همایش متمرکز زائرین حج تمتع اردبیل برگزار شد همایش متمرکز زائرین حج تمتع اردبیل برگزار شد همایش متمرکز زائرین حج تمتع اردبیل برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش متمرکز زائرین حج تمتع اردبیل برگزار شد همایش متمرکز زائرین حج تمتع اردبیل برگزار شد همایش متمرکز زائرین حج تمتع اردبیل برگزار شد همایش متمرکز زائرین حج تمتع اردبیل برگزار شد همایش متمرکز زائرین حج تمتع اردبیل برگزار شد

همایش متمرکز زائرین حج تمتع اردبیل برگزار شد

همایش متمرکز زائرین حج تمتع استان اردبیل در مصلای بزرگ اردبیل و با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم استان اردبیل ، روحانیون و عوامل کاروانها و با حضور پرشور زائران برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در اين همايش تعداد زائريني كه در سالجاري از استان به حج مشرف مي شوند را 765 نفر در قالب 6 كاروان اعلام و بيان كرد: ما سفيران جمهوري اسلامي ايران هستيم و بايستي با اخلاق و رفتار خودمان ثابت نمائيم كه الگوي اخلاقي مناسبي براي تمامي زائرين كشورهاي اسلامي هستيم.
چمن آرايي در ادامه بيان كرد: در صورتي كه ضرورتي براي به همراه داشتن لپ تاپ و تبلت وجود نداشته باشد از بردن اين لوازم خودداري شود و لازم است حافظه گوشيهاي تلفن همراه نيز قبل از سفر تخليه كرده و با خود حمل نمايند.
در ادامه اين همايش حجت الاسلام والمسلمين بيدار مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در استان با قرائت آيه قرآن كريم و نداي الهي بر حضرت ابراهيم خليل (ع) كه فرمود: «وَ اَذِّنْ فِى النّاسِ بِالْحَجِ يَاْتُوْكَ رِجالاً وَ عَلى كُلِّ ضامِرٍ يَاْتينَ مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَميقٍ» به بيان اهميت اين سفر معنوي اشاره كرد و افزود: اين سفر بايد وسيله اي براي سيرالي الله باشد و لازم است زائرين محترم قبل از سفر، اهميت اين سفر را درك نموده و بدانند به كجا و براي چه به اين سفر معنوي مشرف مي شوند و بايد در اين سفر چه چيزي را بدست بيآورند.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمين سيد حسن عاملي نماينده ولي فقيه و امام جمعه محترم استان اردبيل ، نيز به ايراد سخنراني پرداختند.
وي سوغات سفر حج را زُهد و تقوا دانسته و بيان داشت: مهمترين سوغات حج ولايت مداري است كه اگر ولايت را از حج جدا نمائيم حج معني خود را از دست خواهد داد و هدف از حج، رسيدن به ولايت و امامت مي باشد .
وي در ادامه گفت: زائر بايد با قطع تعلقات نفساني و با توجه قلبي به باريتعالي بايد به باطن اعمال و مناسك حج توجه داشته باشد و همه اعمال را به نيت دوري از پليديهاي نفساني و برائت از شيطان به جا بياورد.
حجت الاسلام عاملي افزود: زائران محترم توجه داشته باشند كه از پرسه زدن در بازارها در طول اين سفر معنوي جدا پرهيز كنند و به ويژه در اوقات پنجگانه نماز به اداي اين فريضه مهم اهتمام جدي داشته باشند.
اين همايش با اجراي نمادين اعمال و مناسك حج به صورت جداگانه و كارواني توسط روحانيون و مديران كاروانها به اتمام رسيد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران