کمک 10میلیارد ریالی همدانی‌ها برای بازسازی عتبات کمک 10میلیارد ریالی همدانی‌ها برای بازسازی عتبات کمک 10میلیارد ریالی همدانی‌ها برای بازسازی عتبات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کمک 10میلیارد ریالی همدانی‌ها برای بازسازی عتبات کمک 10میلیارد ریالی همدانی‌ها برای بازسازی عتبات کمک 10میلیارد ریالی همدانی‌ها برای بازسازی عتبات کمک 10میلیارد ریالی همدانی‌ها برای بازسازی عتبات کمک 10میلیارد ریالی همدانی‌ها برای بازسازی عتبات

کمک 10میلیارد ریالی همدانی‌ها برای بازسازی عتبات

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان همدان گفت: مردم دارالمومنین همدان برای بازسازی عتبات عالیات سال گذشته 10 میلیارد ریال کمک کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، محمدعلي بادامي در سخنان پيش از خطبه نماز جمعه در حسينيه امام خميني (ره) افزود: ستاد بازسازي عتبات عاليات در همدان بيش از يك دهه است كه فعاليت مي‌كند و در بين 31 استان در كشور به عنوان 10 ستاد برتر در كشور شناخته شده است.
وي با بيان اينكه بانوان همداني سال گذشته 15 كيلو براي بازسازي عتبات عاليات اهدا كردند ادامه داد: پس از سقوط رژيم بعث عراق به سركردگي ' صدام حسين ' براي بازسازي بارگاه مطهر 6 امام معصوم (ع) در كشور عراق اقداماتي انجام شده است و امروز وضعيت بازسازي و توسعه حرم‎ها به هيچ عنوان قابل مقايسه با دوران گذشته نيست.
وي با بيان اينكه استان همدان در بازسازي شهرهاي مقدس در كشور عراق نقش‌آفريني ويژه‌اي داشته است تصريح كرد: بزرگترين طرح جهان اسلام در حرم مطهر امام علي(ع) در حال انجام است كه 100 درصد احداث آن در اختيار ايرانيان است و صحن حضرت زهرا(س) نيز در حال اجراست.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات در استان همدان خاطرنشان كرد: كارگران و مهندسان در اين پروژه بدون دريافت پول فعاليت مي‌كنند و اين طرح بزرگ داراي كتابخانه، محل دفتر توليت، پاركينگ اختصاصي و موارد ديگري طراحي شده و بيش از 85 درصد پروژه به اتمام رسيده و تا سال 97 به اتمام خواهد رسيد.
وي با بيان اينكه پروژه احياي گنبد حضرت عباس(ع) و حضرت امام حسين(ع) نيز در دست ساخت است، گفت: هر همداني ماهيانه 10 هزار ريال پرداخت كند باعث مي‌شود كه نمك‌گير ائمه معصومين(ع) شويم.
مساحت حرم حضرت علي(ع) در نجف 110 متر مربع بود كه با اجراي برنامه هاي ستاد عتبات عاليات به 220 هزار متر مربع افزايش يافت و يك صحن و سرا به نام حضرت زهرا(س) نيز در آن فضا ساخته شد.
همچنين در كربلاي معلي نيز در فضاي ميان تل زينبيه تا خيمه گاه ، صحن عقيله بني هاشم در مساحت 160 هزار متر مربع توسط ستاد بازسازي عتبات عاليات در دست احداث است.


| شناسه مطلب: 68745




بازسازي عتبات



نظرات کاربران