حضور خانواده شهدای منا در مقبره الشهدای مکه حضور خانواده شهدای منا در مقبره الشهدای مکه حضور خانواده شهدای منا در مقبره الشهدای مکه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضور خانواده شهدای منا در مقبره الشهدای مکه حضور خانواده شهدای منا در مقبره الشهدای مکه حضور خانواده شهدای منا در مقبره الشهدای مکه حضور خانواده شهدای منا در مقبره الشهدای مکه حضور خانواده شهدای منا در مقبره الشهدای مکه

حضور خانواده شهدای منا در مقبره الشهدای مکه

شماری از خانواده های معظم شهدای مسجدالحرام و منا ؛ روز پنجشنبه با حضور در مقبره الشهدای شهر مکه مکرمه با قرائت فاتحه یاد و خاطره این شهدای والامقام را گرامی داشتند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ؛ شماري از اعضاي خانواده شهداي دوحادثه يادشده كه به حج مشرف شده اند ؛ امروز با هماهنگي مسئولان مربوطه بر سر مزار شهداي خويش حضور يابند.
شماري از خانواده هاي شهداي منا در گفت وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج ؛ از مساعدت هاي جمهوري اسلامي ايران و بويژه زحمات دست اندركاران حوزه حج براي فراهم شدن زمينه سفر حج و حضور در مقبره الشهداي شهر مكه مكرمه ؛ قدرداني كردند.
والدين شهيد " فواد مشعلي " از شهداي حادثه منا در حاشيه اين مراسم گفت : شهيد مشعلي علاقه وافري به قران كريم و مداحي اهل بيت داشت و همواره توصيه مي كرد كه جوانان بايد انس بيشتري با قران داشته باشند.
مادر اين شهيد بزرگوار كه تنها فرزند ذكورش را در حادثه غمبار منا از دست داده است ؛ در حاليكه اشك از ديدگانش جاري بود ؛ گفت : دوسال براي چنين روزي لحظه شماري كردم و امروز توانستم بر سر مزار بي نام و نشان فرزندم در قبرستان مكه مكرمه فاتحه بخوانم .
فرزندان شهيده منا قورچايي نيز با گراميداشت ياد و خاطره شهداي دوحادثه مسجدالحرام و منا گفت : شهادت حق مادرم بود و احساس مي كنم هنوز هم دعاهاي مادرم در حق اعضاي خانواده به اجابت مي رسد.
وي گفت : امسال به همراه دو برادر ديگرم به حج مشرف شده ايم و از اينكه بعد از دوسال از شهادت مظلومانه شهداي منا توانسته ايم براي مدت اندكي در كنار مقبره اين شهدا حضور يابيم و فاتحه بخوانيم ؛ خداوند متعال را شكرگزار هستيم .
وي تلاش هاي مسئولان جمهوري اسلامي ايران بويژه بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت را براي فراهم كردن زمينه حضور خانواده شهدا در حج امسال ستود.
فرزند شهيد عباس جعفري چمازكتي از مديران باسابقه و پرتلاش حوزه حج كه در منا به شهادت رسيد نيز به خبرنگار ما گفت : پدرم سه دهه در خدمت زايران بيت الله الحرام بود و شهادت او اجر زحمات خالصانه اي بود كه در راه حج كشيد.
وي از عنايات و توجه رهبر معظم انقلاب به خانواده معظم شهداي دوحادثه مسجدالحرام و منا قدرداني كرد و گفت : شهادت براي ملت ايران افتخاري بزرگ است و ما راه شهدا را ادامه خواهيم داد.
خواهر شهيده منا نازقليچي فرماندار بندر تركمن نيز گفت كه خواهرش همواره در خدمت حج و حج گزاران بوده و او نيز تصميم گرفته است از اين پس ؛ بخش عمده اي از فعاليت هاي خود را در راه خدمت به ضيوف الرحمن سپري كند.
طبق مقررات كشور ميزبان ؛ اجازه تصويربرداري از حضور خانواده شهداي منا در مقبره الشهداي شهر مكه مكرمه داده نشد و تنها خبرنگاران و تصويربرداران توانستند خانواده معظم شهداي منا را در اين مراسم همراهي نمايند.
ياداور مي شود ؛ حدود 40 شهيد حادثه منا و مسجدالحرام در مقبره الشهداي شهر مكه مكرمه به خاك سپرده شده اند .




نظرات کاربران