پاسخ یک روحانی سرشناس به وهابیت پاسخ یک روحانی سرشناس به وهابیت پاسخ یک روحانی سرشناس به وهابیت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پاسخ یک روحانی سرشناس به وهابیت پاسخ یک روحانی سرشناس به وهابیت پاسخ یک روحانی سرشناس به وهابیت پاسخ یک روحانی سرشناس به وهابیت پاسخ یک روحانی سرشناس به وهابیت

پاسخ یک روحانی سرشناس به وهابیت

یک روحانی سرشناس به شبهه وهابیت مبنی بر شرک‌آمیز بودن بوسیدن ضریح مطهر اهل‌بیت علیهم‌السلام واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج از كربلاي معلي، حجت‌الاسلام والمسلمين حبيب‌الله فرحزاد در سخناني در جمع زائران كربلا گفت: وهابي‌ها به ما مي‌گويند كه چرا پارچه يا ضريح اهل‌بيت عليهم‌السلام را مي‌بوسيد. در حالي كه در صحاح اهل سنت آمده است كه شب جمعه خداوند به شكل جوان خوش‌سيمايي ظاهر مي‌شود و با بندگانش معاشرت مي‌كند. اين كه خدا را بدين شكل تجسم كنيم، عين شرك است؛ آن وقت بوسيدن ضريح انسان‌هاي مقدس به قصد مددخواهي از آنان اشكال دارد؟
اين مدرس حوزه‌هاي علميه كه مخاطبانش از طريق برنامه تلويزيوني «سمت خدا» او را به خوبي مي‌شناسند، اضافه كرد: ما هيچ وقت پيامبر اكرم صلي‌الله عليه و آله و اهل‌بيت عليهم‌السلام را در عرض خدا قرار نمي‌دهيم و اين ذوات مقدس همواره در طول خداوند خلاق هستند. براي همين در دعاي توسل مي‌گوييم: يا وجيها عندالله اشفع لنا عندالله. يعني اي كسي كه نزد خدا آبرو داري، شفاعت ما را پيش پروردگار بكن. حجت‌الاسلام فرحزاد با انتقاد از رفتارهاي توهين‌آميز وهابيت در عربستان سعودي با شيعيان گفت: به ما مشرك مي‌گويند؛ در حالي كه آيه قرآن به صراحت مي‌گويد كه حضرت يعقوب عليه‌السلام با ماليدن پيراهن يوسف عليه‌السلام به چشم‌هايش از نابينايي خلاصي يافت. چطور پيراهن يوسف معجزه مي‌كند، اما بدن مطهر امام معصوم نمي‌تواند اعجاز كند؟
اين نويسنده كتاب‌هاي سبك زندگي ادامه داد: وهابي‌ها خانه خدا و اوراق قرآن را مي‌بوسند، در حالي كه كعبه هم از خشت و گل و سنگ ساخته شده و قرآن از كاغذ تهيه شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران