حجاج باید خود را برای سفر معنوی و روحانی آماده کنند حجاج باید خود را برای سفر معنوی و روحانی آماده کنند حجاج باید خود را برای سفر معنوی و روحانی آماده کنند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجاج باید خود را برای سفر معنوی و روحانی آماده کنند حجاج باید خود را برای سفر معنوی و روحانی آماده کنند حجاج باید خود را برای سفر معنوی و روحانی آماده کنند حجاج باید خود را برای سفر معنوی و روحانی آماده کنند حجاج باید خود را برای سفر معنوی و روحانی آماده کنند

حجاج باید خود را برای سفر معنوی و روحانی آماده کنند

جانشین مدیر حج و زیارت استان یزد با بیان اینکه حجاج باید خود را برای سفر معنوی آماده کنند، گفت: در این سفر روحانی انسان از همه تعلقات دنیوی دور می شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، احمد خوشنويس روز دوشنبه در آستانه اعزام حجاج يزدي به مدينه منوره در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: حجاج بيت الحرام سفيراني براي جهان اسلام هستند و بايد براي سايرين نمونه اي از زيران ايراني باشند.
وي با بيان اينكه حجاج بايد قدر خود را در اين سفر معنوي بدانند و از هواي نفس دوري و شيوه و راه و روش بزرگان دين را سرمشق زندگي خود قرار دهند، افزود: زايران با پوشيدن لباس احرام از دنيا جدا و خود را به زيور تقواي الهي آراسته مي كنند.
خوشنويس اضافه كرد: زايران بيشتر مراقب مسايل معنوي سفر باشند و از لحظه به لحظه سفر بهره مند شوند و در سر زمين وحي توشه برداري كنند.
اين مسئول در مورد مسايل مرتبط با مواد مخدر و مجازات آن در عربستان سعودي براي حجاج تصريح كرد: اگر از زايري در ايران مواد مخدر كشف شود از اعزام او جلوگيري خواهد شد .
خوشنويس با بيان اينكه زايران خانه خدا سال هاي متمادي در برگزاري مناسك حج قوانين آن كشور را رعايت كردند، افزود: بايد همچنان به مسايل و قوانين كشور ميزبان توجه داشته باشند و از اين سفر نيز به خوبي بهره برداري كنند.
وي بيان كرد: در مجموع براي 16كاروان از استان 160 كلاس آموزشي توسط مديران و روحانيان كاروانها و يك همايش متمركز براي برگزاري مناسك حج به صورت نمادين در مركز استان برگزار شده است.
جانشين مديرحج و زيارت استان يادآورشد : امسال براي انجام مناسك حج 2 هزار و 270نفر زاير، مدير و عوامل يزدي شامل 16 كاروان مدينه قبل روزهاي 27 تا 30 مرداد ماه با 9 پرواز از فرودگاه شهيد صدوقي يزد به سفر حج تمتع اعزام مي‌شوند.


| شناسه مطلب: 69770




يزد حج 96



نظرات کاربران