شهادت و عدالت از مصادیق احلی من العسل است شهادت و عدالت از مصادیق احلی من العسل است شهادت و عدالت از مصادیق احلی من العسل است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شهادت و عدالت از مصادیق احلی من العسل است شهادت و عدالت از مصادیق احلی من العسل است شهادت و عدالت از مصادیق احلی من العسل است شهادت و عدالت از مصادیق احلی من العسل است شهادت و عدالت از مصادیق احلی من العسل است

شهادت و عدالت از مصادیق احلی من العسل است

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با اشاره به واژه های عدالت و شهادت در کربلا آنها را از مصادیق احلی من العسل دانست و با بیان حدیثی مثل مومن را مثل زنبورعسل برشمرد که این زندگی مملو از اطاعت ولی خدا و منجر به شهادت است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج از كربلاي معلي، حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني با اشاره به آيه اي از سوره نحل خاطر نشان ساخت: زنبور عسل چون با طيب و شهد گلها سر و كار دارند توليداتش كه عسل باشد شفابخش و بدون ضايعات است و زندگي مومنين نيز بايد همانند زندگي زنبور عسل كه اطاعت از فرمانده نموده و اگر هم با فردي كه داراي آلودگي است نشست و برخاست داشته باشد مبارزه كرده و او را نابود مي كند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به جمله اي شهيد كربلا حضرت قاسم خاطرنشان ساخت: همان گونه كه شهادت شيرين تر از عسل است عدالت و موعظه پذيري و تسليم امر خدا بودن نيز در اين دنيا از مصاديق آن است و در آخرت نيز نهري در بهشت احلي من العسل است.
حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني سرانجام نيك را در گروه سنگ تمام گذاشتن براي اطاعت از ولي خدا عنوان كرد و گفت: همانگونه كه در كربلا ياران امام حسين با تمام وجود از امام خويش اطاعت كردند ما نيز براي رسيدن به عاقبت بخيري بايد از امام زمان خود اطاعت كنيم.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق اطاعت از ولي فقيه را تداوم اطاعت از امام عصر برشمرد، خاطرنشان ساخت: همان گونه كه امام خميني و بسياري از علما فرموده اند كه در عرصه ولايت تشريعي و حكومت ديني همان ولايت را فقيه جامع الشرايط دارد.
حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني از دانشگاهيان خواست كه با توجه به تهاجمات در فضاي مجازي با قلم و بيان خود در اين عرصه نيز فعالانه از حريم دين و ديانت و ولايت دفاع نمايند.
وي شهيد حججي را طبق فرموده مقام معظم رهبري حجت الهي بر همگان خواند و افزود: شهيد حججي داراي بهترين قصه هاي تاريخ، بهترين حديث هاي روزگار و بهترين الگو براي جوانان و در قيامت از كساني است كه در اين عالم سر داد تا در آخرت سردار سرافراز باشند.
در ادامه اين همايش حجت الاسلام و المسلمين سلامي روايتگري احلي من العسل كه پيوندي هنرمندانه بين عاشورا و دفاع مقدس است را اجرا كردند و دو نفر از دانشجويان به ارائه دلنوشته هاي خود پرداختند و همچنين از بانواني كه نامشان رقيه، زينب و سكينه بود، تقدير شد.


| شناسه مطلب: 70774




كربلا عتبات نجفي



نظرات کاربران