دیدار مسئولان و کارکنان بعثه و اعضای ستاد مدینه با نماینده سرپرست حجاج دیدار مسئولان و کارکنان بعثه و اعضای ستاد مدینه با نماینده سرپرست حجاج دیدار مسئولان و کارکنان بعثه و اعضای ستاد مدینه با نماینده سرپرست حجاج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار مسئولان و کارکنان بعثه و اعضای ستاد مدینه با نماینده سرپرست حجاج دیدار مسئولان و کارکنان بعثه و اعضای ستاد مدینه با نماینده سرپرست حجاج دیدار مسئولان و کارکنان بعثه و اعضای ستاد مدینه با نماینده سرپرست حجاج دیدار مسئولان و کارکنان بعثه و اعضای ستاد مدینه با نماینده سرپرست حجاج دیدار مسئولان و کارکنان بعثه و اعضای ستاد مدینه با نماینده سرپرست حجاج

دیدار مسئولان و کارکنان بعثه و اعضای ستاد مدینه با نماینده سرپرست حجاج

مسئولان،‌ روحانیون و کارکنان بعثه مقام معظم رهبری به همراه رییس ستاد مدینه و جمعی از اعضای این ستاد در سالروز عید غدیر خم با نماینده سرپرست حجاج ایرانی در مدینه منوره دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به مدينه منوره، نماينده سرپرست حجاج ايراني در مدينه منوره در اين ديدارها كه امروز در محل بعثه مقام معظم رهبري برگزار شد، با تبريك عيد ولايت به حاضران، ابراز اميدواري كرد كه خداوند ميان شيعيان نيز پيوند اخوت و برادري را آن طور قرار دهد كه ميان اميرالمومنين علي(ع) و حضرت رسول اكرم(ص) قرارداد.
وي تصريح كرد: يكي از جملات زيارت اميرالمومنين در روز غدير، اين است كه ايشان "امير" و "وزير" رسول خدا هستند و در واقع معناي غدير هم اين بود كه پيغمبر اكرم(ص) جانشيني براي خود معرفي كرد.
نماينده سرپرست حجاج ايراني در مدينه منوره اظهاركرد: اميرالمومنين(ع) در زمان حيات پيغمبر دو لقب داشتند كه خيلي معروف بود و متاسفانه ما فراموش كرديم؛ در زمان پيغمبر هيچگاه ايشان را به نام علي ابن ابيطالب صدا نمي زدند بلكه به نام «وصي» مي شناختند و با همين عنوان ايشان را خطاب قرار مي دادند.
حجت الاسلام عابدي با بيان اينكه در اشعار هم وقتي عرب ها از مولا علي(ع) نام مي برند، از لقب «وصي» استفاده مي كنند، اضافه كرد: يكي ديگر از اسامي كه اميرالمومنين(ع) را به آن مي شناختند «وزير» بود كه به معناي ولايت و جانشيني است.
وي با اشاره به عبارت «اللهم وال من والاه و عاد من عاداه وانصر من نصرة واخذل من خذله» در دعاي ندبه، خاطرنشان كرد: پادشاهان عثماني كه همه سني و خيلي هم با شيعيان بد بودند، 700 سال حكومت كردند و هر شاهي وليعهد را تعيين مي كرد در حكم وليعهد همين جمله مشهور در دعاي ندبه را قيد مي كرد كه اين نشان مي دهد خود شاهان عثماني از اين جمله معناي ولايتعهدي استنباط مي كردند؛ همچنان كه در احكام پادشاهان صفويه و قاجاريه هم اين جمله وجود دارد.
نماينده سرپرست حجاج ايراني در مدينه منوره ابراز اميدواري كرد كه خداوند متعال انشاء الله به بركت حضرت علي(ع) همه شيعيان را حفظ و نصرت و ياري خودش را بر همه مسلمانان نازل كند.
حجت الاسلام عابدي با اشاره به فجايع اخير در ميانمار گفت: اميدواريم به زودي اين ظلمي كه بر مسلمانان و شيعيان ميانمار روا داشته اند و هزاران بيگناه را قتل عام كردند، خاتمه يابد و پيروزي نصيب همه مسلمانان شود.
در اين ديدار همچنين مداحان اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام، در مدح و منقب مولاي متقيان اميرمومنان(ع) و واقعه بزرگ غدير خم اشعاري زيبايي را خواندند.




نظرات کاربران