يا عهده‌دار خانواده او شود، اجر او مانند اجر آنهاست. 7. حضرت صادق (ع) مي‌فرمايد: داخل شدن در كعبه وارد شدن به رحمت خداست. 8. از رسول اكرم (ص) روايت شده است كه فرمودند: خدا حاجي را مي‌آمرزد، و همچنين هر كسي را كه حاجي براي او طلب آمرزش كند. 9. امام صادق (ع) مي‌فرمايد: كسي كه به حج مي رود خدا ضامن اوست، اگر او را زنده نگه دارد، به اهل و عيالش مي‌رساند، و اگر او را بميراند وارد بهشت مي‌كند. 10. امام صادق (ع) مي‌فرمايد: وقتي كه حاجي وارد مكه مي‌شود، خدا دو فرشته را براي او مي‌گمارد تا طواف و نماز و سعي او را حفظ نمايند، و وقتي كه در عرفه مي‌ايستد دوش راست او را مي‌زنند و مي‌گويند: نگران گذشته نباش، پس بنگر در آينده چگونه خواهي بود. 11. از حضرت پيامبر اكرم (ص) روايت شده است كه فرمودند: اين خانه ستوني از ستونهاي اسلام است، و هر كس به حج يا عمره برود، خدا ضامن اوست، اگر بميرد وارد بهشتش مي‌كند، و اگر به خانواده‌اش برگردد با اجر و سود برمي‌گردد. 12. امير المؤمنين علي (ع) مي‌فرمايد: كسي كه به حج يا عمره مي‌رود نزد خدا مي‌رود، و بر خدا لازم است كه مهمانان خود را گرامي بدارد و آنان را بيامرزد. 13. از پيامبر اكرم (ص) روايت شده است كه فرمودند: جنگجو در راه خدا و كساني كه حج و عمره برگزار مي‌كنند ميهمانان خدا هستند، خدا آنان را دعوت كرده و آنها پذيرفتند، و از او درخواست كردند و به آنها عطا نمود. 14. از پيامبر اكرم (ص) روايت شده است كه فرمودند: سه گروه نزد خدا مي‌روند: جنگجويان، حج كنندگان و عمره گزاران.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران