دیوار تشنگی فرو می‌ریزد دیوار تشنگی فرو می‌ریزد دیوار تشنگی فرو می‌ریزد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیوار تشنگی فرو می‌ریزد دیوار تشنگی فرو می‌ریزد دیوار تشنگی فرو می‌ریزد دیوار تشنگی فرو می‌ریزد دیوار تشنگی فرو می‌ریزد

دیوار تشنگی فرو می‌ریزد

با پایان یافتن ماه مبارک رمضان، خرید آب‌میوه و بستنی در عراق رونق فراوانی دارد، در اینجا دیوار تشنگی فرو می‌ریزد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج از كربلاي معلا، مردم عراق در دماي 50 درجه گرما، تقريباً از ساعت 8 صبح تا نيمه‌هاي شب مشتري مغازه‌هاي فروش آب‌ميوه و بستني هستند.
بيشترين آب ميوه‌اي كه مردم عراق استفاده از آن مي‌كنند، آب انار است به دليل آن‌كه آب انار طبع سرد و نشاط‌آفرين دارد و در فصل گرما بيش از ساير آب‌ميوه‌ها در خنك كردن افراد مؤثر است.
آب‌ميوه بعدي موردعلاقه عراق‌ها، آب‌طالبي است. قيمت هر ليوان انواع آب‌ميوه يك هزار عراقي و معادل سه هزار تومان ايران است و در مقايسه با كشورمان از قيمت مناسب‌تري برخوردار است.
بستني از ديگر خوردني‌هاي خنك و شادي‌آفرين در عراق است. قيمت بستني در عراق هر ظرف معادل يك هزار عراقي و سه هزار تومان ايران است. بستني در رنگ‌هاي مختلف به فروش مي‌رسد.
مردم عراق همچنان در تعطيلات عيد سعيد فطر به سر مي‌برند. حرم‌هاي ائمه (ع) همچنان شلوغ و بازار خريد پوشاك، كيف، كفش داغ است. ديدوبازديد از دوستان و اقوام هم يكي از كارهاي روزمره مردم در اين ايام است.
روز يكشنبه آينده ادارات در عراق، كار عادي خود را از سر مي‌گيرند و تعطيلات به پايان مي‌رسد.
سيدحسين ميرپور




مطالب مرتبط

نظرات کاربران