نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مراسم حج ظرفیتی برای ایجاد ائتلاف های بزرگ اسلامی است نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مراسم حج ظرفیتی برای ایجاد ائتلاف های بزرگ اسلامی است نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مراسم حج ظرفیتی برای ایجاد ائتلاف های بزرگ اسلامی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مراسم حج ظرفیتی برای ایجاد ائتلاف های بزرگ اسلامی است نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مراسم حج ظرفیتی برای ایجاد ائتلاف های بزرگ اسلامی است نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مراسم حج ظرفیتی برای ایجاد ائتلاف های بزرگ اسلامی است نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مراسم حج ظرفیتی برای ایجاد ائتلاف های بزرگ اسلامی است نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مراسم حج ظرفیتی برای ایجاد ائتلاف های بزرگ اسلامی است
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مراسم حج ظرفیتی برای ایجاد ائتلاف های بزرگ اسلامی است

نماینده مجلس خبرگان گفت: اگر کشورهای اسلامی با استفاده از ظرفیت مراسم حج یک ائتلاف بزرگ اقتصادی را برنامه ریزی کنند، خودشان اقتصادشان را مدیریت می کنند و از هیچ تحریمی هراس نخواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمين محمدهادي عبدخدايي، نماينده مجلس خبرگان رهبري، در گفتگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، با اشاره به آغاز اعزام زائران ايراني به سرزمين وحي، در تبيين تأثير برگزاري كنگره بين المللي حج در تأمين هرچه بيشتر امنيت نظام اسلامي، اظهار كرد: به طور كلي حج يكي از اركان اسلام و يك فريضه مهم الهي است كه ابعاد گوناگون عبادي، سياسي، اجتماعي و امنيتي دارد و به طور خاص در تأمين امنيت دنياي اسلام بسيار حائز اهميت است.
وي افزود: مسلماناني كه مستطيع هستند موظفند از اقصي نقاط جهان در كنگره بين المللي حج شركت كنند كه اگر اين مراسم به صورت دقيق انجام شود، دنياي اسلام از نظر امنيتي بيمه خواهد شد چرا كه يك قدرت متمركز و مؤتلف در راه خدا پديد مي آيد و ديگر هيچ قدرتي نمي تواند در برابر آن مقاومت و ايستادگي كند.
حج نماد وحدت اسلامي است
حجت الاسلام والمسلمين عبدخدايي حج را نماد وحدت اسلامي دانست و گفت: گروه هاي مختلف مسلمانان با سليقه هاي مختلف از نژادهاي گوناگون در مراسم حج شركت مي كنند كه همگي يك خدا را مي پرستند و يك مراسم عبادي را با يك زبان انجام مي دهند. در نتيجه اگر مسلمانان به واقعيت حج كه همان شكل گيري اتحاد اسلامي است، توجه داشته باشند، كدام قدرت توان خواهد داشت كه در برابر اين امواج توفنده ايستادگي كند؟
نماينده مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: با وجود اين كه ظاهر برگزاري مراسم حج نيز داراي اهميت است، اما اگر فريضه حج به ظاهر مختصر شود، خاصيت آن كم خواهد شد و ما بايد در صدد اين باشيم كه به مراد و منظور حج كه علاوه بر جنبه معنوي، جنبه هاي سياسي و اجتماعي را شامل مي شود نيز نزديك شويم.
وي با اشاره به اهميت توجه حجاج به ياد خدا در اين مراسم معنوي، يادآور شد: آنچه در حج مي درخشد و روح حج است، ياد خداست؛ همانگونه كه در قرآن كريم نيز در رابطه با مشعرالحرام مي فرمايد «فاذكروالله عند المشعر الحرام.» حجاج بايد به اين مسأله توجه داشته باشند كه وقتي در مشعر در حال جمع كردن سنگ براي رمي جمرات هستند، بدانند اين مسأله خوب و لازم است اما آنچه مورد تأكيد اسلام است، ياد خداست. سحرگاه معنوي مشعرالحرام كساني را كه توجه داشته باشند، غرق در عرفان مي كند.
برگزاري مراسم حج نقش مستقيمي در تأمين امنيت دنياي اسلام دارد
حجت الاسلام والمسلمين عبدخدايي ضمن تأكيد بر ماهيت توحيدي حج تمتع، افزود: همه طبقات و گروه ها در حج برادرانه در يك لباس در كنار يكديگر عبادت مي كنند و با يك زبان «لبّيك اللهمّ لبّيك» مي گويند. اين وحدت مسلمانان دشمن شكن است به خصوص اگر حجاج به هدف و روح حج توجه داشته باشند. در نتيجه برگزاري مراسم حج در امنيت تمام كشورهاي اسلامي از جمله كشور ما دخيل است.
نماينده مردم خراسان رضوي در مجلس خبرگان رهبري اظهار كرد: ما در صدد اين هستيم كه براي دنياي اسلام مسأله وحدت اسلامي را تبيين كنيم و بايد براي اين مسأله برنامه ريزي وجود داشته باشد؛ يعني كشورهاي اسلامي از جنبه هاي مختلف اقتصادي، سياسي، امنيتي و نظامي ائتلاف داشته باشند و حج مي تواند محور اين ائتلاف ها قرار گيرد.
وي افزود: اگر امت اسلامي با جمعيت حدود يك و نيم ميلياردي داراي يك ائتلاف نظامي باشند، آيا رژيم صهيونيستي توان عرض اندام خواهد داشت؟ آيا ديگر اسراييل مي تواند يك كشور اسلامي را غصب كرده و ساليان سال مسلمانان را آواره كند؟
مراسم حج از ظرفيت ايجاد ائتلاف هاي بزرگ اسلامي برخوردار است
حجت الاسلام والمسلمين عبدخدايي با تأكيد بر ظرفيت حج تمتع براي ايجاد وحدت در شؤون مختلف روابط ميان مسلمانان، گفت: اگر كشورهاي اسلامي با استفاده از ظرفيت مراسم حج يك ائتلاف بزرگ اقتصادي را برنامه ريزي كنند، خودشان اقتصادشان را مديريت خواهند كرد و از هيچ تحريمي هراس نخواهند داشت. حج از هر جهت خط دهنده به ما، كشورهاي اسلامي و دنياي اسلام است و ما موظف هستيم كه در اين كنگره بين المللي حضور فعال داشته باشيم.
نماينده مجلس خبرگان رهبري با اشاره به ضرورت حضور حجاج ايراني در اين رويداد بزرگ معنوي، تصريح كرد: اگر ما در اين رويداد بزرگ بين المللي حضور داشته باشيم، مي توانيم سخن و منطق خود را مطرح كنيم اما اگر منزوي باشيم، حرف ما به گوش دنياي اسلام نخواهد رسيد. البته امنيت حجاج كشور ما بايد كاملا از طرف مسؤولان تأمين شود چرا كه يكي از وجوه استطاعت حجاج، برقراري امنيت لازم براي سفر حج است.
توجه به ظرفيت ديپلماسي عمومي در حج نيازمند زمان بيشتري است
سفير اسبق جمهوري اسلامي در واتيكان در بخش ديگري از اين گفتگو با اشاره به ضرورت توجه مسؤولان به استفاده از ظرفيت حج در زمينه ديپلماسي عمومي، اظهار كرد: مسأله توجه به ديپلماسي عمومي در مراسم حج قرن هاست مغفول مانده اما پس از پيروزي انقلاب اسلامي هوشياري اي در بين ما و ساير مسلماناني كه توجه به انقلاب اسلامي دارند، ايجاد شده و شايد دستيابي كامل به اين هدف نياز به زمان بيشتري داشته باشد، به خصوص با توجه به اين كه دشمنان ما در فكر اين هستند كه از پياده شدن اسلام ناب جلوگيري كنند و به رواج اسلام آمريكايي دامن بزنند.
وي در پايان افزود: اسلام آمريكايي در مواقعي بي خاصيت است و در مواقعي نيز ضرر مي رساند اما اسلام ناب تحرك و پويايي ايجاد مي كند و آزادي و استقلال و هزاران افتخار ديگر را به ارمغان مي آورد.


| شناسه مطلب: 69957




حج تمتع گفتگو



مطالب مرتبط

نظرات کاربران