تشکیل پرونده برای ۶۰۰ موکب اربعین تشکیل پرونده برای ۶۰۰ موکب اربعین تشکیل پرونده برای ۶۰۰ موکب اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تشکیل پرونده برای ۶۰۰ موکب اربعین تشکیل پرونده برای ۶۰۰ موکب اربعین تشکیل پرونده برای ۶۰۰ موکب اربعین تشکیل پرونده برای ۶۰۰ موکب اربعین تشکیل پرونده برای ۶۰۰ موکب اربعین

تشکیل پرونده برای ۶۰۰ موکب اربعین

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین با اعلام خبر تشکیل ۶۰۰ پرونده موکب‌داری از خیرین و هیئت‌های مذهبی متقاضی برپایی موکب در ایام اربعین خواست تا هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت نام و دریافت پروانه اقدام کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ستاد بازسازي عتبات عاليات حسن پلارك رئيس كميته مشاركت‌هاي مردمي، اسكان و تغذيه ستاد اربعين درباره مزاياي مشاركت‌ در اين طرح گفت: به موكب‌هايي كه در اين طرح ثبت نام كرده‌ و پروانه موكب‌داري دريافت كنند، تسهيلات ويژه‌اي در زمينه تامين زمين، ارائه خدمات زيربنايي مانند آب و فاضلاب، برق، انبار دائمي، شرايط ويژه نقل و انتقالات گمركي و ويزاي خادمي ارائه مي‌شود.
پلارك تصريح كرد: به منظور تسهيل شرايط براي خيرين و هيئت‌هاي مذهبي علاقه‌مند به برپايي موكب در ايام اربعين، طرح ثبت‌نام و شناسنامه‌دار كردن موكب‌ها در سراسر كشور اجرايي شده است كه تاكنون براي ۶۰۰ هيئت متقاضي تشكيل پرونده شده و پيش‌بيني مي‌شود اين تعداد به هزار موكب افزايش يابد.
وي با اشاره به فرصت چندماهه باقيمانده تا ماه محرم و صفر تاكيد كرد: از همه هيئات مذهبي و خيرين علاقه‌مند به برپايي موكب مي‌خواهيم تا هرچه سريعتر نسبت به ثبت نام و تشكيل پرونده اقدام كنند تا خادمان آنها در ستاد بازسازي عتبات عاليات بتوانند سر فرصت و با دقت بالا فرآيند جانمايي، تدارك زمين، تامين زيرساخت‌ها و امور مربوط به هماهنگي با دولت عراق را انجام دهند.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات با بيان اينكه بيشترين تقاضا براي برپايي موكب از استان‌هاي خوزستان و ايلام بوده است گفت: پيش‌بيني مي‌شود شمار زائران ايراني اربعين حسيني امسال به بيش از دو ميليون نفر برسد.
وي با بيان اينكه ميزبان اصلي كنگره عظيم اربعين، ملت عزيز و دولت عراق هستند، گفت: براساس رهنمودهاي مراجع عظام و علماي دين، هموطنان ايراني تنها با هدف مشاركت در فيض ميزباني زائران حسيني به اين موضوع ورود كرده‌ا‌ند و اين همكاري اصلا به معناي دخالت در امور عراق نيست.
رئيس كميته مشاركت‌هاي مردمي، اسكان و تغذيه ستاد اربعين با تاكيد بر اينكه مراسم اربعين حسيني، نهضتي مردمي و فراتر از دولت‌هاست افزود: براساس تصميم ستاد مركزي اربعين، كميته مشاركت‌هاي مردمي، اسكان و تغذيه با هدف ساماندهي امور، جلوگيري از هدر رفت نذورات و ارتقاء سطح خدمت رساني به زائران تشكيل شده و مسئوليت آن به عهده ستاد بازسازي عتبات عاليات است.
پلارك گفت: هيئات مذهبي كه مايل به مشاركت در فيض ميزباني زائران اربعين هستند مي‌توانند جهت ثبت‌نام و تشكيل پرونده به دفاتر ستادهاي بازسازي عتبات عاليات در استان‌هاي سراسر كشور مراجعه كنند.


| شناسه مطلب: 69827




اربعين



نظرات کاربران