واقعه کربلا مولود فراموشی غدیر است واقعه کربلا مولود فراموشی غدیر است واقعه کربلا مولود فراموشی غدیر است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
واقعه کربلا مولود فراموشی غدیر است واقعه کربلا مولود فراموشی غدیر است واقعه کربلا مولود فراموشی غدیر است واقعه کربلا مولود فراموشی غدیر است واقعه کربلا مولود فراموشی غدیر است

واقعه کربلا مولود فراموشی غدیر است

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق حادثه کربلا را مولود فراموشی غدیر خواند و افزود: اگر پس از پیامبر (ص) در سقیفه مسیر عوض نمی شد آن همه اتفاقات ناگوار و سخت تا به امروز در دنیای اسلام رخ نمی داد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج از كربلاي معلي، حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در جمع دانشجويان شركت كننده در همايش احلي من العسل با اشاره به نقش ولايت در ابعاد مختلف بر لزوم توجه به غديرشناسي تأكيد كرد و گفت: غدير شناسي داروي درمان دردهاي بشريت است.
وي با استناد به حديثي از نبي مكرم اسلام افضل اعياد اسلامي را عيد غدير خواند و اظهار داشت: تنها كسي كه مي‌تواند اسلام واقعي را در جهان زنده كند و مورد توجه قرار دهد، ولايت است.
مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق غدير را زمان اكمال دين و اتمام نعمت دانست و افزود: اگر چه مكان مقدسي به نام غدير كه در نزديكي جحفه است، و پيامبر امامت و ولايت امام علي (ع) را در آن جا ابلاغ نمودند و عمامه خويش را بر سر امام علي نهاد و دست او را گرفت و معرفي كرد تا مبادا به بهانه هاي مختلف اين جريان را فراموش كنند، ولي غدير يك تفكر وتداوم نبوت است
وي واقعه كربلا را مولود فراموشي غدير خواند و افزود: اگر پس از پيامبر (ص) در سقيفه مسير عوض نمي شد آن همه اتفاقات ناگوار و سخت تا به امروز در دنياي اسلام رخ نمي داد.
حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني كربلا را مستشفاي دردهاي انسانيت خواند و افزود: همانگونه كه قرآن كتاب شفاي دردهاست اهل بيت نيز واسطه شفاي انسانها هستند زيرا خداوند آنان واسطه فيض قرار داده است انسان را از بيماري هاي روحي شفاء مي دهند.
مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق دانشگاهيان را قشر فرهيخته كشور خواند كه حائز اهميت هستند و افزود: رسالت انسان هاي انديشمند، صاحب قلم و بيان بسيار خطير است و بايد زينب گونه در مقابل جريان هاي انحرافي وتوطئه هاي استكبار بايستند.
وي با بيان اينكه همانگونه كه در عزاي اهل بيت عليهم السلام بايد محزون باشيم، در شادي آنان نيز بايد شاد باشيم و سيره اهل بيت نيز چنين بوده است، خاطرنشان كرد: رسالت همه انديشمندان حوزه و دانشگاه احياي ولايت غديري است و تا زماني كه بين انسان و ولايت غدير فاصله باشد، مشكلات يكي پس از ديگري ظهور و بروز خواهد كرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني غدير را يك تفكر ناب، پويا و داراي تداوم خواند و گفت: تنها راه نجات بشري حركت در مسير ولايت غدير است كه همان صراط مستقيم مي باشد.
در اين همايش كه 7 كاروان از استان هاي قم تهران، لرستان يزد و آذربايجان شرقي شركت داشتند نمايندگاني از دانشجويان شعرخواندند و در ادامه حجت‌الاسلام آل علي به روايتگري حماسه عاشورا به صورت مصور پرداخت.




نظرات کاربران