جشن عید سعید غدیر خم در مدینه منوره برگزار شد جشن عید سعید غدیر خم در مدینه منوره برگزار شد جشن عید سعید غدیر خم در مدینه منوره برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جشن عید سعید غدیر خم در مدینه منوره برگزار شد جشن عید سعید غدیر خم در مدینه منوره برگزار شد جشن عید سعید غدیر خم در مدینه منوره برگزار شد جشن عید سعید غدیر خم در مدینه منوره برگزار شد جشن عید سعید غدیر خم در مدینه منوره برگزار شد

جشن عید سعید غدیر خم در مدینه منوره برگزار شد

مراسم باشکوه جشن عید سعید غدیر خم جمعه شب در محل سالن اجتماعات آشپزخانه «زین» مدینه منوره برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به مدينه منوره، در اين مراسم باشكوه، نماينده سرپرست حجاج ايراني،‌ رييس ستاد مدينه منوره، هيات پزشكي و جمع زيادي از مسئولان بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت حضور داشتند.
نماينده سرپرست حجاج ايراني در مدينه منوره در اين مراسم آياتي كه در قرآن و در باره واقعه غدير خم نازل شده را بيان كرد و گفت: اين آيات به سه دسته تقسيم مي شود كه بخش نخست آن مربوط به قبل از غدير است،‌ دومين آيه اشاره به هنگام واقعه غدير دارد و آيه بعدي مربوط به بعد از اين واقعه بزرگ تاريخي در اسلام است.
حجت الاسلام والمسلمين احمد عابدي با اشاره به سه نمونه تاريخي از مجاهدت هاي بي بديل علما براي معرفي حقيقت شيعه،‌ تصريح كرد: بسياري از علما مرارت هاي زيادي متحمل شدند تا حقيقت شيعه در برابر تبليغات انحرافي، حفظ شود.
در اين مراسم همچنين مداحان و شاعران اهل بيت عصمت و طهارت(عليها السلام) با قرائت اشعاري دلنشين، به مديحه سرايي درباره امير مومنان علي عليه السلام و جايگاه ولايت در مكتب شيعه پرداختند.
واقعه غدير خم از مهم‌ترين وقايع تاريخ اسلام است كه در آن، پيامبر اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجة الوداع در ۱۸ ذي‌الحجه سال دهم هجرت در مكاني به نام غدير خم، امام علي(ع) را به عنوان ولي و جانشين خود معرفي كردند.




نظرات کاربران