تجلیل از ۷۲ ذاکر و خادم اهل بیت (ع) تجلیل از ۷۲ ذاکر و خادم اهل بیت (ع) تجلیل از ۷۲ ذاکر و خادم اهل بیت (ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تجلیل از ۷۲ ذاکر و خادم اهل بیت (ع) تجلیل از ۷۲ ذاکر و خادم اهل بیت (ع) تجلیل از ۷۲ ذاکر و خادم اهل بیت (ع) تجلیل از ۷۲ ذاکر و خادم اهل بیت (ع) تجلیل از ۷۲ ذاکر و خادم اهل بیت (ع)

تجلیل از ۷۲ ذاکر و خادم اهل بیت (ع)

آیین اختتامیه پانزدهمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی با تجلیل از ۷۲ذاکر و خادم اهل بیت(ع) در میدان تاریخی امام اصفهان برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، آيين پاياني پانزدهمين اجلاس پيرغلامان و خادمان حسيني پنجشنبه شب در ميدان امام اصفهان، با تجليل از جايگاه مداحان و ذاكرين امام حسين (عليه السلام) در ايجاد شور و نشاط معنوي در جامعه، برگزار شد. از اين تعداد پيرغلام برگزيده حدود 20ذاكر و خادم حضرت سيدالشهدا(ع) از كشورهاي خارجي بودند.
در اين آيين محبان و ذاكران امام حسين(ع) ژوزف هاشم از لبنان، شيخ نبي الحاوي توليت آستان مقدس حضرت رقيه(س) از سوريه، مرغوب احمد همداني از پاكستان، سيدمحمد كامل ظهيري از مالزي، رضوان حيدر و سيدمحمد جابرجوراثي هر دو از هندوستان، عبدالشهيد محمدخطيب و زيد سلامي هر دو از عراق تجليل شدند.
بر اساس همين گزارش، همچنين غلام رسول نوري از ايالت جامو وكشمير، رحيم اسد بخشي اف از آذربايجان، نظامي بال اقلانف از روسيه، محمد عبدالحليم از سريلانكا و ذاكر سيدالشهدا راشدالراشد از كشور بحرين هم از ديگر ذاكران و عاشقان حضرت سيدالشهدا (ع) دراين آيين به عنوان پيرغلام برگزيده بين المللي معرفي شدند.
همچنين در اين آيين لوح تقدير اين اجلاس به شيخ عبدالمجيدالبخشي از عربستان، مختار سوديري از تونس ، محبان سيدالشهدا خليل ساحوري از شيلي، شهرزاد باكو از كويت، مولانا سيدزبير احمد شاه ازمحبان امام حسين(ع) از پاكستان اهدا شد.
دراين رويداد بين المللي از محبان و عاشقان حضرت سيدالشهدا(ع) كشيش لونوبوندو از آلمان، مولوي عبدالصمد كريم شاهي از نماينده اهل سنت شرق ايران، كشيش سيپا تاشچيان نماينده جامعه ارامنه، موبد بهزاد نيك دين نماينده جامعه زرتشتيان، حجت الاسلام والمسلمين مرتضي وافي پژوهشگر عاشورايي، خاخام سليمان صديق پور نماينده جامعه كليميان، استاد صائب اصفهاني شاعر عاشورايي كشورمان و استاد محمود فرشچيان هنرمند عاشورايي كشورمان تجليل شد.
همچنين در اين اجلاس بين المللي حاج مهدي مقاره زاده از اصفهان، حجت الله شاطري از گلستان، جواد مصون از يزد، عبدالله پوربندي زاده از هرمزگان، سيدمرتضي عايقي از كرمانشاه، احمد داروغه حسرتي از استان فارس، غلامحسين يوسفي از خراسان جنوبي، حميد روح رضي از آذربايجان غربي ازديگر پيرغلامان كشورمان بودند كه دراين آيين لوح سپاس دريافت كردند.
محمدعلي رحيمي پيرغلام امام حسين(ع) و پدر شهيد از زنجان، حسن مهدي زاده دواني و محمد خازني هر دو از بوشهر، غلامعلي آقا كريمي و داوود حقيقي اصل، احمدعلي چيني ميرآبادي، سيدآقا صياح اصل و سيداحمد هاشمي از تهران، محمد خازني از قم، سيد ابراهيم هاشمي سي سخت از كهكيلويه و بويراحمد هم دراين رويداد مذهبي با لوح سپاس تجليل شدند.
ذاكر اهل بيت(ع) مسلم غلاميان، عبدالله شهادتي مقدم و عباس فارسي به ترتيب از استان هاي خراسان شمالي، اردبيل، مركزي لوح سپاس اين دوره از اجلاس را دريافت كردند.
همچنين حسين عليزاده از استان خراسان رضوي، سيدعزيزالله حسيني آقا بابايي از قزوين، يوسف يوسفي منش از لرستان و عسگر رضواني اصل از استان البرز، علي اكبر صابري از آذربايجان شرقي، حسين قدوسي از مازندران لوح سپاس اين دوره از اجلاس بين المللي پيرغلامان و خادمان حسيني را دريافت كردند.
متوسط سن برگزيدگان ملي پيرغلامان و خادمان حسيني 82سال با بيش از 40سال هيات داري است.
حفظ بودن دو هزار شعر در وصف امام حسين و متوسط سن 70سال است.




نظرات کاربران