انسانها باید خسران را از زندگی خود دور کنند انسانها باید خسران را از زندگی خود دور کنند انسانها باید خسران را از زندگی خود دور کنند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انسانها باید خسران را از زندگی خود دور کنند انسانها باید خسران را از زندگی خود دور کنند انسانها باید خسران را از زندگی خود دور کنند انسانها باید خسران را از زندگی خود دور کنند انسانها باید خسران را از زندگی خود دور کنند

انسانها باید خسران را از زندگی خود دور کنند

حجت الاسلام و المسلمین اسفندیاری با اشاره به تاکید قرآن بر خسران بشریت در طول عمر گفت: باید با توجه به توصیه های قرآن خسران را از زندگی خود دور کنیم.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، حجت الاسلام و المسلمين اسفندياري در جمع زائران سرداب حرم حضرت ابالفضل العباس با اشاره آيات سوره والعصر كه انسان را در خسران معرفي مي كند، اظهار داشت: در اين سوره همه انسان ها در خسران هستند و به معناي آنست كه مانند يخ فروشي كه اگر يخ او را نخرند، آب مي شود و از بين مي رود، سرمايه عمر انسانها در حال فناست .
وي با اشاره به روايتي از اميرمومنان علي (ع) خاطرنشان كرد: آن حضرت در نهج البلاغه مي فرمايند هرنفسي كه مي كشيم، يك گام به مرگ و آخرت نزديكتر مي شويم لذا ما بايد بدانيم كه اين اگر رفت ديگر بازگشتي ندارد و ما بايد هر لحظه براي رفتن به دنياي آخرت آماده باشيم.
حجت الاسلام والمسلمين اسفندياري به فرازهايي از زيارت آل ياسين اشاره كرد و گفت: اين زيارت نامه كه از سوي امام معصوم وارد شده است،‌ به موضوع مرگ و شهادت و حتمي بودن نكير و منكر و قيامت و ... اشاراتي دارد كه در تلقين ميت هم ديده مي شود،‌و بايد اين جملات را باور كنيم ومرگ را براي ديگران ندانيم.
وي ايمان را غير از اسلام عنوان كرد و گفت: در سوره والعصر تنها كساني كه ايمان آورده و عمل صالح انجام دهند از شمول خسران الهي خارج شدند، تلاش مان بايد در راستاي حقيقت ايمان باشد چراكه بسياري فقط اسلام مي آورند و با شهادتين مسلمان مي شوند ولي ايمان فراتر از آن و با عمل صالح همراه است .
حجت الاسلام و المسلمين اسفندياري در بخش ديگري از سخنان خود نيت را دانستن و متوجه بودن آنچه انجام مي دهيم دانست و گفت: نيت را لازم نيست كه بر زبان بياوريم و لازم هم نيست حتي خطور قلبي داشته باشيم بلكه همين مقدار كه در حين عمل چه نماز و چه روزه و يا ساير اعمال اگر از فردي بپرسند در حال چه كاري هستي و پاسخ مناسب را دريافت كند يعني نيت آن را دارد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران