استقرار زایران ایرانی در چادرهای منا استقرار زایران ایرانی در چادرهای منا استقرار زایران ایرانی در چادرهای منا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
استقرار زایران ایرانی در چادرهای منا استقرار زایران ایرانی در چادرهای منا استقرار زایران ایرانی در چادرهای منا استقرار زایران ایرانی در چادرهای منا استقرار زایران ایرانی در چادرهای منا

استقرار زایران ایرانی در چادرهای منا

حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت روز جمعه از استقرار کامل زایران ایرانی در چادرهای منا خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، رييس سازمان حج و زيارت گفت كه عمليات انتقال 86 هزار و 300 زاير ايراني از سرزمين عرفات ؛ به مشعر و منا با موفقيت انجام شد و هم اكنون همه زايران در سرزمين منا مستقر شده اند.
وي گفت كه طبق برنامه زمان بندي شده ؛ زايران كشورمان از ساعت 10:30 صبح امروز به وقت محلي ( 12به وقت تهران ) براي رمي جمرات ؛ اقدام خواهند كرد.
رييس سازمان حج و زيارت تصريح كرد كه گروههاي امداد و پزشكي در مسيرهاي جمرات مستقر هستند و عزيمت كاروان ها از محل خيمه ها به جمرات و بازگشت توسط سيستم رصد ويژه جمرات در ستاد حج كاملا رصد مي شود .
وي با اشاره به اينكه تا ساعت 15 امروز اولين روز رمي جمرات زايران ايراني انجام مي شود، افزود: امسال براي اولين بار اتاق كنترل، مديريت و رصد كاروان هاي ايراني از لحظه خروج از چادرها، طول مسير ، ايستگاه جمرات و بازگشت به خيمه ها به صورت سيستمي كنترل مي شود.
وي اضافه كرد: كه حدود نيمي از زايران شب گذشته را در مشعر وقوف اضطراري داشته و سپس وارد منا شدند و هم اكنون رمي جمرات را انجام داده و درچادرها مستقر شده اند.
وي همچنين در باره ذبح قرباني گفت : ذبح قرباني براي زايران وقوف اضطراري كه از شب گذشته وارد منا شده اند از بعد از طلوع آفتاب آغاز شده و تا ساعت حدود 11 صبح پايان مي يابد .


| شناسه مطلب: 70292




قربان محمدي منا حج96



نظرات کاربران