سفر عتبات می تواند کلاس 7 روزه معرفت افزایی برای زائر باشد سفر عتبات می تواند کلاس 7 روزه معرفت افزایی برای زائر باشد سفر عتبات می تواند کلاس 7 روزه معرفت افزایی برای زائر باشد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سفر عتبات می تواند کلاس 7 روزه معرفت افزایی برای زائر باشد سفر عتبات می تواند کلاس 7 روزه معرفت افزایی برای زائر باشد سفر عتبات می تواند کلاس 7 روزه معرفت افزایی برای زائر باشد سفر عتبات می تواند کلاس 7 روزه معرفت افزایی برای زائر باشد سفر عتبات می تواند کلاس 7 روزه معرفت افزایی برای زائر باشد

سفر عتبات می تواند کلاس 7 روزه معرفت افزایی برای زائر باشد

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی مقام زائر امام حسین علیه السلام را در صورت با معرفت بودن اعلا علی و بالاترین مقام برشمرد و آنها را همسایه پیامبر و امیرالمومنین و حضرت زهرا در بهشت خواند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني در جمع مداحان و روحانيون كاروان هاي اعزامي به عتبات عاليات زائران امام حسين عليه السلام را مشمول استغفار حضرت زهرا براي آنان دانست و از روحانيون خواست با استفاده از روايات و آيات قرآن زائران را در عرصه معرفتي ارتقاء بخشند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق سفر عتبات را فرصت مناسبي براي معرفت افزايي و بصيرت بخشي عنوان كرد و گفت اگر مدت سفر درست مديريت شود همانند يك كلاس شبانه روزي هفت روزه آثار و بركات معنوي و ديني خوبي را در پي خواهد داشت.
حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني در مورد حديثي كه فرموده است گناهان گذشته و آينده زائر امام حسين عليه السلام بخشيده ميشود اظهارداشت: گناهان گذشته به طور حتم بايد همراه با پشيماني و توبه باشد و از همين روست كه تأكيد شده قبل از ورود به حرم امام حسين و ساير ائمه عليهم السلام استغفار كنيم.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در مورد گناهان آينده نيز خاطر نشان ساخت كه نبايد به گونه اي اين مسئله مطرح شود كه مردم فكر كنند هر گناهي را انجام دهند اشكالي ندارد و بخشيده ميشود بلكه بايد زائر آن قدر با معرفت شود كه ديگر گناه نكند و يا اگر خطايي از او سر زد توبه و انابه نمايند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به اهميت بحث ولايت خاطرنشان كرد: امروز تمام حملات به جايگاه ولايت فقيه است چون دشمن از نقش و آثار آن باخبر است لذا آن را مورد هدف قرار داده است و بر ماست كه فعالانه با قلم و بيان خود و تبليغات منطقي توطئه هاي آنان را خنثي و مردم را در مسير ولايت راهنمايي نماييم.
حجت الاسلام المسلمين نجفي روحاني در بخش ديگري از سخنان خود با تأكيد بر لزوم پيوند گذشته و امروز گفت كربلا يك فرهنگ و يك جرياني است كه امام حسين آن را آغاز كرد و بايد تا زمان ظهور حضرت حجت اين فرهنگ ادامه يابد.
وي افزود: امروز با توجه به تلاش هاي استكبار جهاني بايد با حضوري هوشيارانه در عرصه اعتقادي فكري و فرهنگي در مقابل تبليغات مسموم دشمن مقاومت كرد.
در بخشي از ازاين جلسه برخي مسايل شرعي مورد ابتلاي زائران مطرح و مورد بحث و بررسي قرار گرفت و به پرسش هاي حاضران پاسخ گفته شد.
همچنين حجت الاسلام و المسلمين قماشي نيز توضيحاتي را در خصوص نحوه عملكرد روحانيون و مداحان كاروان هاي اعزامي ارائه داد و تذكرات لازم را بيان كرد.




نظرات کاربران