باید از خداوند توفیق تبعیت عملی از معصومین را طلب کنیم باید از خداوند توفیق تبعیت عملی از معصومین را طلب کنیم باید از خداوند توفیق تبعیت عملی از معصومین را طلب کنیم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
باید از خداوند توفیق تبعیت عملی از معصومین را طلب کنیم باید از خداوند توفیق تبعیت عملی از معصومین را طلب کنیم باید از خداوند توفیق تبعیت عملی از معصومین را طلب کنیم باید از خداوند توفیق تبعیت عملی از معصومین را طلب کنیم باید از خداوند توفیق تبعیت عملی از معصومین را طلب کنیم

باید از خداوند توفیق تبعیت عملی از معصومین را طلب کنیم

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی اظهارداشت: عید غدیر خم مهمترین، اشرف ترین و اعظم ترین عید مسلمانان جهان است و امیدواریم خداوند توفیق تبعیت عملی از مولا امیرالمومنین(ع) و اولادش را نصیب ما کند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، حجت الاسلام و المسلمين حسين بهجتي، در جمع زائران حرم حسيني و در جشن بزرگ عيد غذير كه در صحن و سراي حضرت اباعبدالله حسين با حضور خيل زائران برگزار شد، با اشاره به ويژگي هاي شيعيان امام علي(ع) براساس روايتي از خود آن حضرت گفت: اولين ويژگي شيعيان؛ اهل بذل و بخشش بودن است كه بخشش مي تواند شامل؛ عمر، جان، مال و آبرو در راه اهل بيت(ع) باشد.
وي با اشاره به اينكه يكي از نشانه ها و مصاديق اين ويژگي، زائران امام حسين(ع) و اهل بيت(ع) هستند كه با هزينه كردن مال و وقت خود به زيارت ائمه اطهار مي آيند، افزود: در 22 ذي الحجه ميثم تمار را از زندان ابن زياد خارج كردند تا به چوبه دار بياويزند، ابن زياد از وي پرسيد، آيا مولايت علي بن ابي طالب(ع) در خصوص مردنت پيش بيني كرده است كه ميثم پاسخ داد، ايشان فرمودند؛ دست، پا و زبان تو را قطع مي كنند و سپس به شهادت مي رسي، در ااين هنگام ابن زياد گفت؛ براي آنكه كذب بودن اين ادعا را اثبات كنم، دست و پا را قطع مي كنم اما زبان را نه.
مسئول ذفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي گفت: ميثم تمار را به صورت صليبي به درخت آويختند و او در بالاي دار شروع كرد به مدح امام علي(ع) و لعنت ابن زياد، خبر را به گوش آن ملعون رساندند كه آبرويت در خطر است و دستور داد زبان ميثم را هم قطع كنند يعني ميثم در راه ولايت و امامت، بذل جان كرد.
وي اضافه كرد: حضرت خديجه (س) مالش را در راه ولايت بذل و بخشش كرد و حضرت زهرا(س) نيز در راه ولايت جان خود را فدا كردند.
حجت الاسلام و المسلمين بهجتي دومين ويژگي شيعيان را رفيق بودن باهم دانست و گفت: شيعيان دلسوز يكديگر هستند و با هم دشمني ندارند و سومين ويژگي آنها اين است كه به زيارت يكديگر مي روند و صله رحم مي كنند اما در اين مجالس به گناه نمي پردازند بلكه امر اهل بيت(ع) را احيا مي كنند .
مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي اضافه كرد: چهارمين ويژگي آن است كه شيعه اگر توسط خداوند دارا شد، اهل اسراف نيست زيرا اسراف گناه كبيره است و پنجمين ويژگي آن است كه شيعه براي همسايه اش خير است و دلسوزي مي كند . زحمت و آزار ايجاد نمي كند.
وي خاطرنشان كرد: شخص شيعه در زندگي افرادي كه با آنها مراوده و رفاقت مي كند،تاثير گذار است و علاوه بر آنكه خود سلامت زندگي مي كند، زندگي آنان را نيز اصلاح مي كند.


| شناسه مطلب: 70480




غدير كربلا بهجتي



نظرات کاربران