530 هزار زائر از مرز مهران به عتبات عالیات سفر کردند 530 هزار زائر از مرز مهران به عتبات عالیات سفر کردند 530 هزار زائر از مرز مهران به عتبات عالیات سفر کردند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
530 هزار زائر از مرز مهران به عتبات عالیات سفر کردند 530 هزار زائر از مرز مهران به عتبات عالیات سفر کردند 530 هزار زائر از مرز مهران به عتبات عالیات سفر کردند 530 هزار زائر از مرز مهران به عتبات عالیات سفر کردند 530 هزار زائر از مرز مهران به عتبات عالیات سفر کردند

530 هزار زائر از مرز مهران به عتبات عالیات سفر کردند

مدیر پایانه مرزی مهران با بیان اینکه کار تردد مسافر به صورت قانونی و در قالب کاروان های حج و زیارت از این مرز انجام می شود، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون( 3 ماه گذشته) بیش از 530 هزار زائر از مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات سفر کردند.

اسد محمدي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان عبور راحت و بدون معطلي زائران از مرز مهران به مقصد عتبات عاليات اظهار كرد: از اين تعداد 230 هزار نفر زائر ايراني و 200 هزار نفر نيز مسافر خارجي بودند كه از مرز بين المللي مهران به داخل و خارج از كشور تردد داشته اند.
وي افزود: بيشتر زائران اين كاروان ها براي نخستين بار (زائر اولي) به عراق و زيارت بارگاه مطهر ائمه اطهار (ع) مشرف شدند و براي سفر به اين اماكن مقدس مرز رسمي و بين المللي مهران را انتخاب كرده اند.
مدير پايانه مرزي مهران از تردد 80 هزار نفر در خرداد ماه سال جاري خبر داد و يادآور شد: تردد زائران در اين ماه به علت تقارن با ماه مبارك رمضان كمتر بود كه اين آمار در ماه هاي بعدي افزايش قابل ملاحظه اي پيدا خواهد كرد.
محمدي تاكيد كرد: در حال حاضر تردد زائران در مرز مهران بدون مشكل و با سهولت در جريان است.
به گزارش ايرنا، شهر مرزي مهران در 85 كيلومتري جنوب باختري ايلام قرار دارد و مرز بين المللي مهران در 11 كيلومتري آن از كانون هاي مهم تردد زائر و كالا به كشور عراق بشمار مي رود.
روزانه به طور متوسط 6 هزار زائر از اين مرز رسمي به شهرهاي مقدس كربلا و نجف در كشور عراق سفر مي كنند ولي در ايام منتهي به اربعين بيش از يك ميليون و 500 هزار زائر از اين مرز براي سفر به عتبات عاليات تردد مي كنند.


| شناسه مطلب: 68846




مرز مهران عتبات



مطالب مرتبط

نظرات کاربران