جامعه مدرسین: روز قدس روز اتحاد جهان اسلام برای آزادی قدس است جامعه مدرسین: روز قدس روز اتحاد جهان اسلام برای آزادی قدس است جامعه مدرسین: روز قدس روز اتحاد جهان اسلام برای آزادی قدس است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جامعه مدرسین: روز قدس روز اتحاد جهان اسلام برای آزادی قدس است جامعه مدرسین: روز قدس روز اتحاد جهان اسلام برای آزادی قدس است جامعه مدرسین: روز قدس روز اتحاد جهان اسلام برای آزادی قدس است جامعه مدرسین: روز قدس روز اتحاد جهان اسلام برای آزادی قدس است جامعه مدرسین: روز قدس روز اتحاد جهان اسلام برای آزادی قدس است

جامعه مدرسین: روز قدس روز اتحاد جهان اسلام برای آزادی قدس است

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با دعوت از همه قشرهای جامعه به حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس تاکید کرد: روز قدس، این یادگار ارزشمند امام راحل(ره)، روز همبستگی و اتحاد جهان اسلام برای آزادی قدس شریف است و نخواهد گذاشت مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج از پايگاه جامعه مدرسين حوزه علميه قم، جامعه مدرسين در بيانيه اي كه به مناسبت روز قدس منتشر كرد، آورده است: ساليان متمادي از داغ بزرگ غصب فلسطين مي‌گذرد و اين درد بر قلب امت اسلامي همچنان سنگيني مي‌كند.
بيانيه جامعه مدرسين مي افزايد: رژيم غاصب صهيونيستي تركيبي از خشونت‌، ترور‌، كشتار و ويرانگري را بر اين ملت مقاوم تحميل مي‌كند و غربت و مظلوميت قدس در پس خيانتها و حماقت‌هاي برخي سازشكاران منطقه دوچندان مي‌شود.
اين اطلاعيه در ادامه افزوده است: در اين ميان نيز جبهه كفر و استكبار در تلاشي پيگير سعي در حذف مسئله فلسطين و حاكميت رژيم صهيونيستي بر جهان اسلام دارد و با حمايت و تجهيز جبهه تكفير‌، مزدوران داعشي را به جان جهان اسلام انداخته است.
تروريسم دولتي اسرائيل و نظام سلطه بين‌الملل كه آگاهي و بيداري امت اسلامي را مشاهده كرده بود‌، تأمين امنيت رژيم صهيونيستي و منافع اقتصادي خود در چپاول و زياده خواهي را با در‌گير كردن منطقه مهم و حياتي غرب آسيا به خشونت و خونريزي هدفگذاري كرد و امروز آتش فتنه در اكثريت ممالك اسلامي و منطقه غرب آسيا با سرپنجه وحشيان داعشي و با آمريت استكبار جهاني در حال رقم خوردن است.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم در اطلاعيه خود تاكيد كرده است كه در ميانه اين آتش و خون، فلسطين همچنان در اوج مظلوميت است امّا روز جهاني قدس نخواهد گذاشت مسئله فلسطين به فراموشي سپرده شود.
اين اطلاعيه حاكيست كه روز قدس، اين يادگار ارزشمند امام راحل(ره)، روز همبستگي و اتحاد جهان اسلام براي آزادي قدس شريف و نجات ملت فلسطين از چنگال غاصباني خون ريز و ستمگر و روز فرياد ستم خواهي آزادگان جهان از بيداد و ظلم جانياني كودك كش و حمايت از مقاومت ومبارزه در نفي سازش و معامله است.
در ادامه اين اطلاعيه آمده است: ‌جامعه مدرسين حوزه علميه قم ضمن حمايت و پشتيباني قاطع از جبهه مقاومت اسلامي در فلسطين‌، غزه، لبنان‌، سوريه و عراق اعلام مي‌دارد آرزوي تمام مبارزان‌، مجاهدان و همچنين آزاديخواهان جهان‌،آزادي قدس شريف و بازگشت فلسطين به آغوش جهان اسلام است‌. و نابودي اسرائيل و جبهه ظلم و استكبار تنها در افق مبارزه و جهاد تحقق يافتني است و روز محاكمه و مجازات اين جانيان ضد بشريت بزودي فراخواهد رسيد.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم در ادامه اطلاعيه خود ضمن دعوت همه قشرهاي مردم به حضور گسترده در راهپيمايي روز قدس آورده است: مردم مسلمان ايران بار ديگر با حضور پرشور و گسترده خود در راهپيمايي روز جهاني قدس، آزادي فلسطين‌، اين مسئله ديني و ايماني را مطالبه خواهند كرد و امت اسلام نيز وحدت و همبستگي خود را به رخ جهانيان خواهد كشيد. ان شاء الله
چند ماه پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران، امام خميني(ره) در پيامي در تاريخ 16 مرداد 1358ش (13 رمضان 1399ه‍.ق) براي حمايت از ملت فلسطين آخرين جمعه ماه رمضان را به «روز جهاني قدس» نام‌گذاري كردند.
در اين روز مردم در كشورهاي مختلف دنيا با راهپيمايي اعتراض آميز، خشم خود را از رژيم اشغال گر قدس و جنايات اين رژيم عليه ملت فلسطين اعلام مي كنند.




نظرات کاربران