گزارش/

مرکز پزشکی حج هلال احمر کلیدی ترین راه سلامت زائران سرزمین وحی گزارش/

مرکز پزشکی حج هلال احمر کلیدی ترین راه سلامت زائران سرزمین وحی گزارش/

مرکز پزشکی حج هلال احمر کلیدی ترین راه سلامت زائران سرزمین وحی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گزارش/

مرکز پزشکی حج هلال احمر کلیدی ترین راه سلامت زائران سرزمین وحی گزارش/

مرکز پزشکی حج هلال احمر کلیدی ترین راه سلامت زائران سرزمین وحی گزارش/

مرکز پزشکی حج هلال احمر کلیدی ترین راه سلامت زائران سرزمین وحی گزارش/

مرکز پزشکی حج هلال احمر کلیدی ترین راه سلامت زائران سرزمین وحی گزارش/

مرکز پزشکی حج هلال احمر کلیدی ترین راه سلامت زائران سرزمین وحی
گزارش/

مرکز پزشکی حج هلال احمر کلیدی ترین راه سلامت زائران سرزمین وحی

مرکز پزشکی حج جمعیت هلال احمر شاه راهی مناسب جهت اعزام توام با صحت و تندرستی زائران است.

مركز پزشكي حج هلال احمر كليدي ترين راه سلامت زائران سرزمين وحيبه گزارش خبرنگار حوزه شهري گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران جوان؛ سفر يا مسافرت از جمله راه‌هاي مهم كاهش اضطراب و تضمين زندگي بهتر است و در روايات ديني و احاديث بزرگان و اشعار شعرا به اين موضوع پرداخته شده است. اما در اين ميان سفر حج به عنوان معنوي ترين سفر كه ممكن است در طول عمر شخصي يك بار اتفاق بيافتد از اهميت زيادي برخوردار است.
سفر زماني به كام خواهد بود كه توأم با آرامش و سلامتي سپري شود اما سلامت روحي و جسمي افراد در طول سفر از جمله نكاتي است كه فرد بايد به آن توجه داشته باشد. سفر زماني براي مسافر مفيد خواهد بود كه بيشترين بهره روحي و جسمي را به همراه داشته باشد. در اين ميان مركز پزشكي حج جمعيت هلال احمر به عنوان نهادي خدمت رسان در راستاي تضمين سلامت زائران حج ابراهيمي وظايف محوله خود را انجام مي دهد، اين مركز با شناسايي ميزان سلامت حجاج، اقدامات پيشگرانه از ابتلاي حجاج به بيماري هاي شايع در كشور مقصد، معاينه زوار، واكسينه شدن حجاج، تضمين سلامت جسمي و رفع كسالت حجاج در سرزمين وحي و ديگر اقدامات را تا زمان بازگشت حجاج از سفر حج انجام مي‌دهد. مركز حج جمعيت هلال احمر كليدي ترين راه سلامت زائران سرزمين حج به شمار مي رود كه نقش مهمي در تضمين سلامت زوار عهده دار است.
اين نهاد با احداث درمانگاه‌هاي داراي امكانات و تاسيس اطاق عمل در كشور عربستان تمامي امكانات پزشكي موجود را انجام مي هد تا مشكلي از لحاظ سلامت متوجه زوار نشود. همچنين اين نهاد جهت تضمين سلامت زوار عتبات عاليات نيز خدمات زيادي را به لحاظ پزشكي انجام مي دهد كه ارايه خدمات بهداشتي و درماني و نظارت بر امور بهداشتي زائران و عوامل اجرايي در عتبات عاليات است. عمده وظايف مركز پزشكي حج هلال احمر در جهت تحقق هدف سلامت زوار عمده‌ترين وظايف مركز پزشكي حج جمعيت هلال احمر در جهت تحقق سلامت زوار از جمله ارايه خدمات درماني اوليه در درمانگاه ها و كلينيك‌هاي مركز پزشكي به زائران و ارجاع و اعزام بيماران اور‍ژانسي و بيماران نيازمند خدمات تخصصي به بيمارستان هاي عتبات است.
اعزام بيماران نيازمند ادامه درمان به كشور در صورت جوابگو نبودن امكانات از ديگر اهداف اين نهاد به شمار مي رود. پيگيري امور درماني زائران در مراكز پزشكي عتبات و مكه و مدينه از ديگر اقدامات مركز پزشكي حج است.
در بخش نظارتي نيز مركز پزشكي وظايف و اهداف زيادي را عهده دار شده كه مي توان به نظارت بر بهداشت تغذيه و بهداشت محيط در هتل‌ها و مراكز اقامتي زائران و رسيدگي به امور درماني حادثه ديدگان در عتبات اشاره كرد.
اين سازمان در بخش اطلاع رساني نيز اهدافي به دوش گرفته است كه مي توان به تهيه اسناد و مدارك درماني زائران در عتبات به منظور ارايه به بيمه و نهادهاي حمايتي و اطلاع رساني از چگونگي رعايت اصول بهداشتي و نحوه پيشگيري از بيماري‌ها اشاره كرد.
مركز پزشكي حج اقدامات ارزنده اي در راستاي اعزام توام با سلامت زائران عهده دار شده است
علي مرعشي رئيس مركز پزشكي حج جمعيت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اقدامات مركز پزشكي حج هلال احمر در راستاي اعزام زائران به سرزمين وحي و عتبات عاليات اظهار كرد: مركز پزشكي حج در راستاي اعزام توام با آرامش حاجيان بيت الله الحرام عهده دار انجام اقدامات لازم در راستاي شناسايي سلامت حاجيان شده است. وي در ادامه افزود: معاينه حجاج، واكسيناسيون و تشخيص اين كه زاير توانايي اداي حج را دارد از مهمترين اقدامات مركز در راستاي خدمت رساني پزشكي به حجاج به شمار مي رود.
مرعشي گفت: خوشبختانه امكانات لازم در شهرهاي مكه و مدينه و همچنين عتبات عاليات انديشيده شده است كه مي توان به تخصيص بيمارستان با امكانات پزشكي، اعزام پزشكان، آموزش دهي امداد و نجات به زوار و پزشكان و سركاروان ها اشاره كرد.
رئيس مركز پزشكي حج جمعيت هلال احمر تصريح كرد: با توجه به امكانات موجود در درمانگاه هاي عربستان و عتبات عاليات مشكلي براي اعزام بيماران خاص و دياليزي وجود ندارد و اين افراد مي توانند به حج و عتبات عاليات مشرف شوند.


| شناسه مطلب: 68738




سلامت پزشكي حج 96



نظرات کاربران