همایش یاوران حجاج همدان برگزار شد همایش یاوران حجاج همدان برگزار شد همایش یاوران حجاج همدان برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش یاوران حجاج همدان برگزار شد همایش یاوران حجاج همدان برگزار شد همایش یاوران حجاج همدان برگزار شد همایش یاوران حجاج همدان برگزار شد همایش یاوران حجاج همدان برگزار شد

همایش یاوران حجاج همدان برگزار شد

همایش یاوران حجاج استان همدان در سالن اجتماعات همایش های علوم پزشکی استان همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، در اين همايش حجت الاسلام و المسلمين عسكري ضمن تشريح برنامه هاي فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در موسم حج تمتع به بركات و آثار معنوي تعاون و كمك به زائرين ناتوان در حج اشاره كرد و به شرح وظايف و برنامه هاي فرهنگي و مسئوليت هاي ياوران حجاج پرداخت.
وي ضمن تاكيد بر توجه ياوران حجاج به توصيه هاي معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در رابطه با نحوه اجراي برنامه هاي فرهنگي و هماهنگي با روحاني كاروان و شوراي فرهنگي مجموعه در هتل ها و همكاري در برگزاري جلسات متمركز در مجموعه هاي مدينه و مكه پرداخته و در انتها پاورپوينت مسجد النبي و جنت البقيع نمايش داده شد و ياوران با اماكن مدينه منوره آشنا شدند.
در ابتداي اين همايش آقاي ساغرچي مدير حج و زيارت استان به بيان نكات لازم و بايد ها و نبايدهاي اجرايي اين سفر معنوي پرداخت.
محسن ساغرچي در اين همايش ضمن تبيين اهميت نقش ياوران حجاج در كاروان ها، به تشريح مطالبي در خصوص شرايط حج امسال، وضعيت مسكن مدينه منوره و مكه مكرمه، حمل و نقل، نظم و رعايت قوانين كشور عربستان و لزوم توجه جدي به شرايط حج امسال و عدم بحث و جدل در مكان هاي مقدس خصوصا بقيع پرداخت.
در پايان اين همايش آقاي دكتر اميني توضيحاتي در خصوص امداد و نجات، مراحل احياي سكته هاي قلبي و مغزي و شرايط خاص در مراسم ايام تشريق را براي ياوران حجاج ارائه كرد كه مورد توجه زائرين قرار گرفت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران