مدیر عملیات حج از برنامه زمانبندی برای حضور زایران در  رمی جمرات خبر داد مدیر عملیات حج از برنامه زمانبندی برای حضور زایران در  رمی جمرات خبر داد مدیر عملیات حج از برنامه زمانبندی برای حضور زایران در  رمی جمرات خبر داد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مدیر عملیات حج از برنامه زمانبندی برای حضور زایران در  رمی جمرات خبر داد مدیر عملیات حج از برنامه زمانبندی برای حضور زایران در  رمی جمرات خبر داد مدیر عملیات حج از برنامه زمانبندی برای حضور زایران در  رمی جمرات خبر داد مدیر عملیات حج از برنامه زمانبندی برای حضور زایران در  رمی جمرات خبر داد مدیر عملیات حج از برنامه زمانبندی برای حضور زایران در  رمی جمرات خبر داد

مدیر عملیات حج از برنامه زمانبندی برای حضور زایران در رمی جمرات خبر داد

نصرالله فرهمند مدیر عملیات حج روز پنجشنبه از برنامه زمانبندی برای حضور زایران در رمی جمرات خبر داد و گفت : براساس هماهنگی های انجام شده ؛ زایران ایرانی از ساعت 10:30 صبح روز دهم ذی الحجه برای رمی جمرات عزیمت خواهند کرد.

مدير عمليات حج در گفت وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج در مدينه منوره ؛ از زايران كشورمان خواست ؛ طبق برنامه زمانبندي شده و براساس هماهنگي هاي لازم با مديران و روحانيون كاروان ها عمل كنند.
وي با اشاره به تشكيل كارگروههاي تخصصي براي ساماندهي و برنامه ريزي مشاعر و عرفات خاطر نشان كرد :‌ تدابير و برنامه ريزي هاي خوبي براي آسايش زايران در سرزمين منا و عرفات صورت گرفته است .
وي گفت : چادرهاي زايران كشورمان در سرزمين منا و عرفات ؛‌ علاوه بر اينكه به كولرهاي گازي مجهز است ؛ از سقف بالاتري نيز برخوردار است كه شدت گرما را كاهش مي دهد.
مديرعمليات حج در عين حال به گرماي هوا در ايام تشريق اشاره و به زايران توصيه كرد دستورالعمل هاي بهداشتي و خودمراقبتي را جدي بگيرند تا دچارگرما زدگي نشوند.
فرهمند با بيان اين مطلب كه امسال هيات پزشكي با مجوز كشور ميزبان در سرزمين منا و عرفات نسبت به دايركردن درمانگاهها اقدام خواهد كرد ؛ اظهار داشت : تيم هيات پزشكي كشورمان امسال با يك برنامه ريزي جديد درعرفات حضور خواهند داشت و ان شاالله زايران كشورمان بخوبي اعمال و مناسك حج را بجا خواهند آورد.
وي با اشاره به اينكه روز به روز بر تعداد زايران بيت الله الحرام در مكه مكرمه افزوده مي گردد ؛ گفت : باتوجه به حضور ميليوني زايران از كشورهاي مختلف در مكه مكرمه ؛ پليس اين شهر محدوديت هاي ترافيكي را به اجرا خواهد گذاشت لذا زايران در ترددهاي درون شهري ؛ صبر و حوصله بيشتري داشته باشند.
مدير عمليات حج همچنين با بيان آمار و ارقامي از آخرين وضعيت حضور زايران ايراني در شهرهاي مكه و مدينه گفت : در حال حاضر حدود 17 هزار ايراني از طريق فرودگاه جده وارد مكه شده اند و حدود 35 هزار زاير نيز از هشتم مرداد ماه تاكنون به مدينه سفر كرده و بسياري از آنها پس از زيارت مسجدالنبي و اماكن مقدسه در مدينه منوره ؛ راهي مكه شده اند.
فرهمند گفت كه زايران كشورمان با 198 پرواز شامل 152 پرواز ايران اير و 46 پرواز سعودي به سرزمين وحي سفر كرده اند و پيش بيني مي شود در عمليات بازگشت حجاج به كشور نيز 80 درصد پروازها توسط ايران اير انجام شود.
وي همچنين درخصوص پروازهاي برگشت زايران گفت : بازگشت زايران ايراني پس از انجام مناسك حج ؛‌از 15 شهريور (‌از فرودگاه جده ) و از 19 شهريور ( ازفرودگاه مدينه )‌ به مقصد ايستگاههاي پروازي در كشور انجام خواهد شد.
ياداور مي شود امسال 86 هزار و 500 زاير ايراني در مناسك حج ابراهيمي حضور دارند.




نظرات کاربران