اوضاع مکه و مدینه در حج 96 آرام است   برگزاری باشکوه دعای کمیل در هتل ها اوضاع مکه و مدینه در حج 96 آرام است   برگزاری باشکوه دعای کمیل در هتل ها اوضاع مکه و مدینه در حج 96 آرام است   برگزاری باشکوه دعای کمیل در هتل ها بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اوضاع مکه و مدینه در حج 96 آرام است   برگزاری باشکوه دعای کمیل در هتل ها اوضاع مکه و مدینه در حج 96 آرام است   برگزاری باشکوه دعای کمیل در هتل ها اوضاع مکه و مدینه در حج 96 آرام است   برگزاری باشکوه دعای کمیل در هتل ها اوضاع مکه و مدینه در حج 96 آرام است   برگزاری باشکوه دعای کمیل در هتل ها اوضاع مکه و مدینه در حج 96 آرام است   برگزاری باشکوه دعای کمیل در هتل ها

اوضاع مکه و مدینه در حج 96 آرام است برگزاری باشکوه دعای کمیل در هتل ها

مدیر پایگاه اطلاع رسانی راسخون گفت : حجاج ایرانی در امنیت کامل هستند و فضای مدینه و مکه آرام می باشد و زائران در یک امنیت خاطری به حرمین شریفین می‌روند و هیچ تعرضی از سوی حکومت عربستان به حجاج صورت نگرفته است.

حجت الاسلام والمسلمين سيد احمد سجادي مدير پايگاه اطلاع رساني راسخون كه هم اكنون در مدينه منوره بسر مي‌برد در گفتگويي با اشاره به برگزاري حج 96 گفت : نكته‌اي كه در اين موسم حج و قبل از برگزاري سفر حج بسيار مشهود بود اين بود كه بعضي از افراد، سياسيون و مذهبيون با اين سفر مخالفت مي‌كردند ولي در شوراي امنيت ملي كشور بحث شد و بنا شد سفر حج 96 انجام شود.
مدير پايگاه اطلاع رساني راسخون گفت : بسياري از مردم و حتي حجاج فكر اين را نمي‌كردند كه وقتي به كشور عربستان مي‌آيند اينقدر محيط آرام باشد و بتوانند با آسودگي خاطر اعمال عبادي و حج را انجام دهند و امروز كه چندين روز از حضور ما در مدينه منوره و مكه مكرمه مي گذرد مي بينيم كه برخورد مسلمانان از ساير كشورها با مسلمانان و زائران ايراني بسيار برخورد صميمي و خوبي بوده و حتي از كشور ميزبان هم ما نكته‌ي خاصي كه نشان از بي رغبتي از سوي آنها باشد با زائران ايراني نديده‌ايم.
وي با اشاره به برخوردهايي كه در سالهاي قبل در موسم حج با زائرين ايراني مي شد، گفت : در سالهاي قبل برخوردهايي از طرف وهابيت و گروه موسوم به امر به معروف آنها با شيعيان مي‌شد كه اين‌ها امسال كمرنگ شده است و برخوردي با حجاج صورت نگرفته كه نشان دهنده برنامه ريزي كشوري براي مقابله با حضور ايرانيان بوده باشد.
وي گفت : در فرودگاه براي ورود بعضي از كتابها و رايانه هاي حجاج سخت‌گيري‌هايي شد اما سپس لب تاپ ها را عودت دادند . ما با اين روال در سال‌هاي قبل آشنا بوديم و امسال هم ديديم غير از اينها كه يك برخوردهاي بعضاً شخصي بود هيچ برخورد خشن و نامهربانانه با حجاج صورت نگرفته است.
حجت الاسلام سجادي با اشاره به جوسازي برخي رسانه ها و سايت‌ها در خصوص حج 96 گفت : متأسفانه در برخي از رسانه ها فيلمي پخش شده كه گويا يك برخورد گروهي با برخي از شيعيان ايران شده در صورتي كه اين فيلم متعلق به چند سال قبل مي‌باشد و آن برخورد هم برخورد با ايرانيان نبوده بلكه برخورد بين خود گروه‌هاي داخلي عربستان بوده. كه حالا بعنوان برخورد مسلمانان عربستان با ايرانيان عنوان شده كه اينطور نيست.
وي كه چندين نوبت به سفر زيارتي و عبادي حج و عمره مشرف شده در ادامه در خصوص برخورد با حجاج ايراني گفت : حجاج ايراني در امنيت كامل هستند و با روحانيون كاروان‌هاي مختلف كه صحبت مي كرديم متوجه شديم كه آنها نيز اذعان به آرام بودن فضاي مدينه و مكه داشتند و زائران در يك امنيت خاطري به حرمين شريفين مي‌روند و هيچ تعرض عملي از سوي حكومت عربستان به حجاج صورت نگرفته است..
وي گفت : اينجانب بصورت معمم كه نماد يك شيعه و ايراني است مكرراً در خيابان‌هاي مدينه منوره پياده و با خودرو ترددداشته ام و هيچگونه برخورد و تعرضي صورت نگرفته است با اينكه قبل از اين سفر، منتظر برخوردهايي بوديم اما بحمدالله هيچگونه مشكل خاصي نبوده است.
اين مسئول فرهنگي در خصوص برگزاري حج امسال گفت : طبق مذاكراتي كه با دولت عربستان سعودي شده، آنها مايل به برگزاري حجي آرام و آرامش‌بخشي هستند تا براي هر دو كشور مقدمه ارتباط بيشتر در فضاهاي معنوي باشد.
حجت الاسلام والمسلمين سجادي گفت: هتل‌هاي ايرانيان امسال همانند سال‌هاي قبل هتل‌هاي خوبي است و مشكلي در اين خصوص نداريم اما دعاي كميل امسال در بين الحرمين بدلايل امنيتي برگزار نشده ولي در تمامي هتل‌ها دعاي روحبخش كميل برگزار شده و همان حال و هواي سال‌هاي قبل در هتل‌ها برقرار مي باشد.
مديرپايگاه اطلاع رساني راسخون در ادامه با اشاره به برنامه‌هاي بعثه مقام معظم رهبري گفت: امسال هم بعثه برنامه‌هاي خود را در هتل‌ها براي حجاج برگزار كرد و سخنرانان و مداحان در هتل‌ها برنامه‌هاي خودشان را برگزار مي‌كنند و برگزاري زيارت دوره‌ و حضور در كوه احد و مساجد ذوقبلتين، قبا و سبعه و اماكن اطراف مسجد النبي و بقيع و عبادت و زيارت در اين مكان ها همچون قبل ادامه دارد.
وي در پايان گفت : زائران ما در مسجدالنبي و مسجدالحرام و بقيع اعمال و زيارات خودشان را در كنار ديگر مسلمانان انجام مي‌دهند و بسياري از برنامه‌هاي فرهنگي كه بعثه مقام معظم رهبري پيش‌بيني كرده بود براي حجاج در حال برگزاري است.


| شناسه مطلب: 69930




مدينه حج راسخون



نظرات کاربران