موزه مکه؛ مکانی برای نگهداری گران‌ترین و قدیمی‌ترین اشیاء مکه و مدینه موزه مکه؛ مکانی برای نگهداری گران‌ترین و قدیمی‌ترین اشیاء مکه و مدینه موزه مکه؛ مکانی برای نگهداری گران‌ترین و قدیمی‌ترین اشیاء مکه و مدینه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
موزه مکه؛ مکانی برای نگهداری گران‌ترین و قدیمی‌ترین اشیاء مکه و مدینه موزه مکه؛ مکانی برای نگهداری گران‌ترین و قدیمی‌ترین اشیاء مکه و مدینه موزه مکه؛ مکانی برای نگهداری گران‌ترین و قدیمی‌ترین اشیاء مکه و مدینه موزه مکه؛ مکانی برای نگهداری گران‌ترین و قدیمی‌ترین اشیاء مکه و مدینه موزه مکه؛ مکانی برای نگهداری گران‌ترین و قدیمی‌ترین اشیاء مکه و مدینه

موزه مکه؛ مکانی برای نگهداری گران‌ترین و قدیمی‌ترین اشیاء مکه و مدینه

موزه «حرمین شریفین» مکه مکرمه با مساحت 1200 متر مربع در منطقه امّ الجواد و سر راه قدیم مکه به جده و در کنار کارگاه پرده‌بافی کعبه واقع است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در سال 1379 در مكه مكرمه موزه‌اي با نام «معرض عمارة الحرمين الشريفين» و با مساحت 1200 متر مربع تأسيس شد. اين موزه در منطقه امّ الجواد و سر راه قديم مكه به جده و در كنار كارگاه پرده‌بافي كعبه واقع است.
موزه حرمين شريفين، حاوي بخشي از نمادها و آثار تاريخي است كه در بازسازي‌ها و يا توسعه حرمين شريفين، از اين اماكن خارج كرده‌اند و مجموعه آنها در هفت بخش به نمايش گذاشته شده است.
آثار تاريخي موجود در اين موزه در هفت سالن ورودي، مسجدالحرام، كعبه مشرفه، تصاوير، نسخه‌هاي خطي، مسجدالنبي صلي الله عليه و آله و زمزم در معرض ديد زائران بيت‌الله الحرام قرار گرفته است.


| شناسه مطلب: 70565




متحف مكه موزه



نظرات کاربران