مدیر فرودگاه همدان:

 24 کاروان از فرودگاه همدان عازم حج می‌شود مدیر فرودگاه همدان:

 24 کاروان از فرودگاه همدان عازم حج می‌شود مدیر فرودگاه همدان:

 24 کاروان از فرودگاه همدان عازم حج می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مدیر فرودگاه همدان:

 24 کاروان از فرودگاه همدان عازم حج می‌شود مدیر فرودگاه همدان:

 24 کاروان از فرودگاه همدان عازم حج می‌شود مدیر فرودگاه همدان:

 24 کاروان از فرودگاه همدان عازم حج می‌شود مدیر فرودگاه همدان:

 24 کاروان از فرودگاه همدان عازم حج می‌شود مدیر فرودگاه همدان:

 24 کاروان از فرودگاه همدان عازم حج می‌شود
مدیر فرودگاه همدان:

24 کاروان از فرودگاه همدان عازم حج می‌شود

مدیر فرودگاه همدان با بیان اینکه این فرودگاه امسال میزبان زائران استان‌های همدان و کرمانشاه است، گفت: 24 کاروان در قالب 3 هزار و 450 زائر از این فرودگاه عازم عربستان خواهند شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سهراب كلوندي يكشنبه 4 تير در جمع خبرنگاران، با اشاره به اينكه پرواز حجاج همزمان با سراسر كشور 9 مردادماه آغاز مي‌شود و تا 15 شهريورماه برگشت ادامه خواهد داشت، اظهار كرد: در گذشته مشكلاتي همچون كمبود فضاي ترانزيت، كمبود فضاي نمازخانه و كمبود سرويس بهداشتي محسوس بود كه خوشبختانه با پيگيري‌هاي لازم تمامي اين مشكلات مرتفع شده است.
وي با تأكيد بر اينكه وظايف شركت‌ فرودگاه‌ها ايجاد بستر و زيرساخت لازم براي پرواز ايمن است، خاطرنشان كرد: زيرساخت‌هايي همچون باند، پاركينگ هواپيما، سيستم‌هاي كمك ناوبري، تجهيزات ايمني و امنيتي، ايجاد تسهيلات مناسب براي مسافران همچون تأمين پاركينگ، ايجاد راه‌هاي هوايي و مديريت بر اين راه‌ها و خدمات امدادونجات فرودگاهي از جمله اين وظايف است.
كلوندي با بيان اينكه با شركت‌هاي هواپيمايي و دفاتر خدمات هوايي لينك هستيم و تسهيلات لازم را براي آنها در فرودگاه مهيا مي‌كنيم، تأ كيد كرد: هر گونه تأخير، كنسلي و ساير مشكلات به دفاتر خدمات هوايي مربوط مي‌شود كه سازمان هوايي كشور وظيفه نظارت بر اين آژانس‌ها را دارد.
مدير فرودگاه همدان درباره پرواز حج گفت: از مجموع 54 فرودگاه كشور، 20 فرودگاه ايستگاه پروازي حج هستند كه فرودگاه استان همدان از منظر تعداد پرواز و شمار زائران در جايگاه هفتم قرار دارد.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه فرودگاه همدان ميزبان زائران كردستاني و اهل‌تسنن نيز است، 10 واحد حمام نيز براي اين افراد ساخته شده است.
وجود ظرفيت انجام روزانه بيش از 10 پرواز در فرودگاه
كلوندي تأكيد كرد: با وضعيت موجود فرودگاه همدان، توانايي و ظرفيت انجام بيش از 10 پرواز در هر روز از فرودگاه همدان وجود دارد.
وي به پروژه‌هاي موجود در فرودگاه اشاره كرد و گفت: پروژه ترمينال فرودگاه از سال 90 آغاز شده است اما اكنون براي تكميل به 10 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد همچنين پروژه ساختمان عملياتي فرودگاه 80 درصد پيشرفت فيزيكي دارد كه اميدواريم در ماه‌هاي آينده به بهره‌برداري برسد.
وي محوطه‌سازي فرودگاه را از ديگر پروژه‌ها عنوان كرد و افزود: اين پروژه از سال 94 با اعتبار 2 ميليارد تومان آغاز شده بود كه با مناقصه انجام شده در سال گذشته اميدواريم تا پايان سال به بهره‌برداري برسد.
وي درباره پروژه سردرب فرودگاه نيز عنوان كرد: اين پروژه از سال 94 آغاز شده بود كه تا نيمه دوم سال گذشته 20 درصد پيشرفت فيزيكي داشت و 80 درصد نيز در 2 ماه امسال انجام شد.
كلوندي خاطرنشان كرد: بهسازي و مرمت جبهه زميني فرودگاه نيز با 4 ميليارد تومان اعتبار براي سالجاري تعريف شده است كه هفته آينده برنده مناقصه آن مشخص خواهد شد.
انجام 2300 پرواز در سال گذشته
مدير فرودگاه همدان از انجام 2300 پرواز از فرودگاه همدان در سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به اينكه اين فرودگاه تنها فرودگاه مسافربري نبوده و اهداف آموزشي، اورژانسي، امدادي و تفريحي و نظامي نيز دارد بنابراين فقط 316 پرواز مسافربري و 143 پرواز اورژانسي در سال گذشته انجام شده است.
كلوندي با بيان اينكه در سالجاري 423 پرواز از فرودگاه همدان انجام شده است، يادآور شد: تعداد پروازها نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد محسوسي نداشته است.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه امسال هواپيمايي جمهوري اسلامي 20 دستگاه هواپيما خريداري و 4 دستگاه وارد كرده است با استاندار همدان رايزني‌هاي لازم انجام شده تا يكي از اين هواپيماها در اين فرودگاه فعال باشد چرا كه اين هواپيماها ظرفيت 70 نفر دارند و با توجه به اينكه تعداد مسافر تعيين‌كننده نيست بنابراين موفق خواهند بود.
كلوندي با تأكيد بر اينكه فرودگاه آمادگي پرواز عتبات عاليات را دارد، گفت: بايد سازمان حج و زيارت بيمه زائران را تأمين كند كه بر اساس رايزني‌هاي انجام شده از اوايل شهريور اين موضوع حل مي‌شود.
وي درباره اختلاس در فرودگاه تصريح كرد: اگر در دوران مديريت قبلي اختلاسي صورت گرفته باشد، او بايد پاسخگو باشند كه هنوز چيزي در اين‌باره به اثبات نرسيده است.
وي در پايان خاطرنشان كرد: در حال حاضر پرواز كيش از همدان انجام نمي‌شود اما به شركت هواپيمايي عليصدر درخواست براي برقراري اين سفر پس از عيد سعيد فطر ارائه شده است.


| شناسه مطلب: 68907




همدان حج 96



نظرات کاربران