برگزاری بازارچه‌های صنایع‌دستی در مسیر راهپیمایی اربعین برگزاری بازارچه‌های صنایع‌دستی در مسیر راهپیمایی اربعین برگزاری بازارچه‌های صنایع‌دستی در مسیر راهپیمایی اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری بازارچه‌های صنایع‌دستی در مسیر راهپیمایی اربعین برگزاری بازارچه‌های صنایع‌دستی در مسیر راهپیمایی اربعین برگزاری بازارچه‌های صنایع‌دستی در مسیر راهپیمایی اربعین برگزاری بازارچه‌های صنایع‌دستی در مسیر راهپیمایی اربعین برگزاری بازارچه‌های صنایع‌دستی در مسیر راهپیمایی اربعین

برگزاری بازارچه‌های صنایع‌دستی در مسیر راهپیمایی اربعین

مدیرکل صادرات صنایع‌دستی کشور از راه اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی خبر داد و افزود: این بازارچه‌ها در مهران و ایلام شکل می‌گیرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از مهر، پويا محموديان افزود: توجه به مناسبت‌هاي مختلف ضروري است. محرم و صفر از جمله اين مناسبت‌هاست. از سوي ديگر، هر ساله چند ميليون نفر، همزمان با اربعين حسيني به عتبات عاليات مي‌روند پس لازم است بازارچه‌هاي موقت و نمايشگاه‌هايي در مسير اين زائران شكل بگيرد تا آنچه مي‌خواهند به‌عنوان سوغات زيارتي خريداري كنند را از اين بازارچه‌ها تهيه كرده و با خود به همراه آورند.
مديركل صادرات صنايع‌دستي كشور از ارتباط با ستاد برگزاري مراسم اربعين خبر داد و افزود: قرار است در مسير راهپيمايي، يعني در دو شهر ايلام و مهران، همچنين در صورت فراهم شدن شرايط مناسب و تامين امنيت در كربلا بازرچه هاي موقتي برپا شود.
محموديان همچنين به برگزاري بازارچه‌هاي مناسبتي همزمان با شروع ماه محرم و صفر اشاره و تصريح كرد: ما به ۳۱ استان كشور اعلام كرده‌ايم كه مي‌توانند بازارچه‌هاي مناسبتي با حال و هواي محرم داشته باشند. در ايام و مناسبت‌هاي ديگر سال هم از برگزاري نمايشگاه‌ها و بازارچه‌هاي مناسبتي حمايت و استقبال مي‌كنيم.
به گفته او همزمان با دهه اول محرم نمايشگاهي هم در سازمان ميراث فرهنگي برگزار مي‌شود كه در آن علم، زنجير، پارچه‌هاي قلمكار كه روي آن كتيبه‌هايي مرتبط با عاشورا كار شده به نمايش درمي‌آيد.
محموديان توجه به سوغات زيارتي را يكي ديگر از بايسته هاي معاونت صنايع دستي برشمرد و افزود:نقاط و شهرهاي زيارتي چون مشهد و كربلا، گردش مالي خوبي در بحث سوغات دارند. اما جاي صنايع دستي ما در اين سبد سوغات خالي است. چرا بايد كالاهاي چيني، بازار را قبضه كند؟ چرا بايد حضور كالاهاي ايراني و صنايع دستي تا اين اندازه كمرنگ باشد؟




مطالب مرتبط

نظرات کاربران