راههای ماندگاری اثار و برکات حج از دیدگاه سرپرست حجاج ایرانی راههای ماندگاری اثار و برکات حج از دیدگاه سرپرست حجاج ایرانی راههای ماندگاری اثار و برکات حج از دیدگاه سرپرست حجاج ایرانی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
راههای ماندگاری اثار و برکات حج از دیدگاه سرپرست حجاج ایرانی راههای ماندگاری اثار و برکات حج از دیدگاه سرپرست حجاج ایرانی راههای ماندگاری اثار و برکات حج از دیدگاه سرپرست حجاج ایرانی راههای ماندگاری اثار و برکات حج از دیدگاه سرپرست حجاج ایرانی راههای ماندگاری اثار و برکات حج از دیدگاه سرپرست حجاج ایرانی

راههای ماندگاری اثار و برکات حج از دیدگاه سرپرست حجاج ایرانی

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی از "‌یاد خدا "‌؛ "‌انس با قران "‌ ؛ "‌تقوای الهی "‌و "‌ زنده نگاه داشتن یاد مرگ و قیامت " به عنوان چهار محور اصلی نام برد که توجه به آنها می تواند آثار و برکات سفر معنوی حج را در زایران بیت الله الحرام زنده نگاه دارد .

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ؛ حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكر پنجشنبه شب در مراسم دعاي كميل كه در بعثه مقام معظم رهبري در مكه مكرمه برگزار شد ؛ در جمع صدها نفر از زايران كشورمان گفت : مهمترين هدف حج ؛ ايجاد تحول روحي و اخلاقي در فرد حاجي است لذا بايد بكوشيم با زنده نگاه داشتن ياد خدا در دل و جان خويش ؛ تحول ايجاد شده در در زندگاني بعد از حج استمرار بخشيم .
وي با بيان اين مطلب كه زايران بيت الله الحرام در اين سفر معنوي و الهي ؛ دل و جان خويش را در اقيانوس رحمت الهي شستشو داده اند ؛‌گفت : نبايد اجازه دهيم ؛ غفلت از ياد خدا و آلوده شدن به گناه ؛ باعث شود غبار معصيت در قلب هاي آمرزيده شده ازگناه بنشيند.
سرپرست حجاج كشورمان ؛‌نشانه قبولي حج را تغيير در رفتار و عادات ناپسند قبلي دانست و گفت اگر رفتارمان بعد از حج با قبل از آن ؛ تغيير نكرده باشد ؛ از اين سفر بهره اي نگرفته ايم.
حجت الاسلام قاضي عسكر اضافه كرد : يكي از نشانه هاي سفر حج ؛‌نوراني شدن به نور معنويت و پاكيزگي است و تا وقتي فرد حاجي به گناه آلوده نشده باشد ؛ اين نور در چهره او هويداست.
وي با طرح اين پرسش كه چگونه مي توان آثار و بركات حج را حفظ كرد و آن را توسعه بخشيد ؟ گفت : يكي از راههاي حفظ بركات حج ؛ "‌ياد خدا " بودن است و نبايد به گونه اي رفتار كنيم كه خداي ناكرده ياد و نام خدا از زندگي ما حذف شود.
وي افزود : البته ياد خدا فقط به ذكر گفتن نيست بلكه ياد خدا بودن به اين معناست كه خداي متعال را هر لحظه ناظر بر رفتار و گفتار و كردار خود بدانيم.
نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج كشورمان از " انس با قران " به عنوان يكي ديگر از عواملي كه مي تواند اثار و بركات حج را در فرد حاجي زنده نگاه داشته و آن را حفظ كند ؛‌نام برد وگفت : قرآن نسخه شفابخش همه بيماري هاست اگر به قرآن عمل كنيم مي توان آثار ايمان و بركات حج را حفظ كرد.
حجت الاسلام قاضي عسكر از "‌تقواي الهي "‌و "‌توجه به معاد و قيامت "‌ به عنوان ديگر عوامل تاثيرگذار در حفظ اثار و بركات حج نام برد.
وي به زايران بيت الله الحرام توصيه كرد ؛ قدر لحظات باقيمانده از سفر حج را بدانيد و با حضور بيشتر در مسجدالحرام ؛ جان و دل خويش را پالايش كنيد.
يادآور مي شود در اين مراسم معنوي كه صدها نفر از زايران كشورمان حضور داشتند ؛ دعاي كميل در فضايي سرشار از معنويت توسط مداح اهل بيت حاج مرتضي طاهري قرائت شد.




نظرات کاربران