کربلا بهشت اندیشه، تصمیم و تحول در گفتار و رفتار است کربلا بهشت اندیشه، تصمیم و تحول در گفتار و رفتار است کربلا بهشت اندیشه، تصمیم و تحول در گفتار و رفتار است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کربلا بهشت اندیشه، تصمیم و تحول در گفتار و رفتار است کربلا بهشت اندیشه، تصمیم و تحول در گفتار و رفتار است کربلا بهشت اندیشه، تصمیم و تحول در گفتار و رفتار است کربلا بهشت اندیشه، تصمیم و تحول در گفتار و رفتار است کربلا بهشت اندیشه، تصمیم و تحول در گفتار و رفتار است

کربلا بهشت اندیشه، تصمیم و تحول در گفتار و رفتار است

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با اشاره به روایتی کربلا را قطعه ای از بهشت خواند و گفت: باید خلق وخوی بهشتیان را پیدا کرد تا درب بهشت به روی انسان باز شود.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني در جمع دانشجويان همايش احلي من العسل با بيان اينكه امام حسين معلم وپدر بندگي وعبوديت حق تعالي است اظهار كرد: زائران بايد حسيني شود و براي حسيني شدن چگونه زيستن را آموخت وتسليم محض خداوند بود.
مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عراق كربلا را سرزمين بهشت انديشه وتصميم وتحول در گفتار ورفتارعنوان كرد و دانشجويان سنگرنشينان علم وانديشه دانست وگفت: رمز وحكمت اينكه كنيه امام حسين عليه السلام را پيامبر در كودكي ابا عبدالله گذاشت اشاره به اين دارد كه او پدر بندگي و معلم بندگي خداست زيرا كلمه "اب" در عربي هم به معناي پدر و هم به معناي معلم آمده است.
وي در تعريف بندگي خدا كه امام حسين(ع) بزرگ معلم اين بندگي است،‌تصريح كرد: آنان كه مي خواهند مانند مولاي خود رسم بندگي را بياموزند و عمل كنند بايد هر آنچه خداوند دستور مي دهد را بدون چون و چرا بپذيرند وفرمانبردار خدا باشند هم چون سلمان مسلماني كنند.
حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني با اشاره به جريان حر و برخي افرادي ديگر كه در كربلا متحول شدند، كربلا را محل تحول دروني و توبه و بازگشت به اصول بندگي دانست و افزود: دختران و بانوان بايدحضرت زينب را الگوي خويش قرار دهند .
مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به روايتي كربلا را قطعه اي از بهشت عنوان كرد و گفت: براي ورود به بهشت بايد خلق وخوي بهشتيان را پيدا كرد تا درب بهشت به روي انسان باز شود. وي به استناد به حديثي چهار خصلت را امام حسين (ع) برشمرد و گفت: امام حسين با كاري كه در روز عاشورا كرد چهار چيز را به امام حسين داد اول اينكه دعا در زير قبه ايشان مستجاب است، دوم تربت ايشان شفاست، سوم سفر زيارتي كربلا جزو عمر زائر محسوب نمي شود و چهارم اينكه ۹ امام معصوم از ذريه ايشان است .
پس سخنان مسئول بعثه مقام معظم رهبري در كربلا، روايتگري احلي من العسل با اجراي حجت الاسلام و المسلمين سلامي اجرا شد كه مورد استقبال دانشگاهيان قرار گرفت.




نظرات کاربران