بازدید سرپرست حجاج ایرانی از مرکز پزشکی حج وزیارت مدینه بازدید سرپرست حجاج ایرانی از مرکز پزشکی حج وزیارت مدینه بازدید سرپرست حجاج ایرانی از مرکز پزشکی حج وزیارت مدینه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بازدید سرپرست حجاج ایرانی از مرکز پزشکی حج وزیارت مدینه بازدید سرپرست حجاج ایرانی از مرکز پزشکی حج وزیارت مدینه بازدید سرپرست حجاج ایرانی از مرکز پزشکی حج وزیارت مدینه بازدید سرپرست حجاج ایرانی از مرکز پزشکی حج وزیارت مدینه بازدید سرپرست حجاج ایرانی از مرکز پزشکی حج وزیارت مدینه

بازدید سرپرست حجاج ایرانی از مرکز پزشکی حج وزیارت مدینه

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی امروز از بخش های مختلف مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مدینه منوره بازدید کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، دراين بازديد دكترسيدعلي مرعشي رئيس و دكتر پير حسين كوليوند معاون مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر توضيحات لازم را در مورد بخش هاي مختلف اين بيمارستان ارائه كردند.
سرپرست حجاج ايراني در بازديد از بخش هاي مختلف مركز پزشكي حج و زيارت ، از نزديك با كادر درماني اين مركز گفتگو كرد و حضوركادر درماني ايراني در مدينه منوره و مكه مكرمه را موجب آرامش خاطر زائران دانست.
دراين بازديد دكتر كوليوند از راه اندازي دستگاهها و تجهيزات مركز پزشكي حج و زيارت در مدينه منوره بعد از توقف دو ساله توسط متخصصان مهندسي پزشكي كشورمان گزارشي ارائه كرد و دكتر مرعشي گفت: پنج زائر تاكنون براي مداوا بستري شده بودند كه سه نفر مرخص شدند و دو زائر ديگر در بيمارستان سعودي تحت درمان هستند كه بزودي به كاروان خود خواهند پيوست.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر از تعداد مراجعان به مركز پزشكي حج و زيارت سوال كرد كه خانم وسكويي رئيس بخش پرستاري گفت: تعداد مراجعان نسبت به سال 94 كمتر است و بيماري بستري نيست.
سرپرست زائران ايراني خانه خدا همچنين در بازديد از انبار دارو ، داروخانه و دوازده بخش فعال مركز مركز پزشكي حج و زيارت از تلاش دست اندركاران اين مركز و اقدامات صورت گرفته براي راه اندازي آن درمدت 24 ساعت تقدير كرد و گفت: تجارب هرسال بايد ثبت و در سالهاي بعد استفاده شود.
دكترامير پاك اسكوئي متخصص ارتوپدي در بازديد نماينده ولي فقيه از اين بخش از خاطرات خود در باره حادثه منا در سال 94 و گرفتار شدن در سيل جمعيت سخن گفت و حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر از وي خواست كه اين خاطرات را به رشته تحرير در آورد.
دكتر محمد رضا صادقيان چشم پزشك نيز در گفتگو با نماينده ولي فقيه به تعداد كم بيماران اشاره كرد و سرپرست حجاج ايراني گفت: آمارها نشان مي دهد كه ميانگين سني زائران امسال نسبت به سال 94 پائين تر است و در بازديد از كاروان ها نيز احساس مي شود وضعيت سلامت و جسمي زائران نسبت به سال گذشته بهتر است.
دكتر مهري رايكا متخصص زنان نيز گفت: برخلاف تبليغات ماههاي اخير در شبكه هاي اجتماعي، فضاي آرامي را در مدينه منوره شاهد هستيم و زائران براحتي به زيارت مي روند.
نشست سرپرست زائران ايراني خانه خدا و رئيس سازمان حج و زيارت با دست اندركاران اجرايي و پزشكي حج در مدينه منوره ازديگر برنامه هاي اين بازديد بود.
دراين نشست معاون مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر با بيان ويژگي هاي طرح مديريت بحران از تشكيل مركز هدايت عمليات در ستاد و مناطق يك و دو در مدينه و همچنين سامانه فرماندهي در مجموعه ها و تيم امدادي كاروان خبرداد و گفت: نيروها آموزش ديده اند و تدابير لازم براي امداد رساني درحوادث احتمالي بويژه در ايام تشريق پيش بيني شده است.
نماينده ولي فقيه نيز خدمات رساني به زائران در مشاعر و اطلاع رساني در مورد گرمازدگي را مهم خواند و رئيس سازمان حج وزيارت هم گفت: مديران كاروان ها درخصوص نحوه اعزام واسكان زائران در منا وعرفات توجيه شده ا ند و تاكيد شده با توجه به گرمي هوا، زائران به جز براي انجام اعمال از چادر هاي خود خارج نشوند.
دكتر كوليوند همچنين به آمادگي و تدارك نيروهاي مركز پزشكي حج وزيارت در طول مسير حركت زائران در عرفات و منا اشاره كرد و افزود: براي درمان بيماراني كه دچار گرما زدگي شوند با كمك متخصصان ايراني تونل سرد پيش بيني و آماده شده است.




نظرات کاربران