آغاز دریافت مالیات در عربستان سعودی آغاز دریافت مالیات در عربستان سعودی آغاز دریافت مالیات در عربستان سعودی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آغاز دریافت مالیات در عربستان سعودی آغاز دریافت مالیات در عربستان سعودی آغاز دریافت مالیات در عربستان سعودی آغاز دریافت مالیات در عربستان سعودی آغاز دریافت مالیات در عربستان سعودی

آغاز دریافت مالیات در عربستان سعودی

از این پس خرید کالاهایی از قبیل دخانیات، نوشیدنی‌های انرژی زا و انواع نوشابه‌های گازدار شامل مالیات خواهند شد.

عربستان سعودي براي نخستين بار قانون پرداخت ماليات بر ارزش افزوده را در اين كشور اجرايي كرد. بر اساس اين قانون تنها كالاهايي كه براي سلامت انسان‌ها يا محيط زيست مضر هستند شامل ماليات مي‌شوند.
به گزارش عصرايران به نقل از روزنامه الرياض چاپ عبستان سعودي، قانون وضع ماليات بر ارزش افزوده از روز گذشته 22 خردادماه در سراسر عربستان سعودي اجرايي شد.
اين قانون همه محصولات را در بر نمي‌گيرد و تنها شامل برخي كالاها مي‌شود. كالاهايي از قبيل سيگار و نوشيدني‌هاي انرژي زا كه براي سلامت افراد و محيط زيست مضر هستند شامل پرداخت ماليات هستند.
اين براي اولين بار است كه در عربستان سعودي ماليات وضع مي شود.
در روزهاي منتهي به اجراي اين قانون مصرف كنندگان براي خريد كالاهايي كه شامل ماليات مي شوند هجوم آوردند به طوري كه ركورد فروش سيگار در عربستان تنها يك روز قبل از اجراي اين قانون شكسته و برخي انواع سيگار در عربستان سعودي ناياب شد.
بر اساس قانون نظام مالياتي جديد در عربستان سعودي، از اين پس خريد كالاهايي از قبيل دخانيات، نوشيدني‌هاي انرژي زا و انواع نوشابه‌هاي گازدار شامل ماليات خواهند شد.
البته ميزان ماليات بر هر كالا متفاوت است. ماليات بر دخانيات و نوشيدني‌هاي انرژي زا به ميزان 100 درصد و نوشابه‌هاي گازدار به ميزان 50 درصد است.
هيات عمومي زكات كه مسئول دريافت ماليات در عربستان سعودي است از بازرگانان خواست تا در صورتي كه مقداري از اين كالاها را در انبارهاي خود نگه‌داري مي‌كنند ليست آنها را در يك مهلت 45 روزه به دستگاه‌هاي مربوطه گزارش كنند تا مشمول جريمه فرار از پرداخت ماليات نشوند.
عربستان سعودي در راستاي اجراي چشم‌انداز 2030 كه شاهزاده محمد بن سلمان مسئول آن است در نظر دارد برنامه‌هاي اقتصادي زيادي را براي رهايي اقتصاد عربستان سعودي از وابستگي به نفت انجام دهد.


| شناسه مطلب: 68715




عربستان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران