جهانگیری بر همکاری ایران وعراق برای تسهیل سفر زائران اربعین تاکید کرد جهانگیری بر همکاری ایران وعراق برای تسهیل سفر زائران اربعین تاکید کرد جهانگیری بر همکاری ایران وعراق برای تسهیل سفر زائران اربعین تاکید کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جهانگیری بر همکاری ایران وعراق برای تسهیل سفر زائران اربعین تاکید کرد جهانگیری بر همکاری ایران وعراق برای تسهیل سفر زائران اربعین تاکید کرد جهانگیری بر همکاری ایران وعراق برای تسهیل سفر زائران اربعین تاکید کرد جهانگیری بر همکاری ایران وعراق برای تسهیل سفر زائران اربعین تاکید کرد جهانگیری بر همکاری ایران وعراق برای تسهیل سفر زائران اربعین تاکید کرد

جهانگیری بر همکاری ایران وعراق برای تسهیل سفر زائران اربعین تاکید کرد

معاون اول رییس جمهوری در نشست خبری مشترک با نخست وزیر عراق بر همکاری های تهران و بغداد برای تسهیل در رفت و آمد زائران اربعین تاکید کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از پايگاه اطلاع رساني معاون اول رييس جمهوري، اسحاق جهانگيري و حيدر العبادي عصر روز (سه شنبه) در پايان مذاكرات مشترك و در جمع خبرنگاران بر گسترش مناسبات اقتصادي، سياسي و فرهنگي و نيز مبارزه با تروريسم تاكيد كردند.
اسحاق جهانگيري با تبريك پيروزي هاي دولت و ملت عراق در مبارزه با تروريسم به خصوص در مقابله عليه داعش در موصل اظهار داشت: مطمئن هستم در سايه اين پيروزي ها ثبات و امنيت براي عراق و كل منطقه به ارمغان آمده و انسجام عراق روز به روز بيشتر خواهد شد.
جهانگيري با اشاره به گفت وگوهاي صورت گرفته در مذاكرات مشترك هيات هاي دو كشور تصريح كرد: در اين مذاكرات درباره موضوعات مختلف از جمله مسايل بانكي،‌ توسعه همكاري هاي نفتي، صادرات گاز، احداث خط ريلي شلمچه ـ بصره، مقابله با ريزگردها و احياء اروند رود گفت وگو شد كه اميدوارم با پيگيري هاي دو طرف،‌ شاهد حل مسائل و ارتقاء سطح روابط باشيم.
وي تاكيد كرد: در اين جلسه براي حل مشكلات زائران ايراني به ويژه در زمان اربعين تبادل نظر كرديم و اميدواريم با همكاري وزارتخانه هاي كشور و خارجه دو طرف اين مسايل مرتفع شود و زوار بتوانند با شرايط بهتري به زيارت اماكن متبركه بروند.
نخست وزير عراق نيز در اين نشست مطبوعاتي هدف از سفر خود به تهران را تقويت روابط دو جانبه و ابراز همدردي و تسليت به خاطر اقدام تروريستي داعش در حرم مطهر امام (ره) و مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد و گفت: شيوع اين رفتارها دو كشور را مجاب مي كند كه همكاري هاي خود را براي نابودي تروريست ها در منطقه افزايش دهند و تصميمات جدي تري در اين زمينه اتخاذ كنند.
حيدر العبادي افزود: پس از نابودي تروريسم بايد به دنبال ثبات، استقرار و بازسازي عراق باشيم و در اين زمينه همكاري هاي گسترده اي با جمهوري اسلامي ايران خواهيم داشت.
العبادي با اشاره به تلاش براي حل برخي مشكلات در آينده نظير بيابان زدايي و مناسبات بانكي، از برداشتن موانع پيش روي سرمايه گذاران و پيمانكاران ايراني خبر داد و افزود: ما به دنبال احداث خط لوله گاز از ايران به جنوب و پايتخت عراق هستيم.
وي بر ضرورت لايروبي اروند رود و احياي كشتيراني در اين رودخانه تاكيد كرد و گفت: دو كشور تصميم گرفتند تا بقاياي به جاي مانده از جنگ ويرانگر ميان دو كشور را از اروند رود پاكسازي كنند تا اين رودخانه بار ديگر مورد استفاده قرار گيرد.
نخست وزير عراق همچنين در زمينه ارايه تسهيلات به زوار ايراني و تامين امنيت آن ها ‌گفت: ملت عراق مفتخر است كه ميزبان زائران اماكن متبركه از ايران و ساير مليت ها باشد و در اين راستا تلاش كرده ايم با فعال كردن كنسولگري در نقاط مختلف و صدور رواديد سفر ميليون ها زائر را تسهيل كنيم.
حيدر العبادي نخست وزير عراق روز (سه شنبه ) در سفري يك روزه وارد تهران شد و مورد استقبال رسمي اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهوري قرار گرفت.


| شناسه مطلب: 68845




عراق اربعين ايران



نظرات کاربران