مقابل حجر اسماعیل وعده گاه زایران ایرانی مقابل حجر اسماعیل وعده گاه زایران ایرانی مقابل حجر اسماعیل وعده گاه زایران ایرانی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مقابل حجر اسماعیل وعده گاه زایران ایرانی مقابل حجر اسماعیل وعده گاه زایران ایرانی مقابل حجر اسماعیل وعده گاه زایران ایرانی مقابل حجر اسماعیل وعده گاه زایران ایرانی مقابل حجر اسماعیل وعده گاه زایران ایرانی

مقابل حجر اسماعیل وعده گاه زایران ایرانی

باگذشت 45 روز از آغاز عملیات حج و بازگشت نزدیک به نیمی از زایران ایرانی به کشورمان ؛ هنوز مسجد الحرام شاهد حضور پرشور زایران کشورمان است که در آخرین روزهای حضور در مکه مکرمه ؛ پروانه وار بدور خانه خدا طواف می کنند.

باتوجه به خيل عظيم طواف كنندگان در موسم حج واجب ؛ معمولا زايران كشورهاي مختلف براي اينكه بعد از طواف و نماز همديگر را در گوشه اي از صحن پيدا كنند و گردهم جمع شوند ؛ مكاني را به عنوان وعده گاه خود مشخص مي كنند.
يكي از نقاطي كه در مسجدالحرام بيش از ساير بخش هاي صحن مطهر ؛ حضور زايران ايراني را مي توان مشاهده كرد ؛ مقابل ناودان طلا و حجر اسماعيل است و شايد به همين دليل است بسياري از بستگان زايران به آنها سفارش كرده اند كه در نزديكي حجر اسماعيل آنان را ياد كنند.
حال و هواي زايران ايراني در روبروي حجر اسماعيل بسيار تماشايي است . هنوز هم مي تواني نيمه هاي شب بسياري از زايران ايراني را ببيني كه در اين مكان در صحن مسجدالحرام سرگرم دعا ومناجات شبانه هستند.
هنوز هم وقتي به قصد طواف به مسجد الحرام مشرف مي شوي ؛ زايراني را مي بيني كه خرسند از اعمال حج تمتع ؛ سرگرم طواف به دور خانه خدا هستند و اين را از زمزمه هايي كه از لابلاي جمعيت به گوش مي رسد به خوبي مي تواني با عمق جانت حس كني .
جوشن كبير؛ دعاي مجير؛ مناجات اميرالمومنين و دعا براي سلامتي امام زمان (عج) بيشترين زمزمه هايي است كه از زايران ايراني مي شنوي و حتي در برخي موارد زايران غير ايراني نيز براي لحظاتي فرازهايي از اين ادعيه را با زايران كشورمان همنوا مي شوند.
آندسته از حجاجي كه سن و سالي از آنها گذشته و به اصطلاح پا به سن گذاشته اند ؛ روي صندلي هايي كه وقف حرم امن الهي است ؛ نشسته و چشم به كعبه معظمه دوخته اند و يا سرگرم ذكر و قرائت قران هستند.
ختم قران كريم در مسجدالحرام آرزوي ديرينه خيلي از كساني بوده كه اكنون در مكه هستند و بسياري حتي موفق شده اند ؛ زودتر از روزهاي بازگشت به وطن ؛ ختم قران را انجام دهند .
خيلي ها هم با دلي شكسته و چشماني پر از اشك ؛ آخرين نگاههاي خود را به كعبه دوخته اند و با خداوند سرگرم مناجاتند.
و من نيز در آخرين لحظات حضورم ياد پيمان نامه اي مي افتم كه شب گذشته در مراسم دعاي كميل با حضور نماينده ولي فقيه و اميرالحاج ايران همه با هم زمزمه كرديم :
خداوندا تو را سپاس كه قابلم دانستي و به زيارت خانه ات دعوتم كردي ، تا پاسخگوي نداي ابراهيم خليل الله باشم. با توعهد مي بندم دلي را كه خانه محبت تو بود، به شيطان و نفس اماره نسپارم. زباني را كه اين ايام به ذكر تو مشغول بود ، به غيبت و تهمت و دروغ نيالايم. خداوندا! پيمانم را بپذير و براين ميثاق شاهد باش. توفيقم ده كه براين عهد و پيمان استوار بمانم ، درراه دين و بندگي و محبت اهل بيت و عشق ولايت و انتظار حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف ، سست نشوم و وسوسه هاي شيطان مرا از ياد تو غافل نسازد و فراموشم نكنم كه من بنده و تو مولاي مني و از بنده، چه انتظاري در برابر مولاست، جز اطاعت وتسليم؟! خدايا! ياورم باش تا باورم را ازدست ندهم ، حامي ام باش، تا اسيردنيا نشوم. روزي ام كن، تا بازهم به زيارت خانه ات بيايم. ... آمين ، يا رب العالمين




مطالب مرتبط

نظرات کاربران