صدای واحد مسلمانان در روز صدای واحد مسلمانان در روز صدای واحد مسلمانان در روز بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
صدای واحد مسلمانان در روز صدای واحد مسلمانان در روز صدای واحد مسلمانان در روز صدای واحد مسلمانان در روز صدای واحد مسلمانان در روز

صدای واحد مسلمانان در روز "قدس": قدس شریف نماد امت اسلامی است

تمام مسلمانان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان یک صدا فریاد خواهند زد که فلسطین عربی است و عربی باقی خواهد ماند؛ این صرف یک شعار نیست، بلکه نقشه راهی برای تمام دنیاست و "قدس اشغالی شریف" قطب نمای امت اسلامی و جهان باقی خواهد ماند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، "الوعي نيوز" در مقاله اي به مناسبت فرا رسيدن روز "قدس" در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان نوشت: فلسطين عربي است و عربي باقي خواهد ماند؛ اين صرف يك گفته و يا شعار نيست، بلكه نقشه راهي براي تمام دنياست و "قدس اشغالي شريف" قطب نماي امت اسلامي و جهان باقي خواهد ماند.
اشغال و غصب سرزمين هاي فلسطيني و نقض حقوق صاحبان آن، جنايتي است كه تمام اديان آسماني و قوانين انساني آن را محكوم و مجازات مي كند.
چنانچه بخواهيم از اصل موضوع و قضيه فلسطين سخن بگوئيم، بايد به ريشه هاي تاريخي آن و مشخصا وعده شوم "بالفور" بازگرديم؛ وعده اي كه آزادي ملت فلسطين را مورد تعرض قرار داد، سرزمين آنها را غصب كرد و اين سرزمين را به صهيونيست هاي اشغالگر تحويل داد.
با وجود اشغال "قدس شريف" از سوي رژيم صهيونيستي، ولي صاحبان اين سرزمين همچنان پايداري مي كنند و بر مقابله با اشغالگري صهيونيستي مصمم هستند؛ اين چيزي است كه اتفاقات مسجد الاقصي و عمليات هاي شهادت طلبانه جوانان شجاع فلسطيني براي رساندن صداي خود به جهانيان، آن را تأييد مي كند.
منطقه عربي امروز با سال هاي گذشته متفاوت است؛ بهار عربي بر مسئله فلسطين تأثير گذاشته، نامگذاري ها تغيير كرده و ليست اولويت ها براي برخي رژيم هاي عربي تفاوت كرده است.
امسال در روز جهاني "قدس" منطقه شاهد تغييرات در اسلوب هاي سياسي و ائتلاف هاست و همچنين ماهيت نزاع ها تفاوت يافته است؛ آثار سوء سفر اخير "دونالد ترامپ" –رئيس جمهور آمريكا- به منطقه و اختلافاتي كه در اين سفر خود ميان كشورهاي عربي بوجود آورد، گواه بر اين مدعاست.
با اين همه، ما بايد درك كنيم كه جايز نيست هيچ فرد عرب و مسلمان شريفي در اين سال اصلي ترين مسئله امت اسلامي يعني مسئله فلسطين را فراموش كند. "قدس شريف" پايتخت فلسطين است، در نتيجه به هيچ وجه قابل قبول نيست كه رژيم اشغالگر به سياست شهرك سازي، بازداشت هاي كور، نقض حقوق بشر و محاصره غزه ادامه دهد.
در روز قدس تأكيد مي كنيم كه ما به عنوان جزئي از امت اسلامي و ملت فلسطين از وحدت ميان برادرانمان در فلسطين اشغالي و پناهگاه ها حمايت مي كنيم و هر قدر هم كه شرايط سخت و تحت محاصره باشيم، بايد بكوشيم تا با آزادسازي سرزمين، انسانيت و ايجاد اعتماد ميان برادران خود، هدفمان را محقق كنيم.
به دور از شعارها و قيل و قال ها مي گوئيم كه "قدس اشغالي شريف" همچنان نماد امت اسلامي است و محور اصلي مسئله فلسطين باقي خواهد ماند.


| شناسه مطلب: 68848




فلسطين روز قدس



مطالب مرتبط

نظرات کاربران