خوزستانی های قهرمان ؛ حجاجی نجیب و مدافعان حریم ایران اسلامی خوزستانی های قهرمان ؛ حجاجی نجیب و مدافعان حریم ایران اسلامی خوزستانی های قهرمان ؛ حجاجی نجیب و مدافعان حریم ایران اسلامی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خوزستانی های قهرمان ؛ حجاجی نجیب و مدافعان حریم ایران اسلامی خوزستانی های قهرمان ؛ حجاجی نجیب و مدافعان حریم ایران اسلامی خوزستانی های قهرمان ؛ حجاجی نجیب و مدافعان حریم ایران اسلامی خوزستانی های قهرمان ؛ حجاجی نجیب و مدافعان حریم ایران اسلامی خوزستانی های قهرمان ؛ حجاجی نجیب و مدافعان حریم ایران اسلامی

خوزستانی های قهرمان ؛ حجاجی نجیب و مدافعان حریم ایران اسلامی

حضور در جمع حجاج کشورمان که از استان قهرمان پرور خوزستان راهی سرزمین وحی شده اند ؛ بی اختیار یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس را در اذهان زنده می کند چرا که بسیاری از آنها یا اثار جنگ و جبهه را در پیکرشان دارند و یا دست کم یکی از عزیزان خود را در راه دفاع از تمامیت ارضی کشور ؛ تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

خوزستاني ها مردماني نجيب ؛‌ كم توقع و قانع هستند و اين روحيه را مي تواني در جمع حجاج اين استان كه اين روزها ؛ لحظات و ساعات پاياني سفر حج را سپري مي كنند ؛ به خوبي مشاهده كني . حجاجي كه بسياري از آنها وابسته و منتسب به خانواده معزز شهدا، ايثارگران و جانبازان هستند.
نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج كشورمان كه روزانه به جمع زايران مي رود و از نزديك پاي صحبت هاي زايران مي نشيند ؛‌ روز سه شنبه به هتل "‌برج السابق 2"‌در مكه مكرمه رفت و از نزديك با زايران اين استان ديدار و احوالپرسي كرد.
مادر شهيد " فواد مشعلي " از قاريان قران و گروه تواشيح كه در فاجعه منا به شهادت رسيد ؛ اولين حاجيه خانمي بود كه به اقاي قاضي عسكر خير مقدم گفت .
خيلي سخت است كه پاره تنت در مزاري بي نام و نشان در مقبره الشهداي مكه مكرمه دفن شده باشد و فقط يك بار توانسته باشي زاير مزاري گمنام باشي و حالا براي همان يكبار زيارت ؛ سپاسگزار خادمان ضيوف الرحمن هستي كه اين فرصت را امسال برايت فراهم كرده اند.
حاجيه خانم "‌ مهناز مشعلي " كه هنوز بعد از گذشت دوسال از شهادت تنها فرزند ذكورش ؛ در فراغ او و بويژه شهادت مظلومانه پسرش ديدگاني اشكبار دارد ؛ خطاب به اقاي قاضي عسكر گفت : "‌ از شما به خاطر فرصتي كه فراهم كرديد كه بعد از دوسال ؛ از نزديك زاير مزار فرزند شهيدم باشم ؛ صميمانه سپاسگزارم."
نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج كشورمان نيز در چند جمله با تجليل از مقام شامخ شهداي ايران اسلامي بويژه شهداي منا كه سنگيني داغ آنها ؛ براي ايشان نيز تحملش اسان نبوده است ؛‌ رو به مادر اين شهيد گفت : شهداي شما با شهداي كربلا محشور خواهند بود و از اثار و بركات خون شهداي مظلوم منا اين بود كه امسال حجاج كشورمان عزتمندانه و توام با امنيت و احترام به سرزمين وحي سفر كردند."
حجت الاسلام قاضي عسكر سرگرم ديدار با ديگر زايران و حجاج خوزستاني مي شود و من براي گفتگوي كوتاه با مادر شهيد مشعلي سر سخن را باز مي كنم .
" همين چند روز پيش بود كه با هماهنگي هاي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت ما را به زيارت قبور شهداي منا در مقبره الشهدا مكه بردند . خيلي بي تاب بودم و حالا كه مزار فرزند شهيدم را در سرزميني كه مزين به قدوم انبياء و اوليا خداوند است ؛ ديده ام كمي آرام گرفته ام ."
از ويژگي هاي فرزند شهيدش چند جمله اي گفت و بزرگترين افتخارش را تربيت فرزندي ذاكر اهل بيت و قاري قران دانست و گفت هرچند تحمل داغ جوان سخت و جانكاه است ؛ اما امروز حال و روز مادران شهدايي كه سالهاست در انتظار بازگشت يك تكه استخوان و يا نشاني از فرزند شهيدشان هستند را بيشتر درك مي كنم.
مادر اين شهيد ؛ تنها درخواستش را دسترسي به فيلم هايي دانست كه فرزندش در سال 94 در برنامه هاي قراني و تواشيح در سرزمين وحي حضور داشته و اميدوار است ؛ مسئولان مربوطه اين درخواست را اجابت كنند.
كمي آنطرف تر "‌يوسف سيفي " زاير ديگري از استان خوزستان با چند حاجي ديگر سرگرم صحبت است و در پاسخ به درخواست شماري از هم كارواني هاي خود كه خواستار افزايش كيفيت غذاها هستند ؛ مي گويد : " مگر ما براي غذا آمده ايم . خدا را شكر ... "
حجت الاسلام قاضي عسكر نيز در واكنش به درخواست شماري از زايران كه انتظار بيشتري درخصوص كيفيت غذاها داشتند ؛ گفت كه آشپزها همگي ايراني هستند مواد اوليه كه سالها قبل از ايران وارد مي شد ؛‌امسال با محدوديت هايي مواجه شد و مجبور شديم خيلي از آنها را از كشور ميزبان تهيه كنيم ليكن اميدواريم با برنامه ريزي هاي صورت گرفته در آينده شاهد كيفيت بهتري باشيم.
ايشان خطاب به يكي از زايران خوزستاني كه انتظارش ارتقاي كيفيت غذاها بود گفت : البته غذاي بيرون به كيفيت دستپخت خانم هاي ايراني نمي رسد...( خنده حضار)
خانم " طاهره انصاري " دانشجوي كارشناسي ارشد در دانشگاه اهواز نيز خود را به نماينده ولي فقيه رساند و از ايشان درخواست حمايت از موضوع پايان نامه اش را مطرح كرد.
وي گفت كه موضوع پايان نامه اش ؛ "‌نقش حكومت اسلامي در تعديل احكام حج در شرايط صد " است و اين كار پژوهشي و تحقيقاتي نيازمند مساعدت دست اندركاران حوزه حج است.
اقاي قاضي عسكر هم با استقبال با فعاليت هاي پژوهشي و دانشگاهي در حوزه حج ؛ راهنمايي هاي لازم را به اين دانشجو ارايه كرد و مقرر شد براي ادامه كار ؛ در ايران پيگيري هاي لازم را انجام دهد.
سخنان يكي از آزادگان كشورمان كه حدود 9 سال از بهترين سالهاي عمرش را در زندان هاي صدام بسر برده ؛ سخنان ساير زايران را تحت الشعاع خودش قرار داد.
"‌جاسم تميمي " كه در سال 60 اسير شد و بعد از 9 سال از زندان هاي عراق آزاد و به مهين اسلامي بازگشت ؛ خطاب به اقاي قاضي عسكر خوش آمدگفت و انتظار داشت ؛ كاروان هاي حجاج ويژه جانبازان و ازادگان و ايثارگران متمركز از تهران نباشد و ساير استانها هم بتوانند كاروان هاي مجزاي خانواده شهداو ايثارگران در حج داشته باشند.
نماينده ولي فقيه رو به اقاي " نصرالله فرهمند " مديرعمليات حج كه اقاي قاضي عسكر را همراهي مي كرد ؛ گفت كه ايشان هم همانند شما از آزادگان سرافراز ايران اسلامي هستند.
اقاي قاضي عسكر گفت : شما بهترين ذخيره را براي فرداي قيامت داريد و قول بدهيد كه دست ما را هم در آن دنيا بگيريد. همه مردم ايران مديون جانفشاني هاي رزمندگان دفاع مقدس و ازادگان سرافراز هستند و خدمت گزاري به شما حجاج افتخاري بس بزرگ است."
حاجيه خانم " اقدس تقوي " از شهرستان اهواز در جمع شماري از بانوان خطاب به نماينده ولي فقيه گفت كه از زحمات شما كه باعث و باني برقراري دوباره حج شده ايد ؛ صميمانه سپاسگزاريم . منتظر بازگشايي عمره هستيم .
برنامه بازديد اقاي قاضي عسكر از كاروان زايران ايراني رو به اتمام است و مطابق روال معمول شماري از حجاج كشورمان ايشان را تا درب هتل بدرقه كردند.




نظرات کاربران