زایران ایرانی :‌ مردم فریب فضای مجازی را نخورند ؛‌ آرامش وامنیت حاکم بر مدینه دلنشین و ستودنی است زایران ایرانی :‌ مردم فریب فضای مجازی را نخورند ؛‌ آرامش وامنیت حاکم بر مدینه دلنشین و ستودنی است زایران ایرانی :‌ مردم فریب فضای مجازی را نخورند ؛‌ آرامش وامنیت حاکم بر مدینه دلنشین و ستودنی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زایران ایرانی :‌ مردم فریب فضای مجازی را نخورند ؛‌ آرامش وامنیت حاکم بر مدینه دلنشین و ستودنی است زایران ایرانی :‌ مردم فریب فضای مجازی را نخورند ؛‌ آرامش وامنیت حاکم بر مدینه دلنشین و ستودنی است زایران ایرانی :‌ مردم فریب فضای مجازی را نخورند ؛‌ آرامش وامنیت حاکم بر مدینه دلنشین و ستودنی است زایران ایرانی :‌ مردم فریب فضای مجازی را نخورند ؛‌ آرامش وامنیت حاکم بر مدینه دلنشین و ستودنی است زایران ایرانی :‌ مردم فریب فضای مجازی را نخورند ؛‌ آرامش وامنیت حاکم بر مدینه دلنشین و ستودنی است

زایران ایرانی :‌ مردم فریب فضای مجازی را نخورند ؛‌ آرامش وامنیت حاکم بر مدینه دلنشین و ستودنی است

درحالیکه طی ماههای اخیر بارها در شبکه های مجازی با پخش مطالب و تصاویر ساختگی و جعلی که هیچ ارتباطی به حضور ایرانیان ندارد سعی در ایجاد دلهره و نگرانی در زایران کشورمان و بستگان آنها داشته اند ؛‌ اینجا یعنی مدینه منوره جایی که در 10 روز گذشته دستکم شاهد حضور 22 هزار ایرانی بوده است ؛‌حال و هوای خاصی دارد.

شايد براي برخي زايران هنگام ورود به مدينه ؛ نگراني هاي احتمالي وجود داشته باشد اما به محض استقرار در هتل ها و تشرف به حرف نبوي و امنيت حاكم بر ضيوف الرحمن ؛ يكباره آن همه تبليغات منفي رنگ مي بازد و زايران با آرامش خاطر بهتري به امور معنوي از جمله زيارت معصومين مي پردازند.
شماري از زايران كشورمان از استان هاي مختلف كه اين روزها در مدينه منوره بسر مي برند ؛ در گفت وگو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج اظهار داشتند كه نگراني ها بيهوده بوده و ناشي از تبليغات مسمومي بوده است كه عليه حج و حج گزاران ايجاد كردند.
نماينده ولي فقيه و سرپرست زايران ايراني نيز قبل از سفر به مدينه منوره بارها در سخنراني ها و ديدارهايي كه با زايران قبل از اعزام به سرزمين وحي داشت ؛ بر اين نكته تاكيد كرد كه براساس توافقنامه امضاشده ميان ايران و وزارت حج عربستان ؛ حفظ كرامت ؛ امنيت و عزت ايرانيان از سوي كشور ميزبان به رسميت شناخته شده است و جاي هيچ نگراني نيست .
اكنون با گذشت آن روزهاي پر التهاب و حضور چندهزار نفره زايران در مدينه منوره مي توان بخوبي اين واقعيت را لمس كرد كه همه تبليغات مسموم و بويژه انتشار فيلم هاي دروغيني كه خاستگاه و منشاء آن خارج از ايران بوده است ؛ هيچ ارتباطي با زايران ايراني نداشته و افراد مغرض و ناآگاه سعي در ايجاد اضطراب در ميان زايران داشته اند.
سيد محمد حسيني زايري از استان مركزي كه بعد از يازده سال انتظار ؛‌حالا در مسجدالنبي قدم مي زند و اشك شوق مي ريزد؛ مي گويد :‌ "‌ كاري به تبليغات نداشتم و بيشتر به قول و سخن مسئولان اعتماد داشتم . الان هم بحمدالله مشكلي در مدينه نداريم و همه چيز به روال عادي در حال انجام است ."
حسين خاني كه از استان اصفهان به مدينه آمده است ؛ با اشاره به برخي كاستي هايي كه به قول او چندان اهميتي نيز ندارد ؛ مي گويد خداراشكر چشمان ما به مدينه و قبرستان بقيع روشن شد . تصور نمي كرديم امسال به حج مشرف شويم و انصافا فضاي تبليغاتي نگران كننده اي ايجاد شده بود ؛ اما با شروع اعزام زايران ؛ اين فضا در شبكه هاي مجازي رنگ باخته است .
يكي ديگر از زايران كه با گوشي موبايل خود سرگرم تهيه فيلم و عكس و بارگذاري آن ها روي شبكه هاي مجازي و تلگرام واينستاگرام است ؛‌ مي گويد ؛ ارسال اين فيلم ها و تصاوير ؛ نشانه آرامشي است كه در جمع زايران وجود دارد و رسانه ها بايد اين تصاوير را در گروههاي مختلف منتشر كنند.
خواهر شهيدان صادقيان از استان اصفهان نيز كه گريه امانش نمي دهد ؛ از اينكه عزتمندانه به حج آمده بسيار خرسند است و مدام از زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا مي گويد.
گزارش خبرنگار ما حاكيست ؛ حال و هواي اين روزهاي مدينه با حضور زايران ايراني كه لحظه به لحظه بر شمار آنها افزوده مي گردد ؛ تماشايي است . زايراني كه بدون توجه به فضاسازي هاي كاذب و با اطمينان به قول و وعده كارگزاران حج كشورمان راهي سرزمين وحي شده اند و اكنون چه زيبا و عاشقانه در حرم نبوي سرگرم زيارت و پالايش روح و جان خويش هستند.
يادآور مي شود ؛ از مجموعه 86 هزار 500 نفر از زايران كشورماتاكنون ؛ حدود 22 هزار نفر وارد مدينه شده و نيمي از آنها پس از اقامت شش روزه در شهر پيامبر ؛ راهي مكه مكرمه شده اند. برنامه اعزام زايران از ايران به فرودگاه جده نيز از روز گذشته اغاز شده است و عمليات حج به طور مطلوب و روان درحال انجام است .




نظرات کاربران