کنسولگری موقت عراق در مازندران بازگشایی شد کنسولگری موقت عراق در مازندران بازگشایی شد کنسولگری موقت عراق در مازندران بازگشایی شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کنسولگری موقت عراق در مازندران بازگشایی شد کنسولگری موقت عراق در مازندران بازگشایی شد کنسولگری موقت عراق در مازندران بازگشایی شد کنسولگری موقت عراق در مازندران بازگشایی شد کنسولگری موقت عراق در مازندران بازگشایی شد

کنسولگری موقت عراق در مازندران بازگشایی شد

مدیرکل حج و زیارت استان مازندران گفت : کنسولگری موقت کشور عراق برای تسهیل در جریان ثبت نام زائران عتبات عالیات اربعین امسال بازگشایی شد .

حبيب الله ساداتي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : از اين پس صدور ويزاي زائران مازندراني براي زيارت اربعين حسيني در كنسولگري موقت عراق در ساري انجام مي شود .
وي بيان كرد : نمايندگي كنسولگري از روز پنجشنبه 13 مهر فعاليت خود را در شركت مركزي اهل بيت (ع) مازندران در ساري آغاز كرده است .
مديركل حج و زيارت مازندارن گفت : متقاضيان مي توانند با مراجعه به سامانه 'سماح' www.samah.haj.irابتدا نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند و پس از واريز وجوه مربوط به صدور رواديد و بيمه به يكي از 230 دفاتر زيارتي مجاز در سطح استان مراجعه تا فرايند صدور ويزاي خود را تكميل نمايند .
ساداتي افزود : تا كنون براي بيش از يك هزار زائر عتبات عاليات در اربعين حسيني ويزاصادر شده است .
وي گفت : امسال جهت تسهيل در امور اعزام زائران اريعين حسيني ، صدور ويزا هم بصورت انفرادي و هم بصورت گروهي تا سقف پنج نفر صادر مي شود .
ساداتي اعتبار اين ويزا از زمان صدور را سه ماه اعلام كرد و اظهار كرد : متقاضيان اربعين حسيني حتي يك روز بعد از اربعين و تا پايان ماه صفر مي توانند براي اين سفر معنوي ثبت نام و مشرف شوند .
مديركل حج و زيارت مازندران توصيه كرد : زائران براي جلوگيري از مشكلات ازدحام روزهاي نزديك به اربعين و صدور به موقع ويزا ، از هم اكنون نسبت به ثبت نام در سامانه 'سماح' و دريافت ويزا اقدام كنند .
پيش بيني مي شود در اربعين حسيني امسال حدود 70 هزار زائر عتبات عاليات از مازندران راهي سرزمين عراق شوند .
تاكنون مجوز برپايي 20 موكب در كشور عراق گرفته شده است .
سال گذشته 50 هزار مازندراني براي شركت در اربعين اباعبدالله الحسين (ع) به كشور عراق سفر كردند .
در همين حال دبير شوراي اطلاع رساني مازندران گفت كه سفير عراق در تهران بنا به دعوت استاندار مازندران به اين خطه شمال كشور سفر مي كند
احمد مظفري عصر روز جمعه به خبرنگارايرنا افزود : راجح صابر عبود الموسوي روزهاي 15 و 16 مهرماه ( شنبه و يكشنبه ) به مازندران مي آيد.
وي نشست با استاندار و تجار و صادركنندگان مازني و بررسي موانع صادرات كالا از اين استان به عراق را از برنامه هاي اين سفر اعلام كرد.


| شناسه مطلب: 70857




اربعين



نظرات کاربران