آداب میقات و ورود به مهمانی الهی آداب میقات و ورود به مهمانی الهی آداب میقات و ورود به مهمانی الهی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آداب میقات و ورود به مهمانی الهی آداب میقات و ورود به مهمانی الهی آداب میقات و ورود به مهمانی الهی آداب میقات و ورود به مهمانی الهی آداب میقات و ورود به مهمانی الهی

آداب میقات و ورود به مهمانی الهی

هنگام لبیک گفتن متوجه باشد که اجابت ندایی است که متوجه او شده است.

پايگاه اطلاع رساني حج: زائر كه در ميقات، لباس خود را از تن بيرون مي‌كند تا احرام بپوشد بايد در باطن قصدش اين باشد كه از خود، لباس معصيت و كفر و ريا و نفاق را جدا كرده و لباس طاعت و بندگي بر تن كرده است.
در حال پاكيزه كردن خود، بايد قصدش پالايش روح از آلايش معاصي باشد و با عقد احرام، عقد توبه منعقد كند؛ يعني با خداوند پيمان ببندد كه همة چيزهايي را كه خداوند عالم حرام دانسته بر خود حرام سازد و بعد از مراجعت از مكه معظمه، نيز پيرامون معاصي نگردد.
هنگام لبيك گفتن متوجه باشد كه اجابت ندايي است كه متوجه او شده است. اولاً قصدش اين باشد كه قبول كردم هر طاعتي را كه مخصوص خداوند متعال است و ثانياً در خوف و رجا باشد كه آيا اين عمل وي قبول خواهد شد يا نه؟ داستان سيد الساجدين را به نظر بياورد كه هنگام مُحرم شدن، نمي‌توانستند لبيك بگويند و در حالت غش از مركب خود مي‌افتادند. بارها از علّت اين حال سوال شد و ايشان در جواب فرمودند: «مي ترسم در پاسخ من به جاي لبّيك خدا بفرمايد: لالبيك».
همچنين در نظر بياورد كيفيت روز محشر را كه تمام مردم به اين شكل از قبور خود بيرون مي‌آيند؛ عريان و سر برهنه و پريشان احوال در ميان آن جمعيت انبوه و فضايي پر از وحشت و ازدحام.


| شناسه مطلب: 69671




معارف حج



نظرات کاربران