شیرینی محبوب مردم عراق در ماه مبارک رمضان، چیست ؟ شیرینی محبوب مردم عراق در ماه مبارک رمضان، چیست ؟ شیرینی محبوب مردم عراق در ماه مبارک رمضان، چیست ؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شیرینی محبوب مردم عراق در ماه مبارک رمضان، چیست ؟ شیرینی محبوب مردم عراق در ماه مبارک رمضان، چیست ؟ شیرینی محبوب مردم عراق در ماه مبارک رمضان، چیست ؟ شیرینی محبوب مردم عراق در ماه مبارک رمضان، چیست ؟ شیرینی محبوب مردم عراق در ماه مبارک رمضان، چیست ؟

شیرینی محبوب مردم عراق در ماه مبارک رمضان، چیست ؟

زنودالست شیرینی محبوب مردم عراق در ماه مبارک رمضان است که معمولا هنگام افطار صرف می شود

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، زنودالست شيريني مخصوص ماه مبارك رمضان مردم سوريه و عراق است . زنودالست شيريني مغزدار كه بعد از آماده شدن شيره روي آن مي ريزند، و از آرد، شكر،مغز گردو، بادام و ... درست مي شود. زولبيا و باميه در رنگ هاي مختلف، شيريني ديگر مردم عراق در ماه مبارك رمضان است .
قيمت شيريني زنودالست در عراق كيلويي 10 هزار عراقي ،معادل 30 هزار تومان در ايران است .مردم كشورهاي عربي و اسلامي، عيد فطر را به عنوان يكي از بزرگترين اعياد اسلامي خود جشن مي گيرند و با آداب و رسوم خاصي به استقبال عيد فطر مي روند.
يكي از چيزهايي كه عيد فطر را در عراق از ديگر كشورهاي اسلامي متمايز مي كند، پخت شيريني « كليجه » به صورت دسته جمعي است.براي پخت اين شيريني اعضاي خانواده دور هم جمع شده و شيريني مي پزند.
اين شيريني با تركيبي از آرد، روغن، شكر مخلوط با خشكبار، خرما و كنجد تهيه مي شود. پس از آن در قالب هاي كوچك و بزرگ ريخته و مادر خانه آنها را در داخل فر قرار مي دهد.در روز عيد مردم كه براي عيد و بازديد به خانه هاي هم مي روند، اين شيريني را به مناسبت آن كه فصل سرما باشد يا گرما با نوشيدني گرم يا سرد ميل مي كنند.


| شناسه مطلب: 68856




ماه رمضان عراق



مطالب مرتبط

نظرات کاربران