حج امسال با سوغات ایرانی حج امسال با سوغات ایرانی حج امسال با سوغات ایرانی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حج امسال با سوغات ایرانی حج امسال با سوغات ایرانی حج امسال با سوغات ایرانی حج امسال با سوغات ایرانی حج امسال با سوغات ایرانی

حج امسال با سوغات ایرانی

هفته نامه کویر امروز استان سمنان روز چهارشنبه هجدهم مرداد ٩٦ در شماره 16 یادداشتی با عنوان «حج امسال با سوغات ایرانی» به قلم نعمت الله پریمی منتشر کرد.

پايگاه اطلاع رساني حج: در اين مطلب آمده است: امسال بيش از هزار و 300 نفر از حجاج استان سمنان پس از توقف يك ساله تشرف حجاج ايراني به عربستان به همراه حجاج ديگر استان هاي كشور به سرزمين وحي اعزام مي شوند.
يكي از رسومات حسنه ايرانيان در هر سفر داخلي و خارجي خريد سوغات بوده و هست به ويژه كساني كه به سفرهاي مذهبي از جمله حج و عتبات عاليات مشرف مي شوند.
همه آحاد مردم آگاه هستند كه در يك برهه به علت واقع شدن در جنگ ناخواسته و هشت سال دفاع مقدس و تحريم هاي مختلف از سوي استكبار جهاني، كشور با تورم شديدي رو به رو شد و اينگونه سفرهاي خارجي مجالي براي خريد ارزان تر سوغات و كالاهاي مورد نياز شخصي به شمار مي رفت و برخي هم با نگاه تجاري اقدام به خريد و واردات كالاهاي خارجي مي كردند.
اما خوشبختانه با گذشت زمان و استقامت مردم در برابر فشارها و ظلم هاي استكباري با تدبير مسوولان، خلاقيت و ابتكار نخبگان، تلاش و كوشش سرمايه گذاران و توليدكنندگان براي افزايش توليدات داخلي همراه با كيفيت بالا و يا واردات مستقيم كالا از كشورهاي مبدا توانستند تا حدود زيادي از فاصله قيمت ها كاسته و در برخي از موارد به پايين تر از كالاهاي خارجي در داخل به دست مصرف كنندگان برسانند.
اكنون كه موسم حج فرارسيده و حجاج عازم اين سفر روحاني و معنوي هستند، پيشنهاد مي شود اين سفر را با خيالي آسوده به عبادات و دعا گذرانده و خريد سوغات و يا كالاهاي شخصي مورد نياز را به علامت وطن دوستي و حمايت از اقتصاد كشور و توليدات داخلي، صرفا از داخل كشور انجام دهند.
در سالي كه براي دومين بار اقتصاد مقاومتي نام گرفته است زيبنده هر ايراني به ويژه حجاج است كه با خريد سوغات از كالاهاي داخلي علاوه بر حفظ ارزش پول ملي به رشد و پوياي اقتصادي كشور كمك كنيم.


| شناسه مطلب: 69810




حج تمتع سوغات



مطالب مرتبط

نظرات کاربران