جلوگیری از تجویز سلیقه‌ای پزشکان در سفرهای زیارتی جلوگیری از تجویز سلیقه‌ای پزشکان در سفرهای زیارتی جلوگیری از تجویز سلیقه‌ای پزشکان در سفرهای زیارتی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جلوگیری از تجویز سلیقه‌ای پزشکان در سفرهای زیارتی جلوگیری از تجویز سلیقه‌ای پزشکان در سفرهای زیارتی جلوگیری از تجویز سلیقه‌ای پزشکان در سفرهای زیارتی جلوگیری از تجویز سلیقه‌ای پزشکان در سفرهای زیارتی جلوگیری از تجویز سلیقه‌ای پزشکان در سفرهای زیارتی

جلوگیری از تجویز سلیقه‌ای پزشکان در سفرهای زیارتی

مشاور اجرایی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: پروتکل‌های درمانی حاصل از پژوهش، از تجویز خودسرانه دارو جلوگیری می‌کند.

دكتر طاهر درودي در گفت‌وگو با ايسنا، از آناليز و استخراج بيماري‌هاي شايع در عتبات خبر داد و گفت: تهيه پروتكل‌هاي درماني ويژه عتبات بر اساس پژوهش‌هاي صورت گرفته در كاهش هزينه‌ مادي و توليد علم موثر خواهد بود.
وي با اشاره به اينكه يكي از مقولات مهم در حج و سفرهاي زيارتي توجه به سلامت زوار است، عنوان كرد: پژوهش در حج و سفرهاي زيارتي كاري نو است و اين در حالي است كه حتي در كشورهاي اسلامي نيز پژوهش‌هاي سلامت‌ محور اينگونه سفرها بسيار اندك بوده و فقط برخي كشورها مانند عربستان و يا كشورهاي اروپايي و در نهايت‌ آمريكا مقالاتي در اين زمينه داشتند.
درودي در تشريح خروجي اين مقالات براي توليد علم در كشور نيز گفت: توليد علمي كه مورد تاكيد بزرگان باشد نيز از محورهاي مهم برنامه‌هاي پژوهش‌هاي آينده اين مركز است؛ به طوري‌ كه پژوهش‌هاي ما به مقالات تئوري خلاصه نشده است و از دستاوردهاي اين پژوهش‌ها در تهيه و ابلاغ پروتكل‌هاي لازم براي بيماري‌هاي شايع در حج و سفرهاي زيارتي بهره مي‌گيريم. با تدوين اين پروتكل‌ها از تجويز و درمان‌هاي سليقه‌اي پزشكان جلوگيري به عمل مي‌آيد.
مشاور اجرايي رئيس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر درباره كاهش هزينه‌هاي درماني به واسطه نتيجه اين پژوهش‌ها نيز گفت: اجراي بهينه هر يك از اين پروتكل‌هاي درماني قطعاً هزينه‌هاي انساني در مقولات مهم درماني را كاهش خواهد داد . براي مثال اگر زائري در مدت حضور در يك سفر زيارتي 3 روز بستري نشود، مسلماً هزينه‌هاي درماني آن كاهش مي‌يابد. بنابراين تجويز منطقي دارو و همچنين موثر بودن تجويزها بر اساس پروتكل‌هاي درماني ارائه شده كه حاصل اين پژوهش‌ها است؛ مي‌تواند در صرفه‌جويي ريالي نيز تاثيرگذار باشد.


| شناسه مطلب: 68661




سلامت عتبات



نظرات کاربران