توصیه‌های نماینده بعثه مقام معظم رهبری به موکب‌داران در اربعین حسینی توصیه‌های نماینده بعثه مقام معظم رهبری به موکب‌داران در اربعین حسینی توصیه‌های نماینده بعثه مقام معظم رهبری به موکب‌داران در اربعین حسینی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توصیه‌های نماینده بعثه مقام معظم رهبری به موکب‌داران در اربعین حسینی توصیه‌های نماینده بعثه مقام معظم رهبری به موکب‌داران در اربعین حسینی توصیه‌های نماینده بعثه مقام معظم رهبری به موکب‌داران در اربعین حسینی توصیه‌های نماینده بعثه مقام معظم رهبری به موکب‌داران در اربعین حسینی توصیه‌های نماینده بعثه مقام معظم رهبری به موکب‌داران در اربعین حسینی

توصیه‌های نماینده بعثه مقام معظم رهبری به موکب‌داران در اربعین حسینی

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در گردهمایی موکب داران و روسای ستادهای بازسازی عتبات عالیات در استان‌های کشور توصیه های مهمی را با استناد به آموزه های دینی بیان داشت.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني كه در اين گردهمايي كه از سوي ستاد بازسازي عتبات عاليات در كربلا برگزار شد، بر لزوم توجه بيشتر به معرفت افزايي و عمل به پيوست هاي فرهنگي و نيز تحكيم اتحاد و انسجام بين دو ملت ايران و عراق و اجتناب از هرگونه تفرقه و تشتت و سپاس و تشكر از ميزباني مردم شريف عراق تاكيد كرد.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با تشكر از ستاد بازسازي عتبات عاليات كه هم در ساخت و ساز اماكن مقدس عتبات عاليات به خصوص صحن حضرت زهرا در نجف و صحن عقيله بني هاشم در كربلاي معلي و نيز تلاش و كوشش براي اسكان و تغذيه زائران در مراسم اربعين حسيني دارند، دو بال شور و شعور در مراسم اربعين حسيني را در جهان بي نظير دانست، اظهار داشت: بدون شك خدمت به زوار امام حسين از اجر و پاداش بسيار عظيم و والايي برخوردار است.
وي با اشاره به حديثي از امام صادق عليه السلام خاطرنشان ساخت: تمام اهل محشر در قيامت وقتي برخورد بسيار كريمانه خداوند نسبت به زوار امام حسين را مشاهده مي كنند آرزو مي كنند كه اي كاش ما نيز زائر حسين شده بوديم.
حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني از موكب داران خواست ورود را با سپاس و تشكر از حضرت سيدالشهدا آغاز نموده و پايان كار را با همه تلاش هايي كه در توان دارند و با عشق و محبت به زائر خدمت مي نمايند از ابي عبدالله اعتذار داشته باشند كه در خور شأن شما نبوده بلكه توان ما بيشتر از اين نيست.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق ادامه داد: موكب داران از طرف حضرت سيدالشهدا به آنان عنايت شده تا همان گونه كه اگر در زماني كه امام حسين عليه السلام در حيات جسماني در اين عالم بود براي مهمانان خود افراد نزديك به خود را مأمور پذيرايي مي نمود امروز نيز ابي عبدالله موكب داران را مدال افتخار داده تا خدمت به زائران كنند بنابراين بايد با عشق و علاقه و تواضع و خضوع در مراسم اربعين به زائران خدمت كرد.
وي مردم شريف عراق را ميزبان اصلي خواند و خاطرنشان كرد: اين سنت حسنه اربعين و پذيرايي از زائران از آن مردم عراق بوده و بايد ما در كنار آنها در پذيرايي از زائرين ايشان را همراهي كنيم.
وي با تاكيد بر لزوم اخلاص و عدم رقابت منفي گفت: با زائران عراقي نيز بايد بسيار كريمانه رفتار كرد و آن روحيه اخوت ديني را حفظ نمود.
حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني در ادامه بر لزوم تبليغات و فضاسازي در مواكب جهت اقامه نماز جماعت و بيان مسائل شرعي و استفاده از موعظه هاي ديني روحانيون خاطر نشان ساخت: اين سفر يك سفر معنوي است كه بايد زائران به حدي داراي كمال بشوند كه در صغف ياران امام حسين در كربلاي امروز قرار بگيرند و در مقابله با داعشي هاي جنايتكار كوتاهي نكنند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با تاكيد بر پيروي از رهنمودهاي مرجعيت اعلاي ديني در عراق اظهار داشت: هر حركت ديني كه با رهنمودهاي علما صورت پذيردبدون شك از انحراف و امور سست و بي اساس بدور خواهد بود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود جريان اربعين را يك حركت سازنده و انسان سشاز عنوان كرد و گفت: امروز نيروهاي حشد الشعبي عراق كه شجاعانه در مقابل توطئه هاي استكبار جهاني و داعشي هاي جنايتكار ايستاده اند بايد براي پيروزي آنها دعا كرد.
وي يكي از برنامه هاي جذاب و اثرگذار را روايت گري مصور جريان نهضت حسيني دانست و گفت با همكاري مواكب و متناسب با با حال مخاطبين از طرف كميته فرهنگي اربعين اين برنامه اجرا مي شود و انتظار است كه اين فرصت را مغتنم شمنرده و حداكثر استفاده را از آن ببرند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در پايان از موكب داران خواست كه به طور جامع و در نظر گرفتن همه ابعاد موكب ها را به نحوي كه مورد رضايت خداوند و حضرت سيدالشهداست اداره نمايند و خداوند اجر و پاداش عظيم خواهد داد.


| شناسه مطلب: 70855




اربعين



نظرات کاربران