چرا بعد از هر فریضه در رمضان از خدا طلب حج می کنیم؟! چرا بعد از هر فریضه در رمضان از خدا طلب حج می کنیم؟! چرا بعد از هر فریضه در رمضان از خدا طلب حج می کنیم؟! بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چرا بعد از هر فریضه در رمضان از خدا طلب حج می کنیم؟! چرا بعد از هر فریضه در رمضان از خدا طلب حج می کنیم؟! چرا بعد از هر فریضه در رمضان از خدا طلب حج می کنیم؟! چرا بعد از هر فریضه در رمضان از خدا طلب حج می کنیم؟! چرا بعد از هر فریضه در رمضان از خدا طلب حج می کنیم؟!

چرا بعد از هر فریضه در رمضان از خدا طلب حج می کنیم؟!

چرا در دعاها بر توفیق بر انجام حج این قدر تأکید شده است به طوری که حتی امام صادق(ع) فرمودند: «بعد از هر نماز واجبی در ماه رمضان باید آرزوی سفر حج کرد.»

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام حسن ملّايي، مدير گروه اخلاق و تربيت مركز تخصصي مهدويت و مؤلف كتاب «سبك زندگي منتظرانه» در كانال تلگرامي خود (@hmollaey) پيرامون درس هاي رمضان براي منتظران مي نويسد: دوستي مي‌گفت سال‌ها است يك سؤال در ذهنم هنوز حل نشده و اينكه: چرا در دعاها بر توفيق بر انجام حج اين قدر تأكيد شده است به طوري كه حتي امام صادق(ع) فرمودند: «بعد از هر نماز واجبي در ماه مبارك رمضان مي‌گويي:
«اللَّهُمَّ ارْزُقْنِي حَجَّ بَيْتِكَ الْحَرَامِ فِي عَامِي هَذَا وَ فِي كُلِّ عَامٍ مَا أَبْقَيْتَنِي فِي يُسْرٍ مِنْكَ وَ عَافِيَةٍ وَ سَعَةِ رِزْقٍ‏ وَ لاَ تُخْلِنِي مِنْ تِلْكَ الْمَوَاقِفِ الْكَرِيمَةِ وَ الْمَشَاهِدِ الشَّرِيفَةِ وَ زِيَارَةِ قَبْرِ نَبِيِّكَ صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ فِي جَمِيعِ حَوَائِجِ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ فَكُنْ لِي‏ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ فِيمَا تَقْضِي وَ تُقَدِّرُ مِنَ الْأَمْرِ الْمَحْتُومِ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ منَ الْقَضَاءِ الَّذِي لاَ يُرَدُّ وَ لاَ يُبَدَّلُ أَنْ تَكْتُبَنِي مِنْ حُجَّاجِ بَيْتِكَ الْحَرَامِ‏ الْمَبْرُورِ حَجُّهُمْ الْمَشْكُورِ سَعْيُهُمْ الْمَغْفُورِ ذُنُوبُهُمْ الْمُكَفَّرِ عَنْهُمْ سَيِّئَاتُهُمْ‏؛ خدايا مرا روزى كن حج بيت الحرام در اين سال و در همه سال مادامى كه عمرم را باقى دارى با آسايش و عافيت و وسعت رزق و مرا دور مدار از آن موقف‏ هاى عالى و مشاهد مشرفه و زيارت قبر پيغمبرت كه درودت بر او و بر آلش باد و در جميع احتياجات دنيا و آخرتم يارى كن، اى خدا از تو درخواست مى ‏كنم كه در آنچه از قضا و قدرت امورى را در شب قدر حتمى قرار دادى، كه ديگر برگشت و تغيير و تبديل نخواهد داشت كه مرا از آن حجاج بيت الحرامت قرار دهى كه حجشان پسنديده و سعيشان پذيرفته و گناهانشان آمرزيده است و اعمال بدشان بخشيده شده است ‏؛(إقبال الأعمال، ج‏1، ص: 24) و اين گونه حتي از خواسته‌هاي ما اين است كه خداوند در شب قدر، ما را از حج‌گزاران آن سال مقدر فرمايد!
پاسخ دادم: چون تا حج را درك و آن را به اتمام نرساني، به لقاء و پيوند با امام دست نخواهي نيافت زيرا امام باقر (ع) فرمودند: «تمام الحج لقاء الإمام‏؛ تماميت حج به پيوند و لقاء امام است»(الكافي، ج‏4، ص: 549)؛ حال تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل.
و او به فكر فرو رفت و آرام شد...
منبع: شبستان


| شناسه مطلب: 68746




ماه رمضان حج تمتع



مطالب مرتبط

نظرات کاربران